spil til lille netværk
Fra : @111

Dato : 18-04-02 11:34

Hej,
jeg skal bruge et par spil til et netværk på ca. 10 pc'er(500 mhz, 4-8 mb
grafikkort :( og ca 128 mb ram). Alle genrer er interessante, freeware og
købespil. I øjeblikket kan jeg kun få Red Alert 2 og Doom til at køre, men
ved heller ikke rigtig hvad jeg skal lede efter.. Any ideas?

Fra : cb

Dato : 18-04-02 12:11

"@111" <ivt44@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> købespil. I øjeblikket kan jeg kun få Red Alert 2 og Doom til at køre, men
> ved heller ikke rigtig hvad jeg skal lede efter.. Any ideas?

hej

Unreal Tournament, understøtter mere end 10 spillere(FPS).
I Starcraft kan du spille op til 8 mand(RTS).
Op til 6 mand i Baldurs Gate 2 (RPG)
Counter Strike, med 5 spillere på begge hold vil det være ok. (FPS)

alle spillene ´har et par år på bagen og burde køre ok på alle pc´erne.

cb

Fra : @111

Dato : 18-04-02 12:23

> [...]
> Counter Strike, med 5 spillere på begge hold vil det være ok. (FPS)
>
> alle spillene ´har et par år på bagen og burde køre ok på alle pc´erne.

Counterstrike har jeg afprøvet og det duttede ikke.
Unreal Tournament? Jeg ved det er rimelig gammelt men kan det virkelig køre
på et 4-8 mb grafikkort?

Fra : Renegade

Dato : 18-04-02 13:03

@111 <ivt44@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cbeac87$0$97291$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Counterstrike har jeg afprøvet og det duttede ikke.

Se det forstår jeg så ikke?
Det kunne faktisk køre ganske fint på min gamle bærbare med Celeron 433 og
2mb grafikkort, så mon ikke det var forsøget værd at prøve lidt igen?
Derudover kunne Carmageddon måske være et forsøg værd også

Fra : Arcana

Dato : 18-04-02 20:48

"Renegade" <nd@crack.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 2mb grafikkort, så mon ikke det var forsøget værd at prøve lidt igen?
> Derudover kunne Carmageddon måske være et forsøg værd også

Kan du få CC til at køre uden 3D-accelleration? Hvordan kører det?

arc@na

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 18-04-02 22:09

Arcana skrev:

> Kan du få CC til at køre uden 3D-accelleration? Hvordan kører det?

Det køre fint bare i software mode...

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
Den danske Aldi direktør udtaler: "I mange af de etablerede

Fra : Arcana

Dato : 19-04-02 02:34

"Kenneth Olsen" <kenneth@olsen.dk> skrev i en meddelelse

> Det køre fint bare i software mode...

Altså Direct3D? Bliver du ikke nakket hele tiden af folk med hurtigere
system?

Min tidligere kollega (Chicken Molester) som har egen klan, påstår at det
betyder meget hvilken hardware du spiller på. Han kører egen server, og er
på top-etellerandet-listen. (Spiller ikke selv CS - undskyld dumpappen.)

arc@na

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 19-04-02 11:54

Arcana skrev:

> "Kenneth Olsen" <kenneth@olsen.dk> skrev i en meddelelse

> Altså Direct3D? Bliver du ikke nakket hele tiden af folk med hurtigere
> system?

Det er ikke mig som køre det i software mode, min bærbar kan sagtens
klare det, men en af mine kammerater sidder med en meget lille Compaq
bærbar på ikke så mange MHz, og der køre ganske fint for ham i software
mode - det er altid ham der vinder...

Fra : Peter Larsen

Dato : 18-04-02 18:19

"@111" <ivt44@hotmail.com> wrote in message

> Counterstrike har jeg afprøvet og det duttede ikke.
> Unreal Tournament? Jeg ved det er rimelig gammelt men kan det virkelig
køre
> på et 4-8 mb grafikkort?

Hejsa

Du er vel klar over at CS kræver Half-Life for at du kan spille det?

hilsen

Peter

Fra : Gerner

Dato : 18-04-02 12:31

On Thu, 18 Apr 2002 12:33:50 +0200, "@111" <ivt44@hotmail.com> wrote:

> [...]
>købespil. I øjeblikket kan jeg kun få Red Alert 2 og Doom til at køre, men
>ved heller ikke rigtig hvad jeg skal lede efter.. Any ideas?

Vi går ud fra du køber 10 spil eller køber et netværkslicens ?

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : @111

Dato : 18-04-02 12:36

> Vi går ud fra du køber 10 spil eller køber et netværkslicens ?

S'følig, hvad ellers?

Fra : cb

Dato : 18-04-02 14:17

> S'følig, hvad ellers?

undskyld mig, men det er altså et dårligt råd.
Her kommer et forhåbentligt bedere råd:
Køb én version af spillet - læs "End User License Agreement" - Hvis det
tillader "spawnede" installationer til multiplayer, hvilket jeg tror de
fleste titler jeg nævnte tidligere gør, så installerer du bare på alle ti
pc´ere og spiller som gal. Hvis du lyster brænder du ligeledes en backup.

>Counterstrike har jeg afprøvet og det duttede ikke.
>Unreal Tournament? Jeg ved det er rimelig gammelt men kan det virkelig køre
>på et 4-8 mb grafikkort?

Husk at opdatere alt med de nyeste drivere, oz til grafikkort med 4 - 8 MB
RAM.
Du må finde ud af hvad de understøtter - er det udelukkende 2D grafik kan
det godt være du skal lade UT være.

cb

cb

Fra : Mikael Jørgensen

Dato : 18-04-02 18:00

"Gerner" <gerner@teknik.dk> skrev i en meddelelse

> Vi går ud fra du køber 10 spil eller køber et netværkslicens ?
>
> --
> Gerner
>
> fuku wa uchi, oni wa soto

Hvad er det for noget p*s at fyre af? Er du moralens vogter? Eller formand
for APG? Selvfølgelig har manden sine ting i orden, hvorfor insinuerer du
andet? Stik piben ind og pas dit eget, sømand!!

Fra : Gerner

Dato : 18-04-02 19:12

On Thu, 18 Apr 2002 18:59:40 +0200, "Mikael Jørgensen"
<mendoza@stjernestudio.dk> wrote:

> [...]
>for APG? Selvfølgelig har manden sine ting i orden, hvorfor insinuerer du
>andet? Stik piben ind og pas dit eget, sømand!!

Hvad har du sniffet i dag ?

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Jesper Hylling

Dato : 18-04-02 13:20

> [...]
> købespil. I øjeblikket kan jeg kun få Red Alert 2 og Doom til at køre, men
> ved heller ikke rigtig hvad jeg skal lede efter.. Any ideas?

Quake!!!!!

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-02 18:00

> Quake!!!!!

du mener vel quake II

Fra : Jesper Hylling

Dato : 19-04-02 13:09

"Allan" <allan.korsgaard(a)mail.dk> skrev i en meddelelse

> du mener vel quake II

Nej, og jeg mener heller ikke Quake 3.

Quake er efter min mening meget mere actionfyldt og sjovt i multiplayer end
nogle af efterfølgerne + standard banerne er simple, men geniale (DM2
styrer!). Desuden vil man sandsynligvis med de systemer som spørgeren har,
opnå en mere acceptabel framerate end man ville med Q2 (kan ikke huske
systemkravene til Q2). Hvis man ikke kan klare at grafikken i Quake er
gammel (og grim, måske) ville Q3 være et næste lige så godt bud. Men der
løber man helt bestemt ind i problemer med frameraten, medmindre man har et
mere tidssvarende system..