MS Windows
briani 27239
Skrivebeskyttede filer fra cd...
Fra : Thomas

Dato : 18-04-02 14:17

Hejsa

Jeg har et lille problem...
Når jeg kopierer filer fra en cd over på min computer, så er de
skrivebeskyttet, og det er lidt irriterende at skulle ændre allesammen
manuelt. Er der mulighed for at ændre i windows, sådan at filer fra
cd'er ikke er skrivebeskyttet, når man kopierer dem? Eller er det noget
man skal finde i brænder-softwaren?

Hilsen Thomas

PS: Filerne er ikke skrivebeskyttet når jeg laver cd'en...

Fra : Per Thomsen

Dato : 18-04-02 14:40

> Jeg har et lille problem...
> Når jeg kopierer filer fra en cd over på min computer, så er de
> skrivebeskyttet, og det er lidt irriterende at skulle ændre allesammen
> manuelt.

Du kan vælge alle (<ctrl>+a) i stifinderen, højreklikke, vælg egenskaber,
fjern hak ved skrivebeskyttet.

> Er der mulighed for at ændre i windows, sådan at filer fra
> cd'er ikke er skrivebeskyttet, når man kopierer dem? Eller er det noget
> man skal finde i brænder-softwaren?

Det tror jeg ikke.
Men du kan evt. lave en bat-fil med attrib.

> PS: Filerne er ikke skrivebeskyttet når jeg laver cd'en...

Filerne bliver automatisk skrivebeskyttede når du brænder en CD. (de kan jo
ikke slettes igen)

Per

Fra : .Kody

Dato : 18-04-02 14:48

"Per Thomsen" <pt*REMOVE*THIS*@monacor.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan vælge alle (<ctrl>+a) i stifinderen, højreklikke, vælg egenskaber,
> fjern hak ved skrivebeskyttet.

> Det tror jeg ikke.
> Men du kan evt. lave en bat-fil med attrib.

attrib *.* -r

/s hvis der er undermapper

..Kody

Fra : Per Thomsen

Dato : 18-04-02 14:57

> attrib *.* -r
>
> /s hvis der er undermapper

Sorry - glemte at udspecificere.

Per

Fra : Thomas Åkerman

Dato : 18-04-02 16:03

"Per Thomsen" <pt*REMOVE*THIS*@monacor.dk> wrote in message

Mange tak for svarene, jeg vil lave en .bat fil når jeg skal
sætte attributterne fremover...

Thomas

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 18-04-02 16:25

Kun Windows XP fjerner automatisk read-only attributten når der
kopieres til HD.