Cisco PIX - NAT - NO NAT
Fra : Brian Ipsen

Dato : 19-04-02 01:43

Hej!

Hvordan opnår jeg at undgå NAT fra DNS2 mod DNS1 i dette setup:

---- Firewall-2 --[DMZ]---+--- DNS2

+--------------+

---- Firewall-1 --[DMZ1]------ DNS1

+---[Internal LAN]--

DNS 1 er primær DNS (kører split mode), og DNS2 skulle gerne fungere
som backup-mx for det interne net, som sidder på firewall-1. Men da
der er NAT rundt omkring i de forskellige bokse skal jeg vel lave en
access-liste og smide den på med NAT (dmz) 0 for at undgå NAT ??

DNS1: 192.168.1.70
DNS2: 192.168.3.70

I zone-filen står ovennævnte adresser jo - og da DNS2 så vil lave
zone-transfer fra DNS1, så har den jo kun 192.168.1.70 at gå ud fra
.... og det er en adresse på DMZ1 (som har højere security end DMZ 2,
så der skal også lige laves en static og conduit kommando) ..

Nogle hints ?

/Brian

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 21-04-02 08:38

"Brian Ipsen" <spammers@nowhere.net> wrote in message
> Hej!
>
> Hvordan opnår jeg at undgå NAT fra DNS2 mod DNS1 i dette setup:
>
> ---- Firewall-2 --[DMZ]---+--- DNS2

> ---- Firewall-1 --[DMZ1]------ DNS1
> |
> +---[Internal LAN]--
fw1: