|
| Advarsel mod itbutikken Fra : Michael Kristensen |
Dato : 19-04-02 13:19 |
|
Min kammerat har lige købt et nyt bundkort hos itbutikken. De sendte ham så
et brugt kort, de selv havde fået retur, hvilket resulterede i at han
ødelagde sin Athlon XP1800+. Han sendte selvfølgelig kortet retur i mandags,
og ringede onsdag, hvor en tekniker lige ville kigge på det. I dag ringede
han så for at høre om det nye var på vej, men der fik han at vide at der
ingen teknikere var, og at der ikke dukker nogen op før "en gang i næste
uge". Han ville så have sine penge igen, men "det er ikke muligt før kortet
har været en tur hos leverandøren, og fået en fejlkode". Dette er slet ikke
i overensstemmelse med fjernsalgsloven, der siger at de skal give ham et nyt
kort, eller pengene tilbage, uden ugrundet ophold (det skulle jo forestille
at være en ny vare). Endvidere har de e-handelsmærket, i hvilkens
tildelelsesording der står det samme som i fjernsalgsloven. Han fik så at
vide at "hvis du er utilfreds med vores rutiner kan du jo bare handle et
andet sted næste gang". Det er vel det samme som at sige, at hvis ikke man
er parat til at modtage et ødelagt kort, og derefter vente x antal uger på
at modtage et nyt, så er det ikke hos dem man skal handle. Det var sådan set
bare den information jeg ville videregive, da de har glemt at skrive det på
deres hjemmeside .
Tak til Rune hos itbutikken.dk for den "fine" service, skulle jeg hilse at
sige!
--
Michael
| |
jensen (19-04-2002)
| Kommentar Fra : jensen |
Dato : 19-04-02 13:36 |
|
"Michael Kristensen" <catu@NOSPAMworldwidenerds.dk> skrev i en meddelelse
news:3cc00b1e$0$11921$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Min kammerat har lige købt et nyt bundkort hos itbutikken. De sendte ham
så
> et brugt kort, de selv havde fået retur, hvilket resulterede i at han
> ødelagde sin Athlon XP1800+. Han sendte selvfølgelig kortet retur i
mandags,
> og ringede onsdag, hvor en tekniker lige ville kigge på det. I dag ringede
> han så for at høre om det nye var på vej, men der fik han at vide at der
> ingen teknikere var, og at der ikke dukker nogen op før "en gang i næste
> uge". Han ville så have sine penge igen, men "det er ikke muligt før
kortet
> har været en tur hos leverandøren, og fået en fejlkode". Dette er slet
ikke
> i overensstemmelse med fjernsalgsloven, der siger at de skal give ham et
nyt
> kort, eller pengene tilbage, uden ugrundet ophold (det skulle jo
forestille
> at være en ny vare). Endvidere har de e-handelsmærket, i hvilkens
> tildelelsesording der står det samme som i fjernsalgsloven. Han fik så at
> vide at "hvis du er utilfreds med vores rutiner kan du jo bare handle et
> andet sted næste gang". Det er vel det samme som at sige, at hvis ikke man
> er parat til at modtage et ødelagt kort, og derefter vente x antal uger på
> at modtage et nyt, så er det ikke hos dem man skal handle. Det var sådan
set
> bare den information jeg ville videregive, da de har glemt at skrive det
på
> deres hjemmeside .
> Tak til Rune hos itbutikken.dk for den "fine" service, skulle jeg hilse at
> sige!
>
> --
> Michael
>
ja i har intet lært af de var ved at lukke og tro røven du en masse .
jensen
| |
Thomas Christensen (19-04-2002)
| Kommentar Fra : Thomas Christensen |
Dato : 19-04-02 13:57 |
|
"jensen" <rail@pc.dk> wrote
> ja i har intet lært af de var ved at lukke og tro røven du en masse .
>
Skal man så klage først, eller kan man bare tage den i rød?
Thomas
| |
jensen (19-04-2002)
| Kommentar Fra : jensen |
Dato : 19-04-02 14:02 |
|
"Thomas Christensen" <no@spam.thanx> skrev i en meddelelse
news:a9p45r$djf$1@sunsite.dk...
> "jensen" <rail@pc.dk> wrote
>
> > ja i har intet lært af de var ved at lukke og tro røven du en masse .
> >
>
> Skal man så klage først, eller kan man bare tage den i rød?
op til dig selv , hvis du er så dum at handle et sted hvor de tog røven på
en masse , så er det op til dig
jensen
| |
Carsten Steffensen (19-04-2002)
| Kommentar Fra : Carsten Steffensen |
Dato : 19-04-02 14:21 |
|
"jensen" <rail@pc.dk> wrote in message
news:3cc0152e$0$78756$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > ja i har intet lært af de var ved at lukke og tro røven du en masse .
> > Skal man så klage først, eller kan man bare tage den i rød?
> op til dig selv , hvis du er så dum at handle et sted hvor de tog røven på
> en masse , så er det op til dig
Jeg tror pointen var at det du skrev først ikke gav mening, det gør det
stadigvæk ikke ;)
Jeg forstår det ihvertfælde ikke, om det så er mine danskkundskaber der er
utilstrækkelige skal jeg ikke kunne sige.
/Carsten Steffensen
| |
John Madsen (19-04-2002)
| Kommentar Fra : John Madsen |
Dato : 19-04-02 14:36 |
|
Jeg har lige oplevet noget magen til. Købte den 02.04.02. et Asus kort.
Kortet var defekt. Jeg sendte det tilbage. De konstaterede også selv at det
var defekt. Og her er så hvad der er sket til data :
08.04.02. Vare modtaget. Vidergivet til tekniker
11.04.02. Fejl konstateret. Skal sendes til eksternt værksted
12.04.02. Ansøgt om RMA-nr hos leverandør
16.04.02. Returnr. modtaget. Skal sendes ind til leverandør med henblik på
rep. eller ombytning.
Jeg har ringet flere gange. Fra starten blev det oplyst at det ville tage
maks. 1 uge, før sagen var afklaret. Skrev så i går. Fik beskeden at der
kunne gå fra 1 - 14 dage. Og tænk sig varen er betalt. Har i dag afsendt
klagebrev dertil. Det næste bliver så formentlig forbrugerrådet. Eller hvad
gør ellers ?
Har i nogen gode ideer ?
I mellemtiden må jeg sidde og kigge på alle de andre nye dele der skulle
udgøre min nye pc.
John Madsen
"Carsten Steffensen" <cs@cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:a9p5hh$hc9$1@sunsite.dk...
> "jensen" <rail@pc.dk> wrote in message
> news:3cc0152e$0$78756$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > > ja i har intet lært af de var ved at lukke og tro røven du en masse
..
> > > Skal man så klage først, eller kan man bare tage den i rød?
> > op til dig selv , hvis du er så dum at handle et sted hvor de tog røven
på
> > en masse , så er det op til dig
> Jeg tror pointen var at det du skrev først ikke gav mening, det gør det
> stadigvæk ikke ;)
> Jeg forstår det ihvertfælde ikke, om det så er mine danskkundskaber der er
> utilstrækkelige skal jeg ikke kunne sige.
>
> /Carsten Steffensen
>
>
| |
Michael Kristensen (19-04-2002)
| Kommentar Fra : Michael Kristensen |
Dato : 19-04-02 14:51 |
|
"John Madsen" <lydia_john@madsen.mail.dk> wrote in message
news:3cc01d2a$0$247$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg har lige oplevet noget magen til. Købte den 02.04.02. et Asus kort.
> Kortet var defekt. Jeg sendte det tilbage. De konstaterede også selv at
det
> var defekt. Og her er så hvad der er sket til data :
> 08.04.02. Vare modtaget. Vidergivet til tekniker
> 11.04.02. Fejl konstateret. Skal sendes til eksternt værksted
> 12.04.02. Ansøgt om RMA-nr hos leverandør
> 16.04.02. Returnr. modtaget. Skal sendes ind til leverandør med henblik på
> rep. eller ombytning.
Sådan bare af ren nysgerrighed: Hvad var det for et Asus kort? Min kammerat
har jo fået dem til at indrømme at det var et brugt et, så hvis det er det
samme, så lyver de jo også for dig ved at sige at de er gået videre med
sagen!
| |
John Madsen (19-04-2002)
| Kommentar Fra : John Madsen |
Dato : 19-04-02 15:12 |
|
A7V333
"Michael Kristensen" <catu@NOSPAMworldwidenerds.dk> skrev i en meddelelse
news:3cc020aa$0$11942$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "John Madsen" <lydia_john@madsen.mail.dk> wrote in message
> news:3cc01d2a$0$247$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Jeg har lige oplevet noget magen til. Købte den 02.04.02. et Asus kort.
> > Kortet var defekt. Jeg sendte det tilbage. De konstaterede også selv at
> det
> > var defekt. Og her er så hvad der er sket til data :
> > 08.04.02. Vare modtaget. Vidergivet til tekniker
> > 11.04.02. Fejl konstateret. Skal sendes til eksternt værksted
> > 12.04.02. Ansøgt om RMA-nr hos leverandør
> > 16.04.02. Returnr. modtaget. Skal sendes ind til leverandør med henblik
på
> > rep. eller ombytning.
>
> Sådan bare af ren nysgerrighed: Hvad var det for et Asus kort? Min
kammerat
> har jo fået dem til at indrømme at det var et brugt et, så hvis det er det
> samme, så lyver de jo også for dig ved at sige at de er gået videre med
> sagen!
>
>
| |
Mogens (19-04-2002)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 19-04-02 14:41 |
|
On Fri, 19 Apr 2002 15:20:52 +0200, "Carsten Steffensen"
<cs@cs.auc.dk> wrote:
>Jeg forstår det ihvertfælde ikke, om det så er mine danskkundskaber der er
>utilstrækkelige skal jeg ikke kunne sige.
Så så, Jensen kan jo ikke gøre for at han er ordblid.
| |
Carsten Steffensen (19-04-2002)
| Kommentar Fra : Carsten Steffensen |
Dato : 19-04-02 15:03 |
|
"Mogens" <moveng@portalen.no> wrote in message
news:ni70cusva8btrm31kg2iag8vb7oidtjfpu@4ax.com...
> On Fri, 19 Apr 2002 15:20:52 +0200, "Carsten Steffensen"
> <cs@cs.auc.dk> wrote:
> >Jeg forstår det ihvertfælde ikke, om det så er mine danskkundskaber der
er
> >utilstrækkelige skal jeg ikke kunne sige.
>
> Så så, Jensen kan jo ikke gøre for at han er ordblid.
Hehe, det er nok et af de emner man skal passe på med ;)
Jeg mindes en meget lang tråd i dk.marked.kommerciel.edb ....
/Carsten Steffensen
| |
jensen (19-04-2002)
| Kommentar Fra : jensen |
Dato : 19-04-02 14:46 |
|
"Carsten Steffensen" <cs@cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:a9p5hh$hc9$1@sunsite.dk...
> "jensen" <rail@pc.dk> wrote in message
> news:3cc0152e$0$78756$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > > ja i har intet lært af de var ved at lukke og tro røven du en masse
..
> > > Skal man så klage først, eller kan man bare tage den i rød?
> > op til dig selv , hvis du er så dum at handle et sted hvor de tog røven
på
> > en masse , så er det op til dig
> Jeg tror pointen var at det du skrev først ikke gav mening, det gør det
> stadigvæk ikke ;)
> Jeg forstår det ihvertfælde ikke, om det så er mine danskkundskaber der er
> utilstrækkelige skal jeg ikke kunne sige.
>
synd for dig
jeg ved ikke hvor langtid i har været på NG .
Men de var ved at lukke og folk havde forud betalt for vare de aldrig fik ,
bare det gør at man ikke skal bruge den bix .
og hvis folk ikke vil lære af det , er det ders problem .
var det til at forstå ??
jensen
| |
Christian Catu (19-04-2002)
| Kommentar Fra : Christian Catu |
Dato : 19-04-02 14:53 |
|
"jensen" <rail@pc.dk> wrote in message
news:3cc01f91$0$11944$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> jeg ved ikke hvor langtid i har været på NG .
> Men de var ved at lukke og folk havde forud betalt for vare de aldrig fik
,
> bare det gør at man ikke skal bruge den bix .
>
> og hvis folk ikke vil lære af det , er det ders problem .
>
> var det til at forstå ??
>
>
> jensen
Godt ord igen Jensen, men man kan jo ikke forvente af en almindelig
forbruger, at han skal tjekke virksomhedens historie, specielt ikke en
virksomhed der har fået e-mærket. Hvad fanden skal vi så bruge det mærke til
Catu
| |
jensen (19-04-2002)
| Kommentar Fra : jensen |
Dato : 19-04-02 15:07 |
|
"Christian Catu" <catu@NOSPAMworldwidenerds.dk> skrev i en meddelelse
news:3cc0213b$0$11942$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Godt ord igen Jensen, men man kan jo ikke forvente af en almindelig
> forbruger, at han skal tjekke virksomhedens historie, specielt ikke en
> virksomhed der har fået e-mærket. Hvad fanden skal vi så bruge det mærke
til
nej det er rigtig , men man skal huske , jeg køber kun her i byen eller hos
BJ og PRC-data , og må sige BJ er gode , jeg har købt meget og bruger en
masse penge på nyt , nu har jeg købt en xp1900 hos shg.dk og det skulle være
den bestemt model og de havde den siger de men ser jeg imorgen , om det er
den .
jensen
ps
men pas på Philips skærme , det jeg har oplevet og er ikke løst endnu er sgu
ikke sjovt
jensen
| |
Bjarne_H (19-04-2002)
| Kommentar Fra : Bjarne_H |
Dato : 19-04-02 15:48 |
|
"jensen" skrev d. 19-04-02 15:07 dette indlæg :
>
> "Christian Catu" <catu@NOSPAMworldwidenerds.dk> skrev i en meddelelse
> news:3cc0213b$0$11942$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > Godt ord igen Jensen, men man kan jo ikke forvente af en almindelig
> > forbruger, at han skal tjekke virksomhedens historie, specielt ikke
en
> > virksomhed der har fået e-mærket. Hvad fanden skal vi så bruge det
mærke
> til
>
>
> nej det er rigtig , men man skal huske , jeg køber kun her i byen
eller hos
> BJ og PRC-data , og må sige BJ er gode , jeg har købt meget og bruger
en
> masse penge på nyt , nu har jeg købt en xp1900 hos shg.dk og det
skulle være
> den bestemt model og de havde den siger de men ser jeg imorgen , om
det er
> den .
>
>
Hej jensen mfl.!
Det er ikke rart, at høre om den dårlige behandling fra IT-Butikken!
Tak for advarslen!
Jeg påtænker at købe et nyt skæmkort m.m., og har evt. tænkt på at
handle hos SHG.DK, så Jensen vil du være rar, når du har modtaget dine
varer, at fortælle her om alt var som det skulle være!
På forhånd tak!
Mvh
Bjarne H
--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"
| |
jensen (19-04-2002)
| Kommentar Fra : jensen |
Dato : 19-04-02 16:05 |
|
"Bjarne_H" <Bjarne_H.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:r3Wv8.36061$iY5.1443489@news010.worldonline.dk...
> Hej jensen mfl.!
>
> Det er ikke rart, at høre om den dårlige behandling fra IT-Butikken!
>
> Tak for advarslen!
>
> Jeg påtænker at købe et nyt skæmkort m.m., og har evt. tænkt på at
> handle hos SHG.DK, så Jensen vil du være rar, når du har modtaget dine
> varer, at fortælle her om alt var som det skulle være!
>
> På forhånd tak!
vil jeg gøre , men ellers brug http://www.bj-trading.dk jeg har købt til to
computer ved dem og en del løse ram og cpuer , og der har kun været
problemer med nogle ram og fik nogle nye på tre dage , så alt i alt en
rigtig god butik og tro det er der jeg vil ligge mine næste mange penge .
jeg handler en del i proconsult.dk har nok købt for 25000kr der inde for det
sidste år , men har et mega problem med en PH109b skærm jeg har købt der ,
og det ser ikke godt ud , ender nok med jeg smider den ud .
jensen
| |
Ukendt (19-04-2002)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 19-04-02 16:09 |
|
"Bjarne_H" <Bjarne_H.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:r3Wv8.36061$iY5.1443489@news010.worldonline.dk...
> Jeg påtænker at købe et nyt skæmkort m.m., og har evt. tænkt på at
> handle hos SHG.DK, så Jensen vil du være rar, når du har modtaget dine
> varer, at fortælle her om alt var som det skulle være!
Jeg tror ikke, at du behøver at vente på "jensen".
SHG.dk er afgjort et hæderkronet firma - der ikke ligefrem er ved at gå på
røven. De er lige vokset (kvadratmetermæssigt) voldsomt ved et flytteri i
byen. BJ-Trading kan også KLART anbefales. De har en, for branchen,
USÆDVANLIG god & høflig service - også når stumper er defekte.
/Chr
| |
John Madsen (19-04-2002)
| Kommentar Fra : John Madsen |
Dato : 19-04-02 16:39 |
|
Disse 2 virksomheder har jeg også kun gode erfaringer med.
"Christian Mygind" <mygind(a)c.dk> skrev i en meddelelse
news:3cc032b3$0$58748$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Bjarne_H" <Bjarne_H.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:r3Wv8.36061$iY5.1443489@news010.worldonline.dk...
>
> > Jeg påtænker at købe et nyt skæmkort m.m., og har evt. tænkt på at
> > handle hos SHG.DK, så Jensen vil du være rar, når du har modtaget dine
> > varer, at fortælle her om alt var som det skulle være!
>
> Jeg tror ikke, at du behøver at vente på "jensen".
> SHG.dk er afgjort et hæderkronet firma - der ikke ligefrem er ved at gå på
> røven. De er lige vokset (kvadratmetermæssigt) voldsomt ved et flytteri i
> byen. BJ-Trading kan også KLART anbefales. De har en, for branchen,
> USÆDVANLIG god & høflig service - også når stumper er defekte.
>
> /Chr
>
>
| |
Devast8or (19-04-2002)
| Kommentar Fra : Devast8or |
Dato : 19-04-02 16:37 |
|
Jeg købte en harddisk hos SHG.dk for ~3 mdr. siden og har købt et par andre
ting hos dem. De har altid været meget flinke og hjælpsomme (jeg mailede med
en af dem mellem 00:00 og 01:00). Jeg har dog aldrig haft behov for at sende
noget tilbage til dem og det plejer jo at være i den situation man rigtig
finder ud om et firma er noget værd :). Ellers kan jeg også anbefale
midt-data.dk som en god forretning.
Devast8or
--
Spamfilter activated
To reach me via e-mail: ask me for an adress :)
Bjarne_H <Bjarne_H.news@kandu.dk> wrote in message
news:r3Wv8.36061$iY5.1443489@news010.worldonline.dk...
>
> Jeg påtænker at købe et nyt skæmkort m.m., og har evt. tænkt på at
> handle hos SHG.DK, så Jensen vil du være rar, når du har modtaget dine
> varer, at fortælle her om alt var som det skulle være!
>
| |
Martin K (19-04-2002)
| Kommentar Fra : Martin K |
Dato : 19-04-02 19:09 |
|
Devast8or wrote:
> Jeg købte en harddisk hos SHG.dk for ~3 mdr. siden og har købt et par
> andre ting hos dem. De har altid været meget flinke og hjælpsomme
> (jeg mailede med en af dem mellem 00:00 og 01:00). Jeg har dog aldrig
> haft behov for at sende noget tilbage til dem og det plejer jo at
> være i den situation man rigtig finder ud om et firma er noget værd
> :). Ellers kan jeg også anbefale midt-data.dk som en god forretning.
Jeps... midtdata er nok den inet-butik hvor jeg har brugt flest penge, hele
min nye computer er derfra. Fin service, og jeg har da også været ude for at
jeg skulle have en CPU-køler byttet:
- De modtog den om mandagen
- Kontrollerede den tirsdag
- Jeg havde pengene onsdag
Bedre kan det vel ikke gøres...
--
Martin K
| |
MJ (21-04-2002)
| Kommentar Fra : MJ |
Dato : 21-04-02 14:30 |
|
"Martin K" <kirschmeyer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:a9pmhe$hvs$1@sunsite.dk...
> Devast8or wrote:
> > Jeg købte en harddisk hos SHG.dk for ~3 mdr. siden og har købt et par
> > andre ting hos dem. De har altid været meget flinke og hjælpsomme
> > (jeg mailede med en af dem mellem 00:00 og 01:00). Jeg har dog aldrig
> > haft behov for at sende noget tilbage til dem og det plejer jo at
> > være i den situation man rigtig finder ud om et firma er noget værd
> > :). Ellers kan jeg også anbefale midt-data.dk som en god forretning.
>
> Jeps... midtdata er nok den inet-butik hvor jeg har brugt flest penge,
hele
> min nye computer er derfra. Fin service, og jeg har da også været ude for
at
> jeg skulle have en CPU-køler byttet:
> - De modtog den om mandagen
> - Kontrollerede den tirsdag
> - Jeg havde pengene onsdag
Jeg har oplevet det modsatte
Indleverede et defekt bundkort (problem: ville først tænde efter ca. 500
tryk på power knappen, ikke en holdbar løsning)
Konstaterede ved egen fejlsøgning at problemet lå i bundkortet.
De sendte det til importør/leverandør (hvor det måske er forsvundet, hvis
det er sendt??? jeg skrev så en e-mail til abit i holland: "De havde aldrig
set et med det serie nr.???")(1)
Der gik 4-5 lange uger
Først efter at have rykket flere gange og bedt om at få pengene retur, var
der pludseligt et "nyt" bundkort.
Det viste sig desværre at være et godt mishandlet et at slagsen. (bar præg
af montering af for stor køler og var endvidere af en ældre revision hvilket
ikke altid er ligegyldigt)
Derudover fremgik det af den mail jeg havde sendt til abit i holland at
netop det bundkort havde været til rep. for en tilsyneladende ofte
fremkommende fejl på den revision bundkort.(1)
Jeg brokkede mig natuligvis og sagde at den vare jeg havde fået det byttet
til ikke var tilsvarende, det tog de ikke så tungt og mente bare at det var
mit problem.
Og det skal siges at det ikke var over hverken telefon eller mail, men
fysisk fremmøde i butikken.
Alt i alt en meget ubehagelig affære som ikke har set sin afslutning endnu.
Og nu kommer der sikkert en ansat fra MidtData og råber op, da de sidder og
kigger med.
Dette er en version af sagen fra min side og der er ikke udeladt noget.
(1) Mailen blev afsendt efter modtagelse af det "nye" bundkort.
| |
Christian Catu (19-04-2002)
| Kommentar Fra : Christian Catu |
Dato : 19-04-02 16:58 |
|
"Bjarne_H" <Bjarne_H.news@kandu.dk> wrote in message
news:r3Wv8.36061$iY5.1443489@news010.worldonline.dk...
> "jensen" skrev d. 19-04-02 15:07 dette indlæg :
> Tak for advarslen!
>
> Jeg påtænker at købe et nyt skæmkort m.m., og har evt. tænkt på at
> handle hos SHG.DK, så Jensen vil du være rar, når du har modtaget dine
> varer, at fortælle her om alt var som det skulle være!
>
Jeg har aldrig haft problemer med leverancen hos shg.dk, men jeg brændte
engang et motherboard af som jeg havde købt hos dem (fejl i biosopdatering).
1 uge efter jeg havde sendt det til dem ringede jeg for at høre om hvor det
blev af. Der fik jeg at vide at de arbejder efter FIFO princippet (first in
first out) hvilket er forståeligt nok, men mit skulle bare ombyttes (det
havde vi aftalt). Jeg kunne betale 200,- kr. for at springe forrest i køen.
Det ved jeg ikke rigtigt hvad jeg synes om. Jeg fik den fornemmelse at de
trak det i langdrag for at få mig til at punge ud.
| |
Kimmo (19-04-2002)
| Kommentar Fra : Kimmo |
Dato : 19-04-02 18:00 |
|
> Jeg har aldrig haft problemer med leverancen hos shg.dk, men jeg brændte
> engang et motherboard af som jeg havde købt hos dem (fejl i
biosopdatering).
> 1 uge efter jeg havde sendt det til dem ringede jeg for at høre om hvor
det
> blev af. Der fik jeg at vide at de arbejder efter FIFO princippet (first
in
> first out) hvilket er forståeligt nok, men mit skulle bare ombyttes (det
> havde vi aftalt). Jeg kunne betale 200,- kr. for at springe forrest i
køen.
> Det ved jeg ikke rigtigt hvad jeg synes om. Jeg fik den fornemmelse at de
> trak det i langdrag for at få mig til at punge ud.
Kan sige at jeg havde et lign. problem med SHG. Jeg købte en del
opgraderingshardware, der iblandt en HD.
HD`en var DOA, så jeg ringede til dem og fik at vide jeg skulle sende den
tilbage. Det gjorde jeg så.
Efter en del mails og tlf.samtaler over 1 1/2 måned!!! fik jeg denne
besked: HD`en er ikke til at lave, og vi fører ikke den model mere.
Jeg måtte så punge ud med flere penge til en ny model, hvilket var lidt
surt.
Men ellers er det vist en fin butik.
Jeg skal nu til at opgradere min egen maskine , og jeg havde da tænkt
mig at handle der igen, da leveringstiden og priserne passer mig fint.
Må så bare håbe skidet virker!!
Mvh. Kimmo
| |
jensen (19-04-2002)
| Kommentar Fra : jensen |
Dato : 19-04-02 18:23 |
|
"Kimmo" <kimmo@news.dk> skrev i en meddelelse
news:a9pifi$8ve$1@news.cybercity.dk...
> Kan sige at jeg havde et lign. problem med SHG. Jeg købte en del
> opgraderingshardware, der iblandt en HD.
> HD`en var DOA, så jeg ringede til dem og fik at vide jeg skulle sende den
> tilbage. Det gjorde jeg så.
> Efter en del mails og tlf.samtaler over 1 1/2 måned!!! fik jeg denne
> besked: HD`en er ikke til at lave, og vi fører ikke den model mere.
> Jeg måtte så punge ud med flere penge til en ny model, hvilket var lidt
> surt.
skulle du ikke have gjort , de skulle give dig penge tilbage , jeg ved
lægger altid et brev hvor i , jeg skriver de han 3 uger til rep, eller
fremskaffe noget nyt ellers skal jeg have penge retur , og det er jeg i min
gode ret til , og de skaql betale retur hvis de ike kan overholde det
jensen
| |
Chuke Mimergolf (19-04-2002)
| Kommentar Fra : Chuke Mimergolf |
Dato : 19-04-02 19:46 |
|
"jensen" <rail@pc.dk> skrev i en meddelelse
> skulle du ikke have gjort , de skulle give dig penge tilbage , jeg ved
> lægger altid et brev hvor i , jeg skriver de han 3 uger til rep, eller
> fremskaffe noget nyt ellers skal jeg have penge retur , og det er jeg i min
> gode ret til , og de skaql betale retur hvis de ike kan overholde det
Hvad får dig til at tro det?
mvh
Peter
| |
jensen (19-04-2002)
| Kommentar Fra : jensen |
Dato : 19-04-02 20:17 |
|
"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> skrev i en meddelelse
news:a9pon4$nj8$1@sunsite.dk...
> "jensen" <rail@pc.dk> skrev i en meddelelse
>
> > skulle du ikke have gjort , de skulle give dig penge tilbage , jeg ved
> > lægger altid et brev hvor i , jeg skriver de han 3 uger til rep, eller
> > fremskaffe noget nyt ellers skal jeg have penge retur , og det er jeg i
min
> > gode ret til , og de skaql betale retur hvis de ike kan overholde det
>
> Hvad får dig til at tro det?
ikke noget jeg tro , har gjort det tre gange og de to gange fik jeg penge
tilbage , hvis du tag kontakt til forbrugerstyrelsen vil de sige det samme
derfra jeg har det
jensen
| |
Kimmo (19-04-2002)
| Kommentar Fra : Kimmo |
Dato : 19-04-02 20:53 |
|
Jeps det snakkede jeg også med SHG om, og de sagde (som jeg senere i
forløbet havde en snak med forbrugerstyrelsen om, og de sagde det samme) at
det kun måtte tage rimelig tid. Rimelig tid er i.flg. SHG 30 dage, vel at
mærke arbejdsdage, så der går jo hurtigt lidt tid med det.
Mvh. Kimmo
>
> ikke noget jeg tro , har gjort det tre gange og de to gange fik jeg penge
> tilbage , hvis du tag kontakt til forbrugerstyrelsen vil de sige det samme
> derfra jeg har det
>
> jensen
>
>
>
>
| |
Chuke Mimergolf (19-04-2002)
| Kommentar Fra : Chuke Mimergolf |
Dato : 19-04-02 22:16 |
|
"jensen" <rail@pc.dk> skrev
> ikke noget jeg tro , har gjort det tre gange og de to gange fik jeg penge
> tilbage , hvis du tag kontakt til forbrugerstyrelsen vil de sige det samme
> derfra jeg har det
Det er muligt du har fået en intetandende biks til at hoppe på den tre-ugers
regel, men sagen er, at loven kun taler om afhjælpning af fejl og mangler
"inden for rimelig tid". Hvad rimelig tid er, er ikke specificeret nøjere,
men afhænger af fejlens kompeksitet. Hvis et bundkort eksempelvis forårsager
periodiske fejl, kan en afhjælpning godt tage mere end tre uger og kræve
flere forsøg, da der er tale om en kompliceret vare. Er der derimod tale om
en knækket tandbørste, er fejlen så simpel, af en afhjælpning bør ske
omgående.
Læs mere på http://www.fi.dk/ret/koeb/nykoebelov/mangler/ny/ og bliv klogere.
mvh
Peter
| |
jensen (20-04-2002)
| Kommentar Fra : jensen |
Dato : 20-04-02 09:33 |
|
"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> skrev i en meddelelse
news:a9q1eq$k1u$1@sunsite.dk...
>
> "jensen" <rail@pc.dk> skrev
>
> > ikke noget jeg tro , har gjort det tre gange og de to gange fik jeg
penge
> > tilbage , hvis du tag kontakt til forbrugerstyrelsen vil de sige det
samme
> > derfra jeg har det
>
> Det er muligt du har fået en intetandende biks til at hoppe på den
tre-ugers
> regel, men sagen er, at loven kun taler om afhjælpning af fejl og mangler
> "inden for rimelig tid". Hvad rimelig tid er, er ikke specificeret nøjere,
> men afhænger af fejlens kompeksitet. Hvis et bundkort eksempelvis
forårsager
> periodiske fejl, kan en afhjælpning godt tage mere end tre uger og kræve
> flere forsøg, da der er tale om en kompliceret vare. Er der derimod tale
om
> en knækket tandbørste, er fejlen så simpel, af en afhjælpning bør ske
> omgående.
ja men , det har virket for mig , gør det samme med min skærm og der går
ikke en uge så har jeg en ny eller penge retur, jeg har gjort det med to IBM
diske , og sendte dem til IBM dk og der gik en mindre end en uge så havde
jeg nye .
jensen
ps det med SHG de holdt ikke hvad de lovet , fik den xp1900 men ikke den
model det skulle være , og havde ringet og skrevet i order hvis det ikke var
den , skulle de ikke sende den .
så det er sidste gang jeg smider mine penge der
jensen
| |
Erik (20-04-2002)
| Kommentar Fra : Erik |
Dato : 20-04-02 09:58 |
|
On Fri, 19 Apr 2002 17:58:09 +0200, "Christian Catu"
<catu@NOSPAMworldwidenerds.dk> wrote:
>> Jeg påtænker at købe et nyt skæmkort m.m., og har evt. tænkt på at
>> handle hos SHG.DK, så Jensen vil du være rar, når du har modtaget dine
>> varer, at fortælle her om alt var som det skulle være!
>>
>
>Jeg har aldrig haft problemer med leverancen hos shg.dk, men jeg brændte
>engang et motherboard af som jeg havde købt hos dem (fejl i biosopdatering).
>1 uge efter jeg havde sendt det til dem ringede jeg for at høre om hvor det
>blev af. Der fik jeg at vide at de arbejder efter FIFO princippet (first in
>first out) hvilket er forståeligt nok, men mit skulle bare ombyttes (det
>havde vi aftalt). Jeg kunne betale 200,- kr. for at springe forrest i køen.
>Det ved jeg ikke rigtigt hvad jeg synes om. Jeg fik den fornemmelse at de
>trak det i langdrag for at få mig til at punge ud.
>
Tja så har jeg en anden skrækhistorie.
Jeg har købt og ville købe for ret mange penge hos SHG.
Jeg købte også et mb som viste sig at have den besynderlighed, at
efter installation af drivere til boardet ( ide) blev bios
fuldstændig clearet. Kunne end ikke reboote.
Første gang fik jeg klaret problemet, men ved første boot skete det
samme.
Ok tilbage med hele maskinen - men de ville kun have mb.
Jeg kontakter dem så efter et par dage -
det var så pludselig min fejl - der måtte jo være virus på maskinen.
Og pludselig skulle jeg så betale 500 kr for rep.
Jeg tilbyder dem så at få pc-en som stadig står uden mb. De kunne jo
så checke systemet for virus og hvis der var virus på pc'en ville jeg
så selvfølgelig betale for rep! ( jeg ved sef. at der ikke var virus
på den - ny pc og med install af virus checker etc ... )
derefter hørte jeg intet til dem ... selvom jeg gentog tilbudet via
email 3-4 gange.
De har iøvrigt stadig mit MB ---
Så selvom de stort set bor på min dørtærskel - køber jeg intet hos dem
mere. Og det har kostet dem over 100000 i omsætning. ( Nye pc'er i
firmaet 12 stk + tre bærbare ) og Jeg havde allerede haft en omsætning
på omkring 60000 .
Jeg forstå slet ikke den slags service !
Så nu har firmaet besluttet sig for Zitech.
| |
jensen (20-04-2002)
| Kommentar Fra : jensen |
Dato : 20-04-02 10:06 |
|
"Erik" <esj@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:8la2cu8acmfmoqn3mtquqoqkb2daklbd6r@4ax.com...
> On Fri, 19 Apr 2002 17:58:09 +0200, "Christian Catu"
> Så selvom de stort set bor på min dørtærskel - køber jeg intet hos dem
> mere. Og det har kostet dem over 100000 i omsætning. ( Nye pc'er i
> firmaet 12 stk + tre bærbare ) og Jeg havde allerede haft en omsætning
> på omkring 60000 .
>
> Jeg forstå slet ikke den slags service !
> Så nu har firmaet besluttet sig for Zitech.
Zitech ja de er gode , bare lidt for dyre , men har aldrig haft problemer
med dem .
jensen
| |
[5250] Jens (20-04-2002)
| Kommentar Fra : [5250] Jens |
Dato : 20-04-02 13:01 |
|
Erik wrote:
>
> Tja så har jeg en anden skrækhistorie.
> Jeg har købt og ville købe for ret mange penge hos SHG.
> Jeg købte også et mb som viste sig at have den besynderlighed, at
> efter installation af drivere til boardet ( ide) blev bios
> fuldstændig clearet. Kunne end ikke reboote.
> Første gang fik jeg klaret problemet, men ved første boot skete det
> samme.
Hvordan klaret, flashet bios i en stand-alone "flasher" ?
> Ok tilbage med hele maskinen - men de ville kun have mb.
Fornuftigt af dem.
> Jeg kontakter dem så efter et par dage -
> det var så pludselig min fejl - der måtte jo være virus på maskinen.
Hvis shg testede bundkortet og det virkede fint hos dem, kan jeg heller
ikke se at det kan være andet.
| |
Martin K (19-04-2002)
| Kommentar Fra : Martin K |
Dato : 19-04-02 19:06 |
|
> Jeg påtænker at købe et nyt skæmkort m.m., og har evt. tænkt på at
> handle hos SHG.DK, så Jensen vil du være rar, når du har modtaget dine
> varer, at fortælle her om alt var som det skulle være!
Jeg har handlet hos SHG nogle gange, og der har aldrig været problemer, selv
ikke da jeg skulle have penge retur, dog skal det siges at man skal være
tålmodig hvis man vil igennem til deres telefonsupport...
--
Martin K
| |
ingeborg jacobsen (20-04-2002)
| Kommentar Fra : ingeborg jacobsen |
Dato : 20-04-02 10:13 |
|
> Jeg påtænker at købe et nyt skæmkort m.m., og har evt. tænkt på at
> handle hos SHG.DK, så Jensen vil du være rar, når du har modtaget dine
> varer, at fortælle her om alt var som det skulle være!
>
> På forhånd tak!
>
> Mvh
> Bjarne H
hej bjarne,
jeg har købt en del hardware hos shg sidste år og har fået en fin behandling
og det jeg bestilte. Ingen klager herfra over dem.
Jeg påtænkte dengang at handle hos IT (da de havde e-mærket) men undrede
mig over at ligegyldigt hvad jeg så efter så havde de det ikke på lager.
mvh ingeborg
| |
Martin K (20-04-2002)
| Kommentar Fra : Martin K |
Dato : 20-04-02 11:34 |
|
ingeborg jacobsen wrote:
>> Jeg påtænker at købe et nyt skæmkort m.m., og har evt. tænkt på at
>> handle hos SHG.DK, så Jensen vil du være rar, når du har modtaget
>> dine varer, at fortælle her om alt var som det skulle være!
>>
>> På forhånd tak!
>>
>> Mvh
>> Bjarne H
>
> hej bjarne,
> jeg har købt en del hardware hos shg sidste år og har fået en fin
> behandling og det jeg bestilte. Ingen klager herfra over dem.
> Jeg påtænkte dengang at handle hos IT (da de havde e-mærket) men
> undrede mig over at ligegyldigt hvad jeg så efter så havde de det
> ikke på lager. mvh ingeborg
Jeps... denne problematik har jeg da også været ude for, intet på lager - så
valgte jeg midtdata.dk i stedet...
--
Martin K
| |
Søren 'Mufoxe' Lund ~ (21-04-2002)
| Kommentar Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~ |
Dato : 21-04-02 21:44 |
|
> Jeg påtænker at købe et nyt skæmkort m.m., og har evt. tænkt på at
> handle hos SHG.DK, så Jensen vil du være rar, når du har modtaget dine
> varer, at fortælle her om alt var som det skulle være!
Jeg kan kun anbefale SHG.DK. Jeg har handlet rigtigt mange dele hjem gennem
dem og service har altid været i top. Selv da en harddisk døde for mig, fik
jeg en ny, dog mod betaling, hvilket er i strid med den nye købelov, som
blev vedtaget for kort tid siden.
| |
Carsten Steffensen (19-04-2002)
| Kommentar Fra : Carsten Steffensen |
Dato : 19-04-02 15:04 |
|
"jensen" <rail@pc.dk> wrote in message
news:3cc01f91$0$11944$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> synd for dig
Tjaa, jeg overlever ganske givet.
> jeg ved ikke hvor langtid i har været på NG .
> Men de var ved at lukke og folk havde forud betalt for vare de aldrig fik
,
> bare det gør at man ikke skal bruge den bix .
> og hvis folk ikke vil lære af det , er det ders problem .
Fint, det gav så meget mere mening end dit tidligere indlæg.
> var det til at forstå ??
Jeg er med nu ;)
/Carsten Steffensen
| |
Madsen (19-04-2002)
| Kommentar Fra : Madsen |
Dato : 19-04-02 18:17 |
|
jensen skrev:
> vil jeg gøre , men ellers brug http://www.bj-trading.dk jeg har
> købt til to computer ved dem og en del løse ram og cpuer , og der
> har kun været problemer med nogle ram og fik nogle nye på tre dage
> , så alt i alt en rigtig god butik og tro det er der jeg vil ligge
> mine næste mange penge .
Ja, og dem har jeg så ikke ret gode oplevelser med og kender flere som
heller ikke har, men sådan er der der jo så meget.
--
Med venlig hilsen
Madsen.
| |
Henrik H. (20-04-2002)
| Kommentar Fra : Henrik H. |
Dato : 20-04-02 10:31 |
|
"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message
news:Xns91F5C414CF3copy.if.you.wish@madsen.tdcadsl.dk...
> jensen skrev:
>
> > vil jeg gøre , men ellers brug http://www.bj-trading.dk jeg har
> > købt til to computer ved dem og en del løse ram og cpuer , og der
> > har kun været problemer med nogle ram og fik nogle nye på tre dage
> > , så alt i alt en rigtig god butik og tro det er der jeg vil ligge
> > mine næste mange penge .
>
> Ja, og dem har jeg så ikke ret gode oplevelser med og kender flere som
> heller ikke har, men sådan er der der jo så meget.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Madsen.
Jeg har også haft dårlige erfaringer med BJ Trading. SHG.dk derimod har
altid været gode synes jeg, også i de tilfælde hvor man har returneret
varer.
Vh
Henrik
| |
Per Olsen (19-04-2002)
| Kommentar Fra : Per Olsen |
Dato : 19-04-02 15:34 |
|
> Tak til Rune hos itbutikken.dk for den "fine" service, skulle jeg hilse at
> sige!
>
> --
> Michael
Jae... jeg er desværre også blevet røvet af it butikken.. såe jeg føler med
dig...
Mvh
Per
| |
Kent Oldhøj (19-04-2002)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 19-04-02 16:45 |
|
"Michael Kristensen" <catu@NOSPAMworldwidenerds.dk> skrev....
> Tak til Rune hos itbutikken.dk for den "fine" service, skulle
> jeg hilse at sige!
Jeg har handlet med IT-butikken i årevis, og bortset fra en IBM disk
der var 3 uger om at blive byttet(den stod af efter 3 måneder), har
jeg altid modtaget fin service til meget lave priser.
Det er mit indtryk at mange simpelthen vælger at handle det forkerte
sted. Det er lissom når folk står i kø i Netto og råber på flere åbne
kasser. Jamen vil du ha' tiptop service, så fis over i Irma eller
hvor de nu tilbyder det. Vil du ha' lave priser, så forvent at der
bliver sparet et eller andet sted.
Tingene hænger jo sammen.
--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm
| |
John Madsen (19-04-2002)
| Kommentar Fra : John Madsen |
Dato : 19-04-02 16:59 |
|
Det vil sige, at du synes det er helt OK, at man skal vente næsten 1 måned
for at få en vare man har betalt for. Jeg fik en defekt vare tilsendt,er
dette også OK. Jeg kender ikke personligt dette firma og kan således ikke
hverken sige for eller imod. Jeg forholder mig derfor kun til de faktiske
omstændigheder i min sag. Jeg tror nok vi kan blive enige om, at det ikke
bør være sådan.
John
"Kent Oldhøj" <news@oldhoj.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns91F5B486B6047KENTOLDHOJ@212.54.64.134...
> "Michael Kristensen" <catu@NOSPAMworldwidenerds.dk> skrev....
>
> > Tak til Rune hos itbutikken.dk for den "fine" service, skulle
> > jeg hilse at sige!
>
> Jeg har handlet med IT-butikken i årevis, og bortset fra en IBM disk
> der var 3 uger om at blive byttet(den stod af efter 3 måneder), har
> jeg altid modtaget fin service til meget lave priser.
>
> Det er mit indtryk at mange simpelthen vælger at handle det forkerte
> sted. Det er lissom når folk står i kø i Netto og råber på flere åbne
> kasser. Jamen vil du ha' tiptop service, så fis over i Irma eller
> hvor de nu tilbyder det. Vil du ha' lave priser, så forvent at der
> bliver sparet et eller andet sted.
>
> Tingene hænger jo sammen.
>
> --
> Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
> http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm
| |
Kent Oldhøj (19-04-2002)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 19-04-02 19:26 |
|
"John Madsen" <lydia_john@madsen.mail.dk> skrev....
> Det vil sige, at du synes det er helt OK, at man skal vente
> næsten 1 måned for at få en vare man har betalt for.
Du ligger ord i min mund jeg end ikke har tænkt. Lad venligst være
med det.
Men iøvrigt kan det sagtens være OK. Da jeg ventede 3 uger på min
harddisk, blev jeg hele tiden informeret når der var nyt. Vel var det
da et irritationsmoment, men jeg kunne jo bare ha' købt disken et
sted hvor de har et ordentligt lager(som koster penge) og en dag-til-
dag bytteservice(som koster penge). Man skal vælge at handle det
rigtige sted. IT-butikken er billige fordi de ikke har et lille lager
der ikke koster en formue at have liggende. Men det betyder så også
at man ind imellem løber ind i flaskehalse. Acceptér det eller køb et
andet sted. Men lad være med at klandre dem for at forsøge at drive
forretning så billigt som muligt for kunderne.
> Jeg fik en
> defekt vare tilsendt,er dette også OK.
Shit happens. Varen kan have været OK da den forlod forretningen. Men
du returnerede den vel med besked om at den var defekt ved ankomsten,
og fik en anden tilsendt, ikke? Hvad er så problemet?
--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm
| |
John Madsen (20-04-2002)
| Kommentar Fra : John Madsen |
Dato : 20-04-02 08:25 |
|
>
> > Jeg fik en
> > defekt vare tilsendt,er dette også OK.
>
> Shit happens. Varen kan have været OK da den forlod forretningen. Men
> du returnerede den vel med besked om at den var defekt ved ankomsten,
> og fik en anden tilsendt, ikke? Hvad er så problemet?
>
> --
> Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
> http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm
Ja, her har du lige ramt det pkt. jeg er lidt utlfreds over. For jeg har
nemlig ikke fået nogen ny vare. De skal nemlig først selv se om det er
defekt og så skal deres leverandør og så se om det er defekt. Og først
herefter vil man så vurdere om hvad der skal ske. dvs at det defekte kort
modtages den 02.04.02. og betales selvfølgelig ved modtagelse. Her er det så
at jeg mener at jeg burde have haft en ny vare med det samme, men i stedet
skal der nu gå op til en måned før jeg får den vare jeg har betalt for. Det
er jeg ikke tilfreds med.
John
| |
Kent Oldhøj (20-04-2002)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 20-04-02 11:28 |
|
"John Madsen" <lydia_john@madsen.mail.dk> skrev....
> Her er det så
> at jeg mener at jeg burde have haft en ny vare med det samme,
> men i stedet skal der nu gå op til en måned før jeg får den vare
> jeg har betalt for. Det er jeg ikke tilfreds med.
Så må du vælge en forhandler der giver den service(som du så også
kommer til at betale for).
--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm
| |
Christian Catu (19-04-2002)
| Kommentar Fra : Christian Catu |
Dato : 19-04-02 17:00 |
|
"Kent Oldhøj" <news@oldhoj.dk> wrote in message
news:Xns91F5B486B6047KENTOLDHOJ@212.54.64.134...
> "Michael Kristensen" <catu@NOSPAMworldwidenerds.dk> skrev....
> Det er mit indtryk at mange simpelthen vælger at handle det forkerte
> sted. Det er lissom når folk står i kø i Netto og råber på flere åbne
> kasser. Jamen vil du ha' tiptop service, så fis over i Irma eller
> hvor de nu tilbyder det. Vil du ha' lave priser, så forvent at der
> bliver sparet et eller andet sted.
>
Her vil jeg igen sige at itbutikken altså har e-mærket, som burde garantere
kunden en tilfredsstillende behandling, hvilket dette _ikke_ kan siges at
være!
| |
Kent Oldhøj (19-04-2002)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 19-04-02 19:39 |
|
"Christian Catu" <catu@NOSPAMworldwidenerds.dk> skrev....
> Her vil jeg igen sige at itbutikken altså har e-mærket, som
> burde garantere kunden en tilfredsstillende behandling, hvilket
> dette _ikke_ kan siges at være!
Har du læst hvad det indebærer at have e-mærket?
--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm
| |
Christian Catu (19-04-2002)
| Kommentar Fra : Christian Catu |
Dato : 19-04-02 21:57 |
|
"Kent Oldhøj" <news@oldhoj.dk> wrote in message
news:Xns91F5D2106E447KENTOLDHOJ@212.54.64.135...
> "Christian Catu" <catu@NOSPAMworldwidenerds.dk> skrev....
>
> > Her vil jeg igen sige at itbutikken altså har e-mærket, som
> > burde garantere kunden en tilfredsstillende behandling, hvilket
> > dette _ikke_ kan siges at være!
>
> Har du læst hvad det indebærer at have e-mærket?
>
Fra http://www.e-handelsfonden.dk/2.0.asp
H. Opfyldelse og eftersalgsservice
1.. Den erhvervsdrivende skal effektuere en bestilling så hurtigt som
muligt, ydelsen og omstændighederne taget i betragtning. Med mindre andet er
aftalt, skal digitale ydelser, der leveres elektronisk, leveres straks.
2.. Foreligger der forsinkelse, fejl eller mangler ved levering af en
digital ydelse, skal den erhvervsdrivende, såfremt forbrugeren forlanger
det, foretage en ny levering hurtigst muligt. Dette gælder kun for
standardiserede ydelser (hyldevarer) og ikke for særligt tilpassede,
individualiserede ydelser.
3.. Den erhvervsdrivende skal udarbejde forsvarlige procedurer for
forbrugerens eventuelle reklamation samt udnyttelse af eventuel
fortrydelsesret. Forbrugeren skal kunne reklamere og udnytte
fortrydelsesretten på en måde, der ikke er mere besværlig end bestillingen
af ydelsen.
4.. Hæver køberen handlen eller skal der ske afhjælpning, skal den
erhvervsdrivende godtgøre køberens rimelige udgifter til at returnere
ydelsen.
| |
Kent Oldhøj (19-04-2002)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 19-04-02 23:03 |
| | |
Christian Catu (20-04-2002)
| Kommentar Fra : Christian Catu |
Dato : 20-04-02 07:05 |
|
"Kent Oldhøj" <news@oldhoj.dk> wrote in message
news:Xns91F67A4970KENTOLDHOJ@212.54.64.135...
> "Christian Catu" <catu@NOSPAMworldwidenerds.dk> skrev....
>
> >> Har du læst hvad det indebærer at have e-mærket?
> > Fra http://www.e-handelsfonden.dk/2.0.asp
> > H. Opfyldelse og eftersalgsservice
>
> Og hvad er det du mener der er overtrådt?
>
Afsnit 2. Manden betaler for et nyt board og modtager et brugt. Han sender
det tilbage, men de skal lige tjekke det. Da han vil hæve handlen, får han
at vide at det kan ske når engang de har sendt hans board til leverandøren.
Han troede jo han havde fået et nyt board.
| |
Kent Oldhøj (20-04-2002)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 20-04-02 11:30 |
|
"Christian Catu" <catu@NOSPAMworldwidenerds.dk> skrev....
>> Og hvad er det du mener der er overtrådt?
> Afsnit 2. Manden betaler for et nyt board og modtager et brugt.
> Han sender det tilbage, men de skal lige tjekke det. Da han vil
> hæve handlen, får han at vide at det kan ske når engang de har
> sendt hans board til leverandøren. Han troede jo han havde fået
> et nyt board.
Og hvad kom der så ud af klagen?
--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm
| |
Bachelor (20-04-2002)
| Kommentar Fra : Bachelor |
Dato : 20-04-02 12:03 |
|
"Michael Kristensen" <catu@NOSPAMworldwidenerds.dk> skrev i en meddelelse news:3cc00b1e$0$11921$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Min kammerat har lige købt et nyt bundkort hos itbutikken.
Dit indlæg er OT i denne gruppe selv om det er et bundkort
der er købt.
Dit problem vedrører forbrugergrupper, hvor du kan komme
med indlæg af den slags.
| |
Ulrik (20-04-2002)
| Kommentar Fra : Ulrik |
Dato : 20-04-02 12:15 |
|
Hmm, det lyder ikke så godt, for jeg har lige bestilt varer (processor,
board, ram, GF4) for lige knapt 8K hos dem....
Det gjorde jeg dog fordi jeg tidligere har haft glimrende oplevelser med
gode priser, prompte levering og en fin service. Den omtalte Rune mailede
jeg også med (har glemt om hvad, da det er lidt tid siden) og det kørte glat
og uden forsinkelser.
Uden ellers at sammenligne de to på nogen måde, så har jeg selv haft
uhyrlige oplevelser med Magasin, både rædsom betjening og inferiøre varer,
men hvor der handles meget, vil man altid kunne komme ud for den slags, hvor
personen man har at gøre med, har en dårlig dag af en eller anden årsag.
Mvh, Ulrik
| |
John Madsen (20-04-2002)
| Kommentar Fra : John Madsen |
Dato : 20-04-02 15:54 |
|
Jeg tror mange af inet-butikkerne er virkelig meget servicemindede og dag
til dag levering o.s.v. , og sålænge man modtager varen dagen efter den er
bestilt og ellers virker, er altting fryd og gammen. Problemet er vel når en
vare er defekt. Hvilken service og hvor hurtigt går det så.
John
"Ulrik" <vondahe@usa.com> skrev i en meddelelse
news:G4cw8.13$HZ2.2241@news000.worldonline.dk...
> Hmm, det lyder ikke så godt, for jeg har lige bestilt varer (processor,
> board, ram, GF4) for lige knapt 8K hos dem....
>
> Det gjorde jeg dog fordi jeg tidligere har haft glimrende oplevelser med
> gode priser, prompte levering og en fin service. Den omtalte Rune mailede
> jeg også med (har glemt om hvad, da det er lidt tid siden) og det kørte
glat
> og uden forsinkelser.
>
> Uden ellers at sammenligne de to på nogen måde, så har jeg selv haft
> uhyrlige oplevelser med Magasin, både rædsom betjening og inferiøre varer,
> men hvor der handles meget, vil man altid kunne komme ud for den slags,
hvor
> personen man har at gøre med, har en dårlig dag af en eller anden årsag.
>
> Mvh, Ulrik
>
>
| |
Ulrik (22-04-2002)
| Kommentar Fra : Ulrik |
Dato : 22-04-02 23:55 |
|
"Ulrik" <vondahe@usa.com> wrote in message
news:G4cw8.13$HZ2.2241@news000.worldonline.dk...
> Hmm, det lyder ikke så godt, for jeg har lige bestilt varer (processor,
> board, ram, GF4) for lige knapt 8K hos dem....
Alt med denne ordre kører på skinner. Jeg får SMS hver gang der sker noget
med min ordre og alt kører bare på skinner, hvilket naturligvis ikke
udelukker, at deres returvarebehandling lader noget tilbage at ønske. Jeg
fik sågar lynhurtigt svar på et spørgsmål omkring betalingen, så min
oplevelse af ITbutikken er fortsat positiv!
Det er let at kaste sig ind i hylekoret, og selv om der ingen undskyldning
er for sjofel kundeservice, skal man lige huske på at der også sidder
mennesker i den anden ende, der kan være stressede eller have en dårlig dag.
Hvis man så modtager en mail med et møgfald, ryger den naturligvis
allernederst i bunken. Jeg er selv et brokkehovede, men jeg har lært med
tiden, at man kommer meget meget længere, hvis man taler/skriver pænt og
fremlægger sin sag nøgternt og sagligt, selv om det kan være fristende at
give en generalskideballe, når man er vred. Den lektie lærte jeg først efter
at have stået et par år på den anden side af skranken.
Mvh, Ulrik
| |
Groggy (22-04-2002)
| Kommentar Fra : Groggy |
Dato : 22-04-02 14:41 |
|
"Michael Kristensen" <catu@NOSPAMworldwidenerds.dk> skrev i en meddelelse
news:3cc00b1e$0$11921$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
>snip en masse
Efter gennemlæsning af diverse indlæg, synes jeg på en eller anden måde, at
det er ret skræmmende, at netop itbutikken bliver anbefalet til køb af
computerrelaterede varer af nordea.
Ellers vil jeg da også lige sige, at jeg stort set udelukkende køber igennem
SHG, da jeg kun har gode erfaringer med dem.
Med venlig hilsen
Andreas Hansen (Groggy)
| |
Henrik Høy (22-04-2002)
| Kommentar Fra : Henrik Høy |
Dato : 22-04-02 15:43 |
|
In article <3cc412f9$0$231$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
groggy@mail.dk says...
[cut]
> Efter gennemlæsning af diverse indlæg, synes jeg på en eller anden måde, at
> det er ret skræmmende, at netop itbutikken bliver anbefalet til køb af
> computerrelaterede varer af nordea.
>
> Ellers vil jeg da også lige sige, at jeg stort set udelukkende køber igennem
> SHG, da jeg kun har gode erfaringer med dem.
>
> Med venlig hilsen
>
> Andreas Hansen (Groggy)
Hvad mener du med at de anbefaler it-butikken ???
Mvh
Henrik
| |
Groggy (22-04-2002)
| Kommentar Fra : Groggy |
Dato : 22-04-02 19:04 |
|
"Henrik Høy" <henrik@hoey.dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.172e3ff5533d6675989696@dtext.news.tele.dk...
>
> Hvad mener du med at de anbefaler it-butikken ???
Jeg har deres netbank, hvor de har en sektion de kalder solo-torvet. Ideen
med dette solotorv er, at de anbefaler nogle bestemte butikker til køb af
ting over nettet. Det er alt fra hardware til tøj.
Sådan som jeg forstår det, har Nordea så udvalgt (efter deres mening) de
bedste butikker. Og under computer og hardware salg står itbutikken som den
eneste anbefaling. Og efter hvad man læser her i denne tråd, synes jeg da
det er underligt at de bliver anbefalet.
Med venlig hilsen
Andreas Hansen (Groggy)
| |
Ulrik (22-04-2002)
| Kommentar Fra : Ulrik |
Dato : 22-04-02 23:48 |
|
"Groggy" <groggy@mail.dk> wrote in message
news:3cc45087$0$280$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
(klip-klip)
> Sådan som jeg forstår det, har Nordea så udvalgt (efter deres mening) de
> bedste butikker. Og under computer og hardware salg står itbutikken som
den
> eneste anbefaling. Og efter hvad man læser her i denne tråd, synes jeg da
> det er underligt at de bliver anbefalet.
Nordea driver finansiel virksomhed og har ret begrænset erfaring med
detailhandel indenfor IT og herre-ekvipering. De forretninger vi kunder kan
se på deres "Solo Torv" er forretninger, der har tiltrådt et eller andet
samarbejde med Nordea. Det kan være nærliggende at tro, at det så er et
udtryk for at en form for kvalitetsstempling, men det er på ingen måde
tilfældet. Det er klart, at de næppe ville indgå i sådan et samarbejde med
Amdi Petersen eller Kurt Thorsen, men det er altså kun er samarbejde, der
næppe stikker dybere end at de pågældende firmaer er erhvervskunder hos
Nordea, ikke er kendte konkursryttere og ikke står registreret i RKI
Kreditinformation.
Mvh, Ulrik
| |
Groggy (23-04-2002)
| Kommentar Fra : Groggy |
Dato : 23-04-02 11:26 |
|
"Ulrik" <vondahe@usa.com> skrev i en meddelelse
news:2q0x8.1699$kp3.151674@news010.worldonline.dk...
>
> Nordea driver finansiel virksomhed og har ret begrænset erfaring med
> detailhandel indenfor IT og herre-ekvipering. De forretninger vi kunder
kan
> se på deres "Solo Torv" er forretninger, der har tiltrådt et eller andet
> samarbejde med Nordea. Det kan være nærliggende at tro, at det så er et
> udtryk for at en form for kvalitetsstempling, men det er på ingen måde
> tilfældet. Det er klart, at de næppe ville indgå i sådan et samarbejde med
> Amdi Petersen eller Kurt Thorsen, men det er altså kun er samarbejde, der
> næppe stikker dybere end at de pågældende firmaer er erhvervskunder hos
> Nordea, ikke er kendte konkursryttere og ikke står registreret i RKI
> Kreditinformation.
Aha... Det vidste jeg så ikke. Jeg så det netop som en kvalitetsstempling.
Så er Nordea vidst undskyldt i denne sag.
Med venlig hilsen
Andreas Hansen (Groggy)
| |
Kent Oldhøj (23-04-2002)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 23-04-02 20:42 |
|
"Groggy" <groggy@mail.dk> skrev....
> Og under computer og hardware salg står itbutikken som den
> eneste anbefaling. Og efter hvad man læser her i denne tråd,
> synes jeg da det er underligt at de bliver anbefalet.
Du skal se denne tråd i lyset af at it-butikken har haft langt over
100.000 handler med kunder der har været tilfredse.
Nordea's solo torv kender jeg ikke og min udtalelse relaterer derfor
ikke til dette og deres evt. anbefaling af bestemte butikker.
--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm
| |
|
|