Nybegynder
Fra : Tulle

Dato : 18-04-02 22:02

Jeg har tidligere i en anden gruppe ønsket gode råd til en nybegynder der skal lave sin første hjemmeside og fik også nogen
udmærkede råd. Men jeg tror denne nyhedsgruppe er et bedre sted at spørge da jeg gerne vil anvende FrontPage 2000.

Jeg skal vælge udbyder, webhotel og hvad der ellers kræves for at lave en hjemmeside til et mindre firma. Jeg har tænkt mig at bruge
FrontPage 2000. Hvor skal jeg starte og hvor skal jeg begynde, hvis nogen sidder inde med gode råd og erfaring vil en absolut
nybegynder virkelig være taknemmelig.
På forhånd tak.
Hilsen Tulle.

Fra : Camilla Scharff

Dato : 18-04-02 22:48

"Tulle" <tranbo@mail.tele.dk> skrev...

> [...]
> FrontPage 2000. Hvor skal jeg starte og hvor skal jeg begynde, hvis nogen
sidder inde med gode råd og erfaring vil en absolut

Hej Tulle

Mht. webhotel mv., så er det nok bedre at spørge i ng'en
dk.edb.internet.udbyder.webhotel - og ellers er der her en laaang liste, som
du kan starte på fra en ende af
http://www.jubii.dk/Edb_Internet/Internet/Webhoteller/ForFirmaer_Private/ -
udbudene er utallige (næsten), det samme er priserne - og sikkert også
kvaliteten. Og dit valg af webhotel afhænger selvfølgelig af, hvad du har
tænkt at dit website skal indeholde... Men altså, ng'en om webhotel er
stedet hvor du kan få hjælp til det

Ang. FrontPage - ja, så kunne du evt. starte med at købe IDG-hæftet om
FrontPage 2000, det skulle kunne få dig i gang på en ordentlig måde. Hvis du
har nogle konkrete spørgsmål til hvordan en bestemt funktion virker eller
hvis du støder ind i problemer på vejen, så spørger du bare her i gruppen,
og der er med garanti nogle, som kan hjælpe dig videre med konkrete
løsninger på problemet.

Derudover er det en rigtig god idé, at kende bare en lille smule til HTML -
det kan du finde noget om her: http://www.html.dk/, hvor der er flere
tutorials, som starter "helt fra bunden", og som er ganske nyttige.

Ved godt det ikke hjalp dig i gang umiddelbart, men der findes desværre ikke
nogen universal-løsning udi webdesign, som lige kan slynges ud - webdesign
er meget individuelt, også selvom man benytter samme program til udførelsen
af hjemmesiden, og er sådan lidt "learning by doing" - så kast dig ud i det,
det kan kun gå galt, og så må man jo starte forfra!

Mvh. Camilla

Fra : hcma

Dato : 19-04-02 05:37

"Tulle" <tranbo@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> FrontPage 2000. Hvor skal jeg starte og hvor skal jeg begynde, hvis nogen
sidder inde med gode råd og erfaring vil en absolut

Køb IDG-Hæftet, det koster kun ca. kr. 75,-, og evt. også IDG's tilsvarende
hæfte om HTML til ca. samme pris.
Ang. webhotel: der er mange udbydere, men hvis du tænker på at benytte
nogle specielle "frontpage-ting" (serverudvidelser) skal du sikre dig hos
udbyderen, at kan kan tilbyde dig det.
Selve designet af webbetmå du selv klare, men det vil være en god ide at
starte "småt", da du nok aldrig bliver helt tilfreds og løbende vil opdatere
dit web med nye oplysnnger og funktioner og "smarte" ting og sager.
Overvej først hvad du vil med webbet. Prøv at lave en lille oversigt på
papir, og begræns dig i starten, for efterhåndet som du bliver mere og mere
fortrolig med FP og HTML, laver du garanteret det hele om mange gange.
mvh
HC