problemer med at sende i mirc
Fra : Storefod

Dato : 18-04-02 14:54

hvordan sætter jeg mirc op til at kunne sende file.
jeg har teledanmark bredbånd
det var ikke noget problem da jeg havede isdn

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-04-02 15:27

Thu, 18 Apr 2002 15:54:18 +0200, skrev "Storefod"
<storefod@tdcadsl.dk>:

>hvordan sætter jeg mirc op til at kunne sende file.
>jeg har teledanmark bredbånd

Nok større chance for et svar i news:tele.internet.adsl.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Søren Lundfald

Dato : 19-04-02 20:39

Storefod <storefod@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cbed00d$0$97309$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> hvordan sætter jeg mirc op til at kunne sende file.
> jeg har teledanmark bredbånd
> det var ikke noget problem da jeg havede isdn

Med ISDN har du fået tildelt en offentlig IP (RIPE) adresse. Dvs. din pc har
været "direkte" på nettet.
Med dit TDC bredbånd går jeg ud fra du bruger en router. På din router har
du også en offentlig IP adresse, men den sidder på "ydersiden" af routeren.
På "indersiden" af routeren bruger du private IP adresser. Din router sørger
så for at oversætte trafikken mellem din offentlige og private IP adresse
(NAT).
Fordelen ved dette er at du kan koble flere pc'er på nettet på en offentlig
IP adresse, samtidig med du har mulighed for at filtrere trafik på visse
TCP/UDP porte fra (Firewall funktionalitet). Ulempen at der er en del eks.
programmer og spil du ikke kan bruge på nettet, da disse ikke "forstår" NAT.
Dog kan du i de fleste tilfælde "fortælle" routeren, hvordan disse spil og
programmer skal sende trafikken gennem routeren. Hvordan dette gøres,
afhænger af hvilken router du bruger. Så du må meget gerne skrive, hvilken
router du bruger.

Mvh
Søren Lundfald

P.S. Knud Gert, du er atter en gang forkert på den. Denne gang skal der
futtes til news:dk.edb.netvaerk

Fra : Storefod

Dato : 20-04-02 00:01

Fra : Søren Lundfald

Dato : 20-04-02 14:08

Storefod skrev i meddelelsen
<3cc0a1b8$0$268$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> [...]

http://www.wii.ericsson.net/xdslterminals/products/hm220d/public_files/hm220
d_userguide_r4_en.pdf

Læs afsnittet "Configuring the modem"
Mvh
Søren Lundfald

Fra : Ivar Madsen

Dato : 20-04-02 22:29

On Fri, 19 Apr 2002 21:38:54 +0200, "Søren Lundfald"
<webwatcher@forum.dk> wrote:

>Med ISDN har du fået tildelt en offentlig IP (RIPE) adresse. Dvs. din pc har
>været "direkte" på nettet.
>Med dit TDC bredbånd går jeg ud fra du bruger en router.

Der følger ikke router med til BB, der er en offentlig IP pr.
computer, hvis ikke man vælger fastIP alså,,,

--
news.milli.dk er nu åben for RO på tcp120,
det vil snart blive muligt at poste