MS Windows
briani 27239
c:\windows\system32\config\system beskadig~
Fra : H. Johansen

Dato : 18-04-02 17:07

Nu har jeg for 2. gang oplevet at filen c:\windows\system32\config\system er
beskadiget

Når jeg tænder PCen er der kum sort skærm efter BIOS med en fejlmeddelse om
at filen er beskadiget og at jeg kan prøve at genskabe filen v.h.a.
systemgendannelseskonsollen som findes under installationsprogrammet ved at
vælge "R"

Herefter fremkommer den en dos lignende promt uden nærmere forklaring.

Er der nogel der kan hjælpe med en "sikker" løsning?????

Til alt held havde jeg et disk image til at ligge der ikke var ret gammelt,
men det er jo ikke altid man har det

På forhånd tak

P.S. Er der nogen der kender til "Automatisk systemgendannelse" som omtales
under WinXP installationen
(tryk F2 for Automatisk systemgendannelse (ASR) for herefter at isætte
disketten ????????)

Fra : Madsen

Dato : 18-04-02 17:30

H. Johansen skrev:

> Nu har jeg for 2. gang oplevet at filen
> c:\windows\system32\config\system er beskadiget

Og det kan som tidligere nævnt være din registreringsdatabase der
bliver beskadiget af et eller andet du installerer eller har
installeret.

<http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q307545>

Madsen.

Fra : Ostekongen

Dato : 18-04-02 18:34

> [...]
omtales
> under WinXP installationen
> (tryk F2 for Automatisk systemgendannelse (ASR) for herefter at isætte

Det er din registreringsdatabase der fucker....
Har selv lige været ude for det samme, ved ikke om det er en virus
eller hvad der er.
Jeg fandt en side på nettet, hvor der stod hvordan man kunne ordne det.
JEg kan ikke præcis huske hvad det var, men tror det var en
Microsoft-support side.
Jeg mener jeg overskrev filen c:\windows\system32\config\system med en anden
fil.
Denne fil ligger i en repair-mappe (måske c:\windows\repair).
Det kan godt være der lige er nogle drivere og andet der lige skal sættes op
igen, men jeg fik i det mindste pc'en op at køre igen.
Men ellers har du vel en backup