Svendborg
Fra : bente vinding jensen

Dato : 19-04-02 09:37

Min fætter fylder 50 næste år, gaven er en slægt bog over vores fælles aner.
( gud forbyde han læser denne gruppe )

Sår er der en der kan hjælpe mig med et opslag
Hans far :
Arne Svendborg Sørensen
født 24-1 1914 Sct. Nikolaj sogn, Svendborg
Det jeg gerne vil have oplyst, er hvad der står ved hans dåb, jeg ved
desværre ikke hvornår han er døbt.
Med venlig hilsen og TAK
Bente Vinding Jensen
Fannik
Nu Nykøbing sj.

Fra : Ulla Vitus Bering

Dato : 19-04-02 14:12

Hej Bente

> [...]
> født 24-1 1914 Sct. Nikolaj sogn, Svendborg
> Det jeg gerne vil have oplyst, er hvad der står ved hans dåb, jeg ved

Jeg vil gerne lave opslaget. Jeg skal på LAO i morgen lørdag.

Ulla Vitus Bering
riisom-bering@mail1.stofanet.dk
www.riisom-bering.dk

Fra : Bent Fleron

Dato : 19-04-02 20:05

"Ulla Vitus Bering" <riisom-bering@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:a9p53a$g0i$1@sunsite.dk...
> Hej Bente

> aner.

> Jeg vil gerne lave opslaget. Jeg skal på LAO i morgen lørdag.

Jeg er bange for du ikke kan få tilladelse til det. Kirkebøger bliver
vist først tilgængelig 50 år efter aflevering til arkivet. Jeg mener der
kommer et forslag om kortere tilgængelighedsperiode men indtil da er det
den gamle der stadig er gyldig.
Men det kan være du er heldig.
Det kan også være bogen endnu ikke er afleveret til Landsarkivet. Er det
tilfældet så giv mig lige et praj for så tar' jeg en tur inden om
kirkekontoret i Sct. Nicolai kirke.

--
Med venlig hilsen Bent Fleron

Fra : Familien Kristensen

Dato : 19-04-02 20:24

"Bent Fleron" <bent@fleron.dk> skrev i en meddelelse
Klip
der en der kan hjælpe mig med et opslag
KLIP
> Jeg er bange for du ikke kan få tilladelse til det. Kirkebøger bliver
> vist først tilgængelig 50 år efter aflevering til arkivet.
> Med venlig hilsen Bent Fleron

Hej Bent!
1914+50=1964
Øh, har jeg misforstået noget ? Bente beder om et opslag om en fødsel/dåb i
1914. Så er der vel gået 50 år (hvis kontrabogen altså er afleveret) ?
Til Bente:
Prøv at kontakt Skt. Nikolaj:

Kirkekontor

Birthe Bak-Hansen
Sct Nicolai Kirkestræde 3
5700 Svendborg

Telefon: 62 21 28 54
E-post: bbka@km.dk

Mandag - fredag kl. 12.30 - 14.30

Jeannie Kristensen
http://home1.stofanet.dk/jeannie.kristensen/slaegt/default.htm

Fra : Bent Fleron

Dato : 19-04-02 21:01

"Familien Kristensen" <fjernmig.jeannie.kristensen@mail1.stofanet.dk>
skrev i en meddelelse news:a9pqum$1l5$1@sunsite.dk...

> [...]
fødsel/dåb i
> 1914. Så er der vel gået 50 år (hvis kontrabogen altså er afleveret) ?

Ak ja, Jeannie, - det første man bliver blind på er jo øjnene. Jeg læste
det som opslag over fætteren der bliver 50 til næste år. - Jeg dunker
mig selv i hovedet. ))
Til Bente:
Jeg skulle have været på arkivet i denne uge, men et par fødselsdage er
kommet i vejen så hvis du ikke når at tage opslaget tar' jeg det på
mandag. Jeg har alligevel et par småting bl. a. for en amerikaner samt
Lis Graae.

--
Med venlig hilsen Bent Fleron

Fra : Ulla Vitus Bering

Dato : 19-04-02 20:34

Hej Bent

Jeg ser efter i morgen, men jeg mener, at de er tilgængelige. Hvis jeg ikke
kan finde det, så giver jeg dig lige et praj.

Ulla Vitus Bering

Fra : Preben Nørgaard

Dato : 19-04-02 20:36

Hej Bent

Det er muligt jeg skal have mine skolepenge tilbage; men hvad er 2002 - 1914
= ???

Mvh Preben

Fra : Bent Fleron

Dato : 19-04-02 21:06

"Preben Nørgaard" <pn.spo27@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Bent
>
> Det er muligt jeg skal have mine skolepenge tilbage; men hvad er
2002 - 1914
> = ???
>
> Mvh Preben

Ak ja, med den fadæse bad jeg jo selv om det ))

--
Med venlig hilsen Bent Fleron

Fra : Tommy Rolf Nielsen

Dato : 20-04-02 15:04

Hej alle

Kirkebogen for 1914 for Sankt Nikolaj Sogn i Svendborg er i hvertfald
tilgængelig på landsarkivet i Odense, dog kun kontraministerialbogen, men
det har ingen praktisk betydning. Jeg skulle selv bruge en for nabosognet
Vor Frue Sogn for en vielse i 1925 og så er det ligefrem svært at undgå at
lægge mærke til dem der er fra de andre bysogne i Svendborg.

Med venlig hilsen
Tommy Rolf Nielsen
ICQ #78547370
Mailinglist:

Fra : dannebrog

Dato : 19-04-02 22:32

Jeg tror bestemt, kirkebogen for Sct. Nicolai Sogn, Svendborg er afleveret
til LAO. På RA er der ganske sikkert også film-kopi af denne bog.

Hvis bogen ikke er afleveret, kan du ikke få udskrift fra kirkekontoret,
fordi personen endnu ikke er født for mindst 110 år siden. En undtagelse fra
denne regel findes, når man skal bruge attesten vedr. en af ens direkte
forfædre i forbindelse med en navneforandringssag - eller når man spørger på
direkte forfædre. Man skal i så fald kunne bevise slægtsskabet. -

Med venlig hilsen

Ulrich

--
Ulrich Alster Klug
København - Denmark

http://www.dk-yeoman.dk
http://www.dannebrog.subnet.dk
dannebrog@post.tele.dk
dannebrog@post.tele.dk

Fra : Familien Kristensen

Dato : 19-04-02 22:43

"dannebrog" <dannebrog@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis bogen ikke er afleveret, kan du ikke få udskrift fra kirkekontoret,
> fordi personen endnu ikke er født for mindst 110 år siden.
Har du en kildehenvisning på ovenstående, for mig bekendt er den regel lavet
om for 3-5 år siden?

Fra : dannebrog

Dato : 20-04-02 06:44

Jeg tror nok, du kan finde reglerne på: http://www.retsinfo.dk og i Karnovs
lovsamling.

Med venlig hilsen

Ulrich

--

i en meddelelse news:a9q34c$noj$1@sunsite.dk...

Fra : Ulla Vitus Bering

Dato : 20-04-02 21:52

Hej Bente

Opslaget er sendt direkte til din mailadresse.

Hilsen
Ulla