MS Windows
briani 27239
XP, og RWIN
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-04-02 22:32

Hey

har problemer med den "skide" xp

Xp bliver ved med at sætte min Receive Window (RWIN): til 25920

Det er meget højt, og det gør min ping meget ustabil på min ADSL (1024/256)

Hvis jeg sætter den til fx. 10.000, så ændre XP den igen senere...

Kan det være fordi min XP´s PPPoE klient, tror forbindelsen er på 100 Mbit,
at den sætter RWIN automatisk så højt?

Hvordan retter jeg det, så den bare lystre efter mine ordre?

Mvh. Bjarke

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 19-04-02 18:42

"Bjarke Hansen"
[RWIN: 25920]
> Kan det være fordi min XP´s PPPoE klient, tror
> forbindelsen er på 100 Mbit, at den sætter RWIN
> automatisk så højt?

Har du sat den til de 100?
Bruger du router?

/Mikael

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-04-02 19:13

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> wrote in message

> Har du sat den til de 100?

? Netkortet er koblet på switch med 100 Mbit fuld duplex

Hvad mener du med, at jeg har sat den til 100?

> Bruger du router?

Nej, som sagt XP´s PPPoE klient. Siemens modemmet er sat i switch, med 10
Mbit halv duplex

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 19-04-02 20:03

"Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev:
> ? Netkortet er koblet på switch med 100 Mbit fuld
> duplex
>
> Hvad mener du med, at jeg har sat den til 100?

Det jeg fik svar på linien før ;)

> Nej, som sagt XP´s PPPoE klient. Siemens modemmet
> er sat i switch, med 10 Mbit halv duplex

Det havde jeg lige overset.
Tjaa, switchen burde jo kunne kommunikere med
modemmet i 10Mbit halv duplex!

Jeg tænkte bare om du havde sat netkortet til 100Mbit
fuld duplex og sat det i modemmet ;)

/Mikael