OPhævelse af blokering af telefon - IKKE u~
Fra : Peter Dahl

Dato : 18-04-02 18:25

Jeg er i dag blevet meget negativ på Telia, og vil skifte til anden udbyder.
Jeg har forlængst haft mit abbonement i 6 måneder, og vil have ophævet
blokering af en anden udbyders simkort i telefonen. Så nu er mit spørgsmål
kan de ophæve blokeringen "online" eller skal man forbi en forretning ?

På forhånd tak

Peter

Fra : John K

Dato : 18-04-02 18:41

> [...]
> kan de ophæve blokeringen "online" eller skal man forbi en forretning ?

Kontakt Telia, der går typisk 5-6 dage fra du sender dem de oplysninger de
skal bruge...

Mvh

John K

Fra : Henrik Enslev

Dato : 18-04-02 19:12

in article 3cbf055a$0$5191$ba624c82@nntp01.dk.telia.net, John K at
sydfynsfm_sletdette@hotmail.com wrote on 18/04/02 19:41:

> udbyder.
>

> Kontakt Telia, der går typisk 5-6 dage fra du sender dem de oplysninger de
> skal bruge...

De skal give dig koden, jeg har et par gange fået den ved blot at ringe til
udbyderen. Brug en anden telefon, da du skal oplyse dem om et nummer som
står indeni telefonen som skal åbnes.
Er det for bøvlet er der altid den hårde måde: betal en hund og få een til
at fjerne simlås for dig.

Venlig hilsen

Henrik

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 18-04-02 19:49

Peter Dahl skrev:

>Jeg er i dag blevet meget negativ på Telia, og vil skifte til anden udbyder.
>Jeg har forlængst haft mit abbonement i 6 måneder, og vil have ophævet
>blokering af en anden udbyders simkort i telefonen.

Du skriver "IKKE unlocking" i subject. Det er da netop unlocking du
spørger til?

>Så nu er mit spørgsmål
>kan de ophæve blokeringen "online" eller skal man forbi en forretning ?

Efter 6 mdr. SKAL de låse den gratis op for dig. Telia skal give dig
koden der kan låse telefonen op - det kan vist desværre nogle gange
være et problem at få den rystet fra dem.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Peter Dahl

Dato : 18-04-02 20:35

> Du skriver "IKKE unlocking" i subject. Det er da netop unlocking du
> spørger til?

Tak for alle svarene, jeg var i tvivl om jeg skulle spilde tid på at finde
en butik. Og til Tom, selvfølgelig er det unlocking, men jeg valgte en anden
(ikke korrekt) formulering for at at blive sendt over i unlock-gruppen, da
jeg jo forlængst har ret til en unlock.
Peter

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 18-04-02 23:08

Peter Dahl skrev:

> [...]

>selvfølgelig er det unlocking, men jeg valgte en anden
>(ikke korrekt) formulering for at at blive sendt over i unlock-gruppen, da

Du er såmænd også velkommen i gruppen når du skal have unlocked på den
'rigtige' måde. Læs evt:
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.teknik.telefoni.mobil.unlock

venligst,
Lasse Hedegaard