Hæmobartonellose og nedsat appetit
Fra : xtiny

Dato : 18-04-02 01:40

Hej Alle!
Min 3 1/2 år gamle hankat (kastreret sidste sommer) har fået konstateret
Hæmobartonellose. Han begyndte at tabe i vægt over en periode på 3 uger.
Han kom til dyrlægen, hvor han fik taget blodprøve. Han var negativ for
FIV og FELV, men fik konstateret forhøjede værdier af bilirubin. Katten
fik så en sprøjte med antibiotika og et appetitstimulerende middel samt
diætfoder. Da katten efter 1 uge ikke var blevet bedre, tog vi til
dyrlæge igen. Han blev så undersøgt for Hæmobartonellose, og testen var
positiv.

Desværre fik vi forkert medicin med hjem, og katten har således ikke
været i behandling med den rette medicin før mandag den 15. Han er
stadig temmelig sløj, sover mest, drikker lidt vand men spiser meget
lidt.

Det dyre dåsemad gider han ikke spise, tørfoderet ryger der to mundfulde
ned af og ikke mere! Han er meget tynd, og jeg har forsøgt at
tvangsfodre ham med dåsemad opblandet i vand og indgivet med en
engangssprøjte. Det var mildest talt ikke nogen succés.

Katten vil gerne spise vore andre kattes tørfoder, men det er ikke
leverskånsomt. Så hvad gør man så?

Jeg vil gerne forsøge noget andet foder, men det, jeg har fået oplyst
er, at det må være magert kød. Det kommer jeg ikke langt med. Jeg har
kogt kylling (til mine andre kattes store tilfredshed), så spiser han 2
bidder og levner resten.

Hvordan kan jeg få min kat til at spise igen? Og hvad kan jeg give ham?

http://www.kandu.dk/

Fra : marianne hellemose

Dato : 18-04-02 07:53

Hej xtiny
Da det er vigtigt at han spiser kan jeg kun foreslå
dig at starte fra en ende af med råt oksekød,kalkun
alt hvad du tror han muligvis vil have. Her er en link
til en side (på engelsk) der fotæller om sygdommen.
http://www.fabcats.org/is22.html

held og lykke
Marianne

Hellemose Somali