Hvad er ...
Fra : KeNzO

Dato : 03-02-01 05:14

hvad er Feliway ????

Jeg passer en kat i ca 1 måned fordi min moster ikke må har dyr i sin
lejlighed, ejeren opdagede det også skal jeg passe den indtil hun får
den nye lejlighed til den 15 /2 -01 ÆÆÆÆÆÆÆÆVVVVVVVVVVVV.

Den her kat VIL kun ligge oppe ved hovedet og ikke nede på skødet WEIRD MIS
!!
Jeg selv har haft 4 katte over ca 13 år og alle dem jeg har haft vil lægge
på skødet, men nope ikke MIDDE ( kattens navn) nu er det længe siden jeg har
haft kat men jeg har lagt mærke til når man kommer hjem fra arbejdet og skal
har lavet alt diverse ting hjemme været i bad, vaske tøj o. s. v. løber
katten i hælene på mig selv når jeg er bad sidder den og kigger på mig. ??
Så fandt jeg ud hvad den ville, den venter til jeg skal sætter mig i stolen
og se tv så den kan hoppe op og blive kløet bag øret også spinder den som en
diesel moter på tom gang og det er højt.
Jeg har lagt mærke til mig selv efter jeg passer katten falder jeg tit i
søvn foran tv`et, det gjorde jeg ALDRIG før så den må få en til at slappe af
og Z
Ja hvis i ser tidpunktet jeg har sendt dette ind er jeg igen faldt i søvn
foran tv`et..........igen.

Hilsen

Katte passer

Fra : Gidde

Dato : 03-02-01 11:57

Hejsa
Feliway er...så vidt jeg husker fra brugsanvisningen osv. i min flaske .... en
spray bestående af syntetisk fremstillede ansigtsferomoner (det her er pr
hukommelse, så ret mig hvis det er forkert). Feliway virker
beroligende/afstressende og det kan bruges imod urinafmærkning (kastration er
nok stadig det mest effektive .
Vi købte en flaske da vi hentede Freja (1,9 år gl. hunkat som skulle
introduceres for vores 2,5 år gl. hankat) og jeg er ret overbevist om, at begge
katte var mere rolige end de ville ha været uden. Hele lejligheden fik en tur
med Feliwaay om morgenen de første dage. Og jeg har så også sprayet igen de to
gange hvor Laban og Freja havde uheld, som resulterede i megen vrede/angst hos
dem begge: Freja faldt ned fra købmandsdisken og landede i armene på Laban.
Resultat: chok og begyndende slagsmål. Laban og Fraja jagtede pelsmus med det
resultat, at Freja pga. høj hastighed og dårlige bremseevner på trægulvet fik et
tryk 16 mellem Laban og tv-bordet. I begge situationer tror jeg egtl. at Feliway
gjorde det lettere for begge katte at falde ned igen og de kom derfor også
hurtigt over forskrækkelsen.
Katten lyder da som en rigtig charmetrold! Dejligt at falde i søvn foran tv
med en spindende kat på skødet...det er da 100% afspænding.
Mvh. Gitte