MS Windows
briani 27239
Autorun på CD ?
Fra : Torben

Dato : 18-04-02 13:01

Hejsa gruppe,

jeg skal lave en autorun.inf på en CD.
Det er en PowerPoint præsentation der skal åbnes - er følgende nok:

[autorun]
OPEN=file.Ppt

På forhånd tak !
Torben

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-04-02 15:45

Thu, 18 Apr 2002 14:01:07 +0200, skrev "Torben"
<usenet_mail@yahoo.dk>:

>jeg skal lave en autorun.inf på en CD.
>Det er en PowerPoint præsentation der skal åbnes - er følgende nok:

Nej, der skal være et program, der udfører handlingen.

Mit standardsvar til det er nedenstående, her skal du så blot
skifte index.htm ud med navnet på den fil, der skal starte op.

Hvis du har en bladcd fra Datatid, så kan du lure dem kunsten af

Du skal lave en autorun.inf i notepad, den skal kun indholde:

[autorun]
open=winrun.exe index.htm
icon=icon.bmp

open=winrun.exe er filen der får index.htm til at åbne selv, om
det er legalt at »låne« den ved jeg ikke, men er det ikke
kommercielt, gør det vel ikke så meget.

Vil du ikke bruge denne, så kan start.exe, som ligger i din
Windowsmappe også bruges, men så vil det kun fungere i Win 9x og
ikke NT/2000/XP.

Icon kan udelades, det er kun, hvis du vil bruge dit eget icon.

Prøv at kigge på
<http://users.pandora.be/smart.projects/start1.htm>, der er et
glimrende program, Quick Launch, til det.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 18-04-02 16:18

Nej det skal være en exefil. Formentlig medsender du PowerPoint
vieweren så bare indsæt den med ppt filen som parameter.