MS Windows
briani 27239
2 spørsmål om XP
Fra : Peter Brandt

Dato : 18-04-02 07:44

For et stykke tid siden installeret jeg XP som styre system på min computer,
men da der lå en gammel win98 se. før har den gemt den, den har jeg så
slettet siden, men min computer bliver ved med at spørge om, lige inden den
starter op hvad system jeg vil starte i, ret træls faktisk.
Hvad gør jeg for at få det rettet? Så den starter automatisk op i XP

Da jeg kørte win98 se. og skulle slukke min computer, gjorde den det
automatisk, nu skal jeg ned at slukke på kontakten for at tage strømmen til
computeren. Hvad gør jeg for at den slukker automatisk?

Håber der er nogle som kan hjælpe, på forhånd tak

Peter Brandt

Fra : Trebbien

Dato : 18-04-02 08:04

"Peter Brandt" <p.brandt@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> starter op hvad system jeg vil starte i, ret træls faktisk.
> Hvad gør jeg for at få det rettet? Så den starter automatisk op i XP

højreklik mycomputer, vælg fanebblad advanced, under Startup and recovery
vælger du settings. Der kan du så bare fjerne fluebenet i Time to display
list of operating systems. Eller du kan også edit startup file, hvor du så
kan slette din gamle 98SE entry, men hvis du ikke ved hvad du roder med, er
den første metode nok mest sikker.

> [...]
til
> computeren. Hvad gør jeg for at den slukker automatisk?

prøv at slå APM til under controlpanel --> power options --> apm --> aktiver
advanced power management

Fra : Peter Brandt

Dato : 19-04-02 23:51

Tak for det, det hjalp, nu slukker min computer automatisk og ikke mindst nu
starter den rigtig op.

Venlig hilsen

Peter Brandt