Skal hunde have PAS ? til Tyskland?
Fra : Preben Larsen

Dato : 18-04-02 12:10

hej

Hvordan er det med hunde og Tyskland ?

Jeg tænker på at tage til Sønderjylland, og så kunne det være oplagt at køre
over grænsen,
MEN må vi have hunden med ?? uden specielle papirer..

mvh
Preben Larsen

Fra : Pia

Dato : 18-04-02 12:19

rabies vaccination, mindst 1 måned gammel og højst 1 år mener jeg.

:Pia

Fra : Jane Kiilerich

Dato : 18-04-02 12:38

Helt rigtigt også selvfølgelig den alm. vaccination. Hva
vaccinationspapirene med (for begge vacciner)

Jane

Fra : Preben Larsen

Dato : 20-04-02 18:26

"Pia" <x@x.com> skrev i en meddelelse news:a9m9vm$89m$1@sunsite.dk...
> rabies vaccination, mindst 1 måned gammel og højst 1 år mener jeg.

Hej Allesammen
Tak for svarene...
Jeg kan skal have kigget på vaccinationen, men det bliver nok noget med en
hundepasser hvis grænseindkøbet skal klares..
da vi kun har den alm vaccination...
og det er indenfor 1 måned..
mvh
Preben Larsen

Fra : Lizzichow

Dato : 18-04-02 12:52

Preben Larsen <oz2boh@vestnet.dk> skrev:
> [...]
> at køre
> over grænsen,
> MEN må vi have hunden med ?? uden specielle papirer..

Hej.

Der er ikke krav ind i Tyskland - men vil du have den med tilbage til
Danmark igen , skal den være rabiesvaccineret. Som det eneste
krav.

mvh.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 18-04-02 13:02

On Thu, 18 Apr 2002 13:10:10 +0200, "Preben Larsen"
<oz2boh@vestnet.dk> wrotd:>hej
> [...]
>over grænsen,
>MEN må vi have hunden med ?? uden specielle papirer..

Undersøg det grundigt inden afrejse , der er en liste over racer som
tyskerne anser for at være farlige hunderacer , visse af delstaterne
skal du have hunden i bur i bilen og melde dig på checkpoint have
mundkurv på hvis den skal ud af bilen o.s.v. og du skal have tiladelse
med i forvejen .

Visse delstater tilbageholder din hund hvis den ligner en af de
forbudte racer eller en blanding imellem disse , du kommer til at
betale for at de holder din hund i en kennel til de kan få den
mentaltestet

..

der er noget der hedder (bsl)breed specific legislation

Du kan læse om de sørgelige forhold i Tyskland her
http://www.angelfire.com/biz6/dogholocaust/

ADOLPH HITLER IS ALIVE AND WELL

Her er nogen af de racer der er truede af (bsl) de tyske racer er
selvfølgelig ikke truede i Tyskland"ironi"

taget fra http://www.staffordmall.com/mallbsl.htm

Akita
American Bulldog
American Pit Bull Terrier (APBT)
American Staffordshire Terrier
Bull Terrier
Bullmastiff
Chows
Doberman
Dogo Argentino
Fila Brasilero
Rottweiler
Shar Peis
Staffordshire Bull Terrier (SBT)
Tosa Inu

Included can be any dog, purebred or mixed breed, that physically
resembles one of the above breeds.

Fra : Pia

Dato : 18-04-02 13:20

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> wrote in message
> Her er nogen af de racer der er truede af (bsl) de tyske racer er
> selvfølgelig ikke truede i Tyskland"ironi"
> Doberman
> Rottweiler

....er da så vidt jeg er orienteret tyske racer?

:Pia & Max Labweiler (mundkurv? Så kan jeg jo ikke holde en pind!?)

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 18-04-02 14:13

On Thu, 18 Apr 2002 14:20:21 +0200, "Pia" <x@x.com> wrotd:

>...er da så vidt jeg er orienteret tyske racer?

,,,,,,,,,ja og derfor er de ikke truede af nogen forbud i Tyskland
,det skulle nok være tryk på ironi ud for ordet (selvfølgelig) de
to nævnte racer bliver ikke betragtede som farlige i Tyskland , og så
kan man jo undre sig over om det har noget at gøre med om de er tyske
"i tyskland forbyder de Engelske og Amerikanske racer", så vidt jeg
ved er Rotweileren forbudt i Frankrig og de er også godt i gang visse
steder i usa, sørgeligt når der går landegrænsepolitik i at forbyde
hunderacer.

Fra : Coppi

Dato : 18-04-02 21:29

"> ved er Rotweileren forbudt i Frankrig og de er også godt i gang visse
> steder i usa, sørgeligt når der går landegrænsepolitik i at forbyde
> hunderacer.
>

> Hej Punish.

Så skulle det da være sket for nyligt, altså det med at rotten er forbudt i
Frankrig.
Jeg er i Paris hvert år sidst i Juli, og har set rotter hver gang.
De kan godt nok ikke altid forstå, at jeg synes de er , åh så søde og går
hen og kæler for dem.
Frankrig er i øvrigt et yderst hundevenligt land.

coppi

Fra : Pia

Dato : 18-04-02 21:36

> ,,,,,,,,,ja og derfor er de ikke truede af nogen forbud i Tyskland

Hvorfor stod de så på din liste, søde?

:Pia

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 19-04-02 07:46

On Thu, 18 Apr 2002 22:35:48 +0200, "Pia" <x@x.com> wrotd:

>Hvorfor stod de så på din liste, søde?
>
>:Pia

du skal jo kigge ind på siden hvor jeg havde linket til søde det
er dem der er truede af forbud ,det er desværre ikke kun Tyskerne der
bruger forbud som løsning . Så de er truede i andre lande .

Fra : mus

Dato : 18-04-02 15:10

Hmmm så er der noget jeg lige må spørge om

Nu er Pitt Bull jo forbudt i Danmark - vil det sige man ikke må have sin
Pitt Bull med på ferie i danmark hvis man kommer fra et land hvor disse ikke
er forbudt? Eller er det kun i Tyskland de har disse regler mht
ferierejsende.

Ved du hvor man kan finde nogle regler vedrørende dette?

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 18-04-02 16:31

On Thu, 18 Apr 2002 16:10:21 +0200, "mus" <spoi@sol.dk> wrotd:

> [...]
>ferierejsende.
>
>Ved du hvor man kan finde nogle regler vedrørende dette?

Tyskerne er absolut de mest fanatiske hvad hundeforbud gælder ! I
Danmark er vi så heldige at DKK og Den danske dyrelægeforening og
politiet ,har den holdning der hedder at man straffer den der gør
noget forkert ,og ikke straffer hele racen . Så der vil ikke ske
noget ved at rejse ind i Dk med en Pit Bull Terrier , for der findes
mange af dem i forvejen "der kom faktisk endnu flere af dem herhjemme
efter at de blev forbudt" Og det er også en dejlig hund bare den
bliver opdraget ordentligt ,ligesom alle andre racer.

Desuden er det en meget mere kompliceret diskution , når det gælder om
hvad en rigtig Pit Bull er for noget ! selv om der er en race der har
navnet ,er det også et begreb og rigtige Pit Bulls finder man meget få
af herhjemme hvis der overhovedet er nogen .

angående hvor man finder regler så vil jeg tro at man skal henvende
sig til ambasader , men i tyskland er der vist 13 forskellige
delstater og der er forskellige regler , En af mine naboer havde
planlagt campingtur ned igennem Tyskland og den er aflyst efter de har
læst hvad der foregår dernede "de har en pit bullblanding

ellers kan du læse mere her
http://www.angelfire.com/biz6/dogholocaust/

Fra : Carina Bach Hansen

Dato : 18-04-02 16:31

l TYSKLAND

Rabiesvaccinationsattest (La 23,0-435a) og sundhedscertifikat (4-04-53.598).

Rabiesvaccination: mindst 30 dage og højst 12 måneder før indrejse, derefter
revaccination med højst 12 måneders mellemrum.

Hundehvalpe/kattekillinger: kan tidligst vaccineres ved 9-ugers alderen.

Hund/kat under 3 måneder gamle: kræver et sundhedscertifikat (4-04-53.598)
fra veterinærchefen, på grundlag af en sundhedsattest fra praktiserende
dyrlæge (La23,0-435a).

Højst 3 dyr må medtages: i tilfælde af tæve/hunkat med unger, må hele kuldet
medtages, hvis de er under 3 måneder gamle, og moderen skal være
rabiesvaccineret.

Dyrene må ikke være bestemt for videresalg.

VETERINÆRMYNDIGHED:

Ministerium für Ernährung,
Landwirtschaft und Forsten
Unterabteilung, Veterinärwesen
Rochusstrasse 1
Postfach 140270
D-53123 Bonn, Germany

Tlf: 00 49 228 529 3618
Fax: 00 49 228 529 4401

Schleswig-Holstein:
Tlf: 00 49 431 9880
Fax: 00 49 431 988 5246

Mecklenburg-Vorpommern:
Tlf: 00 49 385 5880
Fax: 00 49 385 588 6598

AMBASSADE:

Stockholmsgade 57
Postboks 2712
2100 København Ø

Tlf: 35 26 16 22
(man-tor. kl. 8.00-16.30 og fre. kl. 8.00-15.00)
Fax: 35 26 71 05

© Fødevaredirektoratet

Fra : Germaine Nielsen

Dato : 18-04-02 19:11

Hej Preben!

Nu bor jeg selv i Tønder-omegnen, så jeg kan da svare dig. Hunde skal
ikke have Pas, men du skal kunne forevise en rimelig ny
Rabbies-vaccination. Vi bliver altid spurgt ved dyrlægen, om vi ikke
skal have vores hunde ekstra vaccineret mod Rabbies, men det er jo
ikke nødvendigt, da vi bor så tæt på grænsen og kan køre over og
handle lige efter arbejde.

Håber at du kan bruge svaret.

MVH Germaine Nielsen