Øv, øv, Ce'Nedra til dyrlæge...
Fra : Pernille Scharff

Dato : 19-04-02 09:15

Hej NG,

Ce'Nedras mave har ellers haft det fint med skånekost (Hill's i/d) i
flere uger og jeg skulle lige til at sluse hende over på normalkost
(killingefoder) igen, men nej - nu har hun i et par dage haft MEGET tynd
mave på trods af Zoolac m.m. og selv om hun opfører sig normalt (spiser,
leger, spinder, kæler etc.) så synes jeg det må være nok - så jeg
ringede til dyrlægen i morges og han kunne lige knibe hende ind kl.
11.45. Jesper tager hende til dyrlæge og så håber vi selvfølgelig det
ikke er noget slemt - men jeg vil ikke tage en syg kat med på
udstilling.... Så vil I krydse fingre og poter for at det ikke er noget
væmmeligt?? Vi vil så gerne afsted til Middelfart i morgen...

I går fik jeg hendes "rettede" stamtavle og nu har de godtnok fået
rettet farven, men hun er stadig en hankat *G* så jeg er ret imponeret
over Felis Danica *fnis! Dvs. stamtavlen skal sendes ind IGEN efter
udstillingen...og så håber jeg da det lykkes!

/Pernille (pylret kattemor)

Fra : Birgitte

Dato : 19-04-02 09:57

Hej Pernille
Jeg synes ikke du er en pylret kattemor, jeg ville absolut have gjort det
samme.
Jeg vil krydse alt jeg har, for at hun kommer ovenpå igen, og at det ikke er
noget alvorligt.
Men på den anden side, ville jeg ikke selv tage en kat med på en udstilling,
som skranter på den ene eller anden måde.
Man skal lige huske på, at katten i enhver nedtrykthed, eller mindre sygdom,
har et svagere imunforsvar, dvs. at katten vil være meget mere modtagelig
for evt. små virusforkomster på en udstilling, hvor der dog er mange katte
samlet, og langt de fleste virussygdomme er luftbårne.
Men lad du dyrlægen tage stilling til hvad Ce'Nedras fejler, og om hun kan
komme med på en udstilling.
Missehilsner fra Birgitte der ønsker Ce'Nedras held og lykke kl 11.45.
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 19-04-02 10:10

-- Nej, hvor "træls" med alt det besvær du har haft.
Vi håber at dyrlægen giver grønt lys for udstillingen.
Mange hilsner
Vibeke L

Fra : Pernille Scharff

Dato : 19-04-02 10:32

Hej Vibeke,

det er sjovt som ens prioriteter skifter - lige nu er jeg faktisk mest
interesseret i at vide hvad hun fejler og hvordan det kan behandles, og
hvis hun ikke må komme på udstilling er det faktisk OK så længe jeg ved
hun bliver rask...

Men det vil ærgre mig grusomt hvis Silk heller ikke må komme med, nu har
jeg glædet mig sådan....

Jeg håber selvfølgelig på at få grønt lys for begge misser! I får en
statusrapport om en times tid når jeg får besked....

/Pernille

Fra : Camilla Baird

Dato : 19-04-02 10:11

> [...]
> over Felis Danica *fnis! Dvs. stamtavlen skal sendes ind IGEN efter
> udstillingen...og så håber jeg da det lykkes!

Måske skulle du sende stantavlen ind sammen med en dylægeerklæring om at
det *er* en hunkat... Det skulle da være til at forstå selv for
stambogsføreren.
mvh Camilla

Fra : Pernille Scharff

Dato : 19-04-02 10:39

Hej Camilla,

> Måske skulle du sende stantavlen ind sammen med en dylægeerklæring om
at
> det *er* en hunkat... Det skulle da være til at forstå selv for
> stambogsføreren.

Stambogssekretæren havde også svært ved at lade være med at grine da jeg
ringede til hende i går.... Jeg har sendt en kopi af
stamtavlerekvisitionen med hvor der nok så tydeligt står at det er en
hun, og det stod også i følgebrevet at det var forkert køn - men det var
tilsyneladende ikke godt nok... Så i næste uge kommer den altså gennem
stambogssekretæren til FD, hun har lovet at sige "noget" til dem...

/Pernille (ejer af en hankat som har fået fjernet livmoder og æggestokke
*G*)

Fra : Pernille Scharff

Dato : 19-04-02 11:54

Dyrlægen sagde "harmløs" mave-tarminfektion - men hun bør ikke på
udstilling i morgen, så vi tager afsted med kun Silk, der så kan sidde
alene i sit dobbeltbur...

Nogen der ved om man kan få refunderet udstillingsgebyr hvis man møder
op med kvittering fra dyrlæge?

/Pernille (glad for at det ikke var værre...)

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 19-04-02 12:05

Pyh..
Godt at det kun var det, men er det ikke typisk at det netop er i dag, dagen
før udstillingen, at hun bliver syg. Man skulle næsten tro at det var katten
der var nervøs !
Jeg ved ikke om du kan få dit udstillingsgebyr tilbage, men umiddelbart
synes jeg da at det var rimeligt, hellere betale tilbage end at du (eller
andre) kommer med en syg kat.
Hilsen Vibeke L

Fra : Pernille Scharff

Dato : 19-04-02 12:52

Vi troede jo det bare var et "tilbagefald" til den mavetilstand hun
havde før hun blev sat på i/d og Zoolac, så vi var ikke så bekymrede -
men 3 dage med tynd mave var altså for meget efter mit hoved, og så
ville jeg helst ha' hende til dyrlæge før udstillingen...og det var jo
meget godt! Men Silkeaben kommer altså og vil gerne beundres - han synes
han er SÅ lækker...

/Pernille

Fra : Mette Jensen

Dato : 19-04-02 13:15

"Pernille Scharff" <pernille@btob.dk> wrote:

> Nogen der ved om man kan få refunderet udstillingsgebyr hvis man møder
> op med kvittering fra dyrlæge?

Det er sørme ærgerligt! Men du kan godt få pengene tilbage i det mindste. Du
skal bare have dyrlægen til at skrive en "dyrlægeerklæring". Ligesom til
mennesker der skal fritages for et eller andet, skal have en lægeerklæring.
Det koster ikke noget for en sådan dyrlægeerklæring.

Du må ønsker Ce'Nedra god bedring og så må vi håbe det går godt for Silk
alligevel!

Med venlig hilsen Mette

Fra : Grit Wessel

Dato : 19-04-02 14:48

> Men du kan godt få pengene tilbage i det mindste. Du
> skal bare have dyrlægen til at skrive en "dyrlægeerklæring".

Hejsa

Jeg har ikke prøvet det. De to gange, jeg har måttet ABSe en kat, har jeg
ikke fået pengene tilbage, men jeg har heller ikke spurgt efter dem fordi
jeg ikke vidste, at det (måske) kan lade sig gøre.

I Felis Danicas tillægsregler til FIFé's udstillingsregler står der:

"ad § 11
Udstillere kan ved afmelding af katte pga. sygdom eller død ved forevisning
af dyrlægeattest få halvdelen af det betalte udstillingsgebyr tilbagebetalt
efter den arrangerende klubs skøn."

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : DK Shuno Zahra

Dato : 19-04-02 14:49

Hej Pernille!
Det er da synd med Ce'Nedra Chérie har også haft noget
mave-tarminfektion. hun var til 3 forskellige dyrlæger, indtil "vores"
dyrlæge fandt ud af hvad der var galt.
God bedring til "hankatten", og vi glæder os til at se Silk imorgen. Dejlig
misser

Knus
Louise Viborg
DK Shuno Zahra's norske skovkatte