MS Windows
briani 27239
Må skolen give eleverne en copy cdrom med ~
Fra : Bent Nielsen

Dato : 18-04-02 18:07

Kan det pase at MS office 97 Professional på copy cdrom og hvor reg key
er OK at installere.
--
Mvh.
Bent Nielsen

Http://TeamNord.dk & Http://Box2000.dk

Fra : Mogens

Dato : 18-04-02 19:27

On Thu, 18 Apr 2002 19:06:42 +0200, Bent Nielsen <postmaster@x2000.dk>
wrote:

>Kan det pase at MS office 97 Professional på copy cdrom og hvor reg key
>er OK at installere.

Ikke fra en kopi CD. Så er det en ulovlig piratkopi.

Også selv om det er en gammel 97 version.

Mvh Mogens

Fra : Bent Nielsen

Dato : 18-04-02 20:37

Mogens skrev:
> Ikke fra en kopi CD. Så er det en ulovlig piratkopi.
>
> Også selv om det er en gammel 97 version.

OK men det har ikke noget at sige hvilke key det er?
Det kunne jo være fordi de ellers ikke vil få deres cdrom igen.

Fra : Ole Axelsen

Dato : 18-04-02 21:36

"Bent Nielsen" <postmaster@x2000.dk> skrev i en meddelelse

> OK men det har ikke noget at sige hvilke key det er?
> Det kunne jo være fordi de ellers ikke vil få deres cdrom igen.

Det kan også være fordi skolen/kommunen har købt og betalt for en Corporate
Edition. Så følger der jo ikke en ubegrænset mængde skiver med. Om det så er
lovligt, at lægge programmerne på maskiner der ikke fysisk befinder sig på
skolen ved jeg ikke.

Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : Leony

Dato : 19-04-02 08:58

"Ole Axelsen" <oleaxelsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
er
> lovligt, at lægge programmerne på maskiner der ikke fysisk befinder sig på

Det kan jo være at de har købt en række licenser til eleverne, til brug i
hjemmet (ved dog ikke om sådan en licens findes).
Dette system bygger jo så på at programmet bliver slettet på et givent
tidspunkt, ved udmeldelse eller sidste eksamen.
Det er vel ikke anderledes end at sælge sin originale software til en anden.

Man kunne jo også ringe til læreren og spørge hvad det var for noget.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Mogens

Dato : 19-04-02 06:17

On Thu, 18 Apr 2002 21:36:41 +0200, Bent Nielsen <postmaster@x2000.dk>
wrote:

>OK men det har ikke noget at sige hvilke key det er?
>Det kunne jo være fordi de ellers ikke vil få deres cdrom igen.

Jeg er desværre ikke helt med på hvad du mener.

Mvh Mogens