Fiskesteder i hovedstadsregionen..
Fra : Karsten Hammer Hanse~

Dato : 19-04-02 10:15

Er der nogen som kan komme med tips til hvor man kan fiske i
hovedstadsregionen, når hverken har bil ell. cykel.
Kriteriet er altså at man skal kunne komme i nærheden af vandet vha.
offentlige transportmidler.
Søerne bliver jo desværre ikke åbnet for fiskeri inden for nærmeste fremtid,
så der må ventes lidt men der må jo være andre steder også?
Put'n'take og mede er helt ok, mere end ok faktisk da jeg skal prøve at
overbevise en ven om at det er sjovt at fiske..

Kører 8'eren helt ud til put'n'taket på holmen? (hvis det stadig
eksisterer?)..

mvh.
Karsten

Fra : h.o.t

Dato : 20-04-02 10:19

"Karsten Hammer Hansen" <elektrosport@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Er der nogen som kan komme med tips til hvor man kan fiske i
> hovedstadsregionen, når hverken har bil ell. cykel.

Du kan tage toget til Holte, og så bus videre til en put and take i
Søllerød....Har selv kommet der meget,men var der i sidste uge, og var lidt
skuffet over resultatet......
Ellers kan du tage ned til sjællandsbroen, hvor der altid har været et godt
fiskeri efter ørred, fladfisk,torsk og ål.....Ved ikke hvordan det ser ud
med fiskeriet efter de er begyndt at bygge broen om.....Nogen der ved
det???????

Kører 8'eren helt ud til put'n'taket på holmen? (hvis det stadig
> eksisterer?)..
Det eksistere, men er det kedeligste sted man kan fiske...Men det er min
mening......

mvh.
Henrik

Fra : EV0L

Dato : 20-04-02 12:00

Jow der fanges stadigvæk disse fisk ved sjælandsbroen... Og nu kan du
sikkert også få hornfisk snart Problemet er nærmere at det ikke er de
store natur omgivelser man står omgivet af.... Men det er det jo sjældent
hvis man vil fiske i nærheden af København...

Men så vidt jeg ved så har broen gjort noget ved selve Øresund, så vidt jeg
kan forstå på folk der har mole fisket der i mange år... Nogle påstår at
fek, hornfisk i gamledage havde det med at komme i store mængter i Øresund
som en af de første steder i landet... Men sidste år var der fanget mange
andre steder i landet før de kom rigtigt herinde...

Jeg selv fangede først rigtig mange hornfisk i Øresund sent på sæsonen
sidste år...

-e.

Fra : Karsten Hammer Hanse~

Dato : 21-04-02 16:51

Jeg havde selv tænkt på Sjællandsbroen, kanalen og basinerne lige ved.. Der
var en god bestand af aborre der, hvordan det ser ud nu ved jeg ikke.. Men
ellers er det vel og til at sidde og mede derinde, der skulle være pæne
brasen har jeg hørt?

Mht. fladfiskene ved broen, hvor er det man fisker dem, er det inde ved
kanten, langs stenene eller bare midt ude i?.. - Og hvordan bliver de
fisket, som normalt, med tackle på bunden?

For ørred og hornfisk er det bobleflåd og sildestrimmel går jeg ud fra,
eller tager man også fisk med spinnegrej?

Jeg havde i øvrigt også tænkt på Tuborg Havn, der skulle også være mulighed
for ål i selve havnebassinet samt ørred, hornfisk og torsk fra molen.. men
hvad med de flade deroppe, er der noget at komme efter?

K.

Fra : D-fly

Dato : 22-04-02 16:07

"Karsten Hammer Hansen" <elektrosport@tdcadsl.dk> wrote in

> [...]

helt enig .. men det lever virkelig op til sit navn
put and take..(sidst jeg var der brugte jeg 2 kort på under en time)
men hvis du aligevel er på de kanter
så kør helt ud å rundt om det gamle B&W
ude ved vindmøllerne
der er en god kyst strækning
hvor du sikkert kan fange hornfisk nu.
ellers er det flad fisk å torsk, der
står på menyen der ude..
har du waders (og unsker lidt mere natur), skulle du prøve å køre til
dragør sydstrand ( de kan osse fanges fra mollerne )
hvor hornfiskene plejer å boltre sig lysttigt.
ved ik om de er kommet her ude i nu..
men ska ned å chekke nu med fluestangen,
så jeg ska melde tilbage om de er kommet.
Go Fangst
Mvh D-Fly

Fra : Karsten Hammer Hanse~

Dato : 24-04-02 10:53

Jeg har før fisket i Dok 1 og brugte et 2-timer/2-fisk kort på 20 minutter,
det der tog længst tid var at rigge til og pakke sammen!!!

Men nu er det jo godt nok billigere at fiske ved Sjællandsbroen, Tuborg Havn
eller nogle af alle de andre steder nævnt, så det kan da være at der bare
skal startes med det... nu må vi se..

Tak for hjælpen alle mand!
K.