Klumper i internetforbindelsen
Fra : JR

Dato : 03-02-01 09:37

Hej,

Jeg kører Win2k og bruger et Eicon DIVA T/A Modem.

Mit problem er, at jeg oplever hyppige og meget lange pauser i forbindelsen.
Det er især, men ikke kun, ved brug af news og mail (Outlook). Jeg bruger
Windows egen DIVA driver - er det måske årsagen?

Jakob

Fra : Henning

Dato : 03-02-01 11:50

On Sat, 3 Feb 2001 09:37:09 +0100, "JR" <jakob.rohde@privat.dk> wrote:

> [...]
>Det er især, men ikke kun, ved brug af news og mail (Outlook). Jeg bruger
>Windows egen DIVA driver - er det måske årsagen?

Har du netkort? Sæt det til fast IP-adresse, ellers står kortet
jævnligt og forespørger på en DHCP-server.

Henning
hsb@image.dk

Fra : JR

Dato : 04-02-01 10:10

Hej igen,

Ja, jeg har netkort, og det har den faste adresse 192.168.0.2.

Men jeg kan se på min 3com hub, at der er hyppig aktivitet. Jeg har en
hjemmeserver med win2k server og min internetforbindelse er via min klient
pc med win2k pro.

Jakob