Dækning på Jomfruøerne??
Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 18-04-02 18:39

Er der nogle her der ved hvilket net de kører med på de Britiske Jomfruøer??

900/1800/1900 ??

TDC kan ikke svare på det. Hvis det er 900/1800 kan man vel tage sin telefon
med og købe et taletidskort??

MVH Anders

Fra : Lars Knudsen

Dato : 18-04-02 19:54

Hej Anders,

"Anders Sune Jensen" <lillejensen@mail.tele.dk> wrote in

> Er der nogle her der ved hvilket net de kører med på de Britiske
> Jomfruøer??

Hrm... Har du prøvet at spørge dit rejsebureau? Eller har jeg prøvet med
www.google.com (søgt på "mobile phone british virgin islands") og får den
her: http://www.cellular-news.com/coverage/british_virgin_islands.shtml hvor
der absolut intet står om GSM (men AMPS systemet, hvad det så end er).

Så du må nok leje en dernede hvis det er. Alternativt blot nyde din ferie
uden noget af den slags ragelse, der kan forstyrre idyllen. Det plejer jeg
selv at foretrække

> TDC kan ikke svare på det. Hvis det er 900/1800 kan man vel tage sin
> telefon med og købe et taletidskort??

Er der ikke noget med, at taletidskort ikke virker i udlandet? Hvis TDC ikke
har en aftale med nogen af udbyderne dernede, hjælper det ikke at have et
TDC SIM kort med.

** Lars

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 19-04-02 07:13

Er der ikke noget med, at taletidskort ikke virker i udlandet? Hvis TDC ikke
> har en aftale med nogen af udbyderne dernede, hjælper det ikke at have et
> TDC SIM kort med.

Man køber et taletidskort i udlandet. Langt billigere hvis man ringer til
hinanden dernede, istedet for at samtalen først skal hjem til DK, og så
tilbage igen.

MVH Anders

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-04-02 23:24

"Anders Sune Jensen" <lillejensen@mail.tele.dk> wrote in message

> Er der nogle her der ved hvilket net de kører med på de Britiske
Jomfruøer??

> 900/1800/1900 ??

http://www.gsmworld.com/roaming/gsminfo/net_usop.shtml ?

ved dog ikke liige med deres website: www.blueskypcs.com

Det virker ikke ret meget her!

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-04-02 23:30

> [...]
Jomfruøer??

> 900/1800/1900 ??
>
> TDC kan ikke svare på det. Hvis det er 900/1800 kan man vel tage sin

Noget andet jeg fandt:

http://www.bvivacations.com/FAQ.html

Can I use my cellular telephone in the BVI?

Yes you can! Boatphone uses TDMA digital networks and any analogue phone
will work with their system. (Please Note: CDMA and GSM networks will not
work.) It is less expensive to bring your own phone and all you have to do
is simply have your phone activated. If you don't have a TDMA cell phone,
you can rent one from Boatphone. If you bring your own phone, the daily
charge (not including calls) is $5.00 for each day you use the phone. If you
do not use the phone on any given day, you will not be charged. If you rent
from Boatphone, there is a flat $10.00 per day charge, plus calls.