Netgear MR314 Wireless Cable/DSL Router wi~
Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 18-04-02 08:30

Det er mit indtryk at Netgears produkter er af høj kvalitet, kan andre be-
eller afkræfte dette?

Link til dette produkt på producentens hjemmeside:

http://www.netgear.com/product_view.asp?xrp=11&yrp=30&zrp=115

Er der skulle være nogen der ved, hvor dette produkt kan købes i Danmark?

Er der nogen der vil fortælle om deres erfaringer med dette produkt?

Claus

Fra : Mogens A. Pedersen

Dato : 18-04-02 10:17

> Er der skulle være nogen der ved, hvor dette produkt kan købes i Danmark?

Her: http://www.nemdirect.dk/product.asp?sku=8010107&shop=pc

Mogens

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 18-04-02 10:58

Danmark?

> Her: http://www.nemdirect.dk/product.asp?sku=8010107&shop=pc

Tak Mogens

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 18-04-02 23:14

"Claus Nygaard-Pedersen" <cnpXX@ofir.dk> wrote:

> Det er mit indtryk at Netgears produkter er af høj kvalitet, kan andre be-
> eller afkræfte dette?

Bestemt, jeg er dog af den opfattelse at man af praktiske årsager skal lave
være med at proppe for meget i den samme fysiske boks, jeg kan dog godt se
at der i ovenstående tilfælde er en del penge at spare.

http://www.proconsult.dk/go/netngmr314

> Er der nogen der vil fortælle om deres erfaringer med dette produkt?

Ganske simpel, uden for mange features, og prisen må siges at være i orden.

P.S. Jeg arbejder i ovenstående virksomhed.

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil

Fra : Martin Djernaes

Dato : 18-04-02 23:22

Ulrik Lunddahl wrote:
> [...] jeg er dog af den opfattelse at man af praktiske årsager skal lave
> være med at proppe for meget i den samme fysiske boks [..]

Kunne du uddybe hvorfor?

Martin

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 18-04-02 23:51

"Martin Djernaes" <martin@djernaes.dk> wrote:

> [...] jeg er dog af den opfattelse at man af praktiske årsager skal lave
> være med at proppe for meget i den samme fysiske boks [..]

Kunne du uddybe hvorfor?

Primært fordi:

- Udstyret kan være svært at placere med for mangle kabeltilslutninger, og
netop placering kan være vigtig med et trådløst produkt, det er dumt at have
router og 4 ports switch stående på loftet af udhuset, blodt fordi det er
der AP skal stå for at naboen vil betale halvdelen af internet regningen.
- Hvis du vil skifte en del af funktionaliteten ud, er det svært når det
hele er i samme kasse, hvem ved om ens næste Internet forbindelse leveres
med eller uden router, og om denne kan fravælges.
- Du kan vælge produkter fra forskellige leverandører.

Sekundært fordi:

- Jeg er salgschef i en virksomhed for vi sælger rigtigt mange af de billige
LAN produkter, og jeg kan se på salgstallene og høre på kunderne hvad de
vælger og hvorfor.
- Jeg er af den opfattelse at produkter med lav salgs volumen ikke
vedligeholdes så godt med ny firmware og rettelser.

I ovenstående tilfælde med Netgear MR314, er router og AP delen ikke
funktionsmæsigt på højde med RP114 og MA101

Prisen på MR314 er dog faldet så meget at det ikke længere er at spørgsmål
om et par hundrede kroner, derfor mener jeg det må være personlige
preferencer der styrer om gearet skal købes i en eller flere kasser.

Jeg er ikke blind for at der også er ulemper ved at have mange kasser på
eller under bordet, men i mit hus har vi lofter, skabe og små rum til den
slags, så det forstyrer mig ikke, andre har sikkert andre preferencer.

Fra : Martin Djernaes

Dato : 19-04-02 00:03

Hej Ulrik,

Ulrik Lunddahl wrote:

> Kunne du uddybe hvorfor?

[snip]

> om et par hundrede kroner, derfor mener jeg det må være personlige
> preferencer der styrer om gearet skal købes i en eller flere kasser.

Tak Ulrik - jeg spurgte bare da jeg egentligt havede en anden mening.
Jeg var ikke klar over at NetGear (og maaske andre) faktisk havede
faerre funktioner i deres multifunktionskasser end i deres dedikerede
kasser.

Jeg maa jo indroemme at jeg ville saette pris paa saa faa kasser som
muligt, specielt for folk med "mindre viden" ... om ikke andent saa for
at spare paa alle de her dumme stroemforsyninger!

Men, du giver jo udtryk for din erfaring, og den kan jeg egentligt ikke
vaere uenig med ... faktisk var jeg bare nysgerrig efter hvad der laa
bag udtagelsen.

Martin (som ikke ville skifte min Linux box ud med en NetGear, men
saadan er der jo saa meget <smil>)

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 20-04-02 22:04

[...]

Jeg har efterhånden snakket med flere tusinde private kunder der skulle købe
switche, routere og trådløst udstyr, og mine råd er dels baseret på mine
private preferencer, men i høj grad er de justeret efter hvad jeg hører
kunderne lægger vægt på.

Og til ordkløverene: rådene er justeret, ikke preferencerne...

Martin (som ikke ville skifte min Linux box ud med en NetGear, men
saadan er der jo saa meget <smil>)

Så længe der er nok mennesker med alternative preferencer vil der også altid
være alternative produkter/løsninger, IMHO en ganske god ting.