Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotoprinter???
Fra : Torben Schou Jensen

Dato : 19-04-02 09:41

Hejsa
Jeg har gennem noget tid ejet en Canon G2, som jeg bruger ret så meget.

Jeg har dog ingen farve printer, bl.a. fordi jeg har en sådan tilgængelig på
mit arbejde.
Men det er begrænset hvad jeg kan bruge den til, og det går ikke at jeg
kommer rigtig fotopapir i den.
Derfor overvejer jeg at købe en printer.

Min overvejelser går både mod en A4 eller en A3 printer.
Printeren skal helst ikke fylde så meget da jeg bor i en lille lejlighed.
EPSON har jeg tidligere hørt skulle lave noget godt udstyr.
Jeg er medlem af en fotoklub og det er derfor vigtigt at kvaliteten er meget
høj.

Så er der nogen som har en anbefaling til hvad jeg bør gå efter???

Mvh
Torben

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 19-04-02 11:30

Hej Torben
Jeg bruger en Hp PhotoSmart 1000 printer. Den er fremragende, men
Jeg har set især s/h print fra en Epson stylus Photo 890 som var endnu
bedre.
Hvis du har råd ville jeg nok købe en A3 Epson Stylus Photo 1290. den koster
ca. 3400-3600 kr i den almindelige fotohandel, men kan sikkert findes på
nettet billigere. Den er fremragende især til S/h print.
I A4 hedder Epson Stylus Photo890. og koster ca. 1700-1800kr
hilsen
Flemming Aagaard

Fra : Hans

Dato : 19-04-02 12:35

Jeg kan anbefale en Epson photo 810 .
Den laver rigtige flotte (kant til kant) foto udskrifter op til A4
Et A4 billede klares på ca 3 - 4 minutter
Den kan købes for omkring 16-1800.-
Den eneste ulempe er at den kun kan lave flotte foto på epson's papir

Mvh Hans

Fra : TORBEN JESSEN CALLES~

Dato : 19-04-02 21:58

Hej Torben
Du skal ikke købe en printer,det er også det negative at billeder fra en
printer holdet længe ikke så godt som på fotopapir. Gå hen og få lavet
billeder af dem du vil have, prisen er ca 2,50 pr stk plus en ca 10 kr i
opstartgebyr. Du kan få rigtig mange gode billeder for hvad en prinetr
koster.

hilsen TC
Hans <nospam.hans.jensen@pc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cc000b1$0$26607$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Hans Kruse

Dato : 20-04-02 10:55

Jeg har også en Epson Photo Sylus 810 printer, som jeg købte for 1300 kr
incl. fragt via edbpriser.dk fra MidtData. Jeg købte printeren efter læsning
af printer reviews i http://www.steves-digicams.com/printers.html. Jeg har
prøvet forskelligt fotopapir og har fået glimrende resultater med f.eks. HP
Premium Photo Paper (15 ark for ca. 50 kr. i Computer City). Jeg har også
sammelignet printerudskrift fra Epson'en med print fra Japan Foto i fuld A4
størrelse og printeren står sig fint i sammenligning, selvom kvaliteten fra
Japan Foto er lidt bedre mht. opløsning. Printeren erstatede min
eksisterende Lexmark Z51 og Epson'en giver langt bedre kvalitet. Jeg
overvejede en A3 printer, men vil helere få lavet A3 print hos
fotohandleren. Jeg har fået lavet et hos Preuss Foto, som er ganske flot.
Mit kamera er et Canon G2. Men vær opmræksom på opsætningen af printeren og
valg af papirkvalitet. Jeg bruger 1440dpi, High Speed off, PhotoEnhance4 og
Digital Camera correction. 2880dpi er bla. frarådet i anmeldelsen af Epson
Stylus Photo 780 på Steve's Digicams, da det ikke giver bedre opløsning og
bruger meget mere blæk. Jeg har dog ikke prøvet alle kombinationer af.
Andres erfaringer kunne være interessante at høre.

Mvh,
Hans

Fra : HB Nielsen

Dato : 19-04-02 15:08

Jeg er den glade ejer af en Epson Stylus Photo 870 som jeg er RIGTIG glad
for. Den laver nogle meget realistiske print.

HB

Fra : Karsten Olesen

Dato : 19-04-02 19:29

"Torben Schou Jensen" <tsj@sas.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
> Jeg har gennem noget tid ejet en Canon G2, som jeg bruger ret så meget.
> Derfor overvejer jeg at købe en printer.
****************

Jeg har som mange andre en HP DeskJet printer som
jeg synes er nær perfekt.

Lydløs, god mekanisk feeling, solidt konstrueret og aldrig
papir-jam.

Billedkvaliteten er også rigtig god, og så
er den hurtig, hvis du vælger een af de lidt dyrere printere.

De fleste HP printer bruger samme grundteknologi,
som garanterer flotte billeder lige fra den lille 920C
til bluetooth'eren 995CXI.

Ang. Epson, så er printkvaliteten også OK, nøjagtig
som de nyeste Canon, men overall ville jeg gå efter
en ægte Hewlett-Packard printer.

Jeg har dog hørt, at Epsons kant-til-kant
kræver, at papiret trækkes PERFEKT
ind HVER gang, ellers kommer der en
lille hvid kant.

MVH

Fra : Hans

Dato : 20-04-02 07:33

> Jeg har dog hørt, at Epsons kant-til-kant
> kræver, at papiret trækkes PERFEKT
> ind HVER gang, ellers kommer der en
> lille hvid kant.

På min Epson 810 har jeg ALDRIG fået hvid kant, jeg ligger blot foto-papiret
i holderen.
Den har nu printet 2-300 foto's ud både A4 og 10 x 15.
Trixet på min printer er at den printer 1-2 mm ud over papirkanten så det
løser måske det tidligre problem.

Mvh Hans
Epson 810 + Olympus C3000

Fra : Karsten Olesen

Dato : 20-04-02 08:46

"Hans" <nospam.hans.jensen@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Trixet på min printer er at den printer 1-2 mm ud over papirkanten så det
> løser måske det tidligre problem.
**************

Hvad med blækket der ikke rammer papiret, hvor havner det ?

Fra : Martin Franch

Dato : 20-04-02 18:14

Hej - du kunne også overveje en Canon S900. Jeg har forgængeren S800 og den
printer rigtig gode billeder både i farve og S/H
Mvh Martin Franch

Fra : Jens Jakob Andersen

Dato : 26-04-02 22:06

Howdy

Hvordan er økonomien i at printe selv vs. at gå til Merlin eller Japanfot?

(Hvis man f.eks kun regner blæk og papir ind?)

JJ