Mailing <FORM> i ren HTML
Fra : Beelze

Dato : 19-04-02 13:40

Hejsa...

Jeg sidder med et lille problem. Jeg har en <FORM> som jeg skal bruge til et
tilmeldingssystem. <FORM>ens værdier (eg. tilmeldnavn, tilmeldemail,
tilmeldspil) skal sendes til mig når brugeren trykker på <SUBMIT>. Men hvad
skriver jeg i ACTION når jeg ikke har adgang til serverens POP/SMTP system?

Fra : Jonas Astrup - HTML.~

Dato : 20-04-02 13:13

Beelze wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Men hvad skriver jeg i ACTION når jeg ikke har
> adgang til serverens POP/SMTP system?

<form method="post" action="mailto:robot@html.dk">
   <input type="text" name="body">
   <input type="submit" value="Send">
</form>

Husk dog at dette ikke er en optimal løsning! Blandt andet kan man ikke
submitte formen med mindre man har adgang til at sende e-mail fra den PC man
sidder ved (f.eks. på biblioteker, mange skoler, etc.).

Mvh
Jonas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Allan Vebel

Dato : 20-04-02 13:35

Jonas Astrup - HTML.dk <jonas.usenet@html.dk> skrev:

> ikke submitte formen med mindre man har adgang til at sende e-mail
> fra den PC man sidder ved (f.eks. på biblioteker, mange skoler, etc.).

Det kunne jo være at dette var et ønske i sig selv - at man KUN vil have
mail fra dem der virkelig har en mailadresse - ellers er man jo ikke i
stand til at besvare henvendelsen.

--
Allan