MS Windows
briani 27239
DVD decompressor til XP?
Fra : Birger Holm-Jensen

Dato : 17-04-02 21:15

Jeg har netop installeret XP Home og nu kan jeg ikke afspille DVD'er (før
havde jeg Mediamatics installeret som en del af en preload af Win98) fordi
der mangler en decomp.

Jeg savner forslag til download af en decompressor eller andre tips til,
hvordan jeg igen kan se DVD'er.

Hilsen

Birger Holm

Fra : Steen Vinbæk

Dato : 17-04-02 23:43

Hej
Hvis det er en afspiller bruger jeg windvd, den virker her hos mig
Steen

Fra : - wolf -

Dato : 18-04-02 08:25

"Steen Vinbæk" <vinbaek@oncable.dk> wrote in message
fordi

> Hvis det er en afspiller bruger jeg windvd, den virker her hos mig

Det er rigtigt, at Media Player kan afspille DVD'ere, hvis bare man har en
passende Codec. Media Player har desværre ikke sin egen DVD Codec, men kan
bruge dem, der måtte være blevet installeret via andre
DVD-afspilningsprogrammer.

Men det hjælper nok ikke Birger Holm så forfærdelig meget, hvis altså han
gerne vil undgå at skulle punge ud for andre afspilningsprogrammer. Jeg er
også netop stødt på selvsamme problem, så er der nogen, der ved, hvor man
kan finde en (gratis!) DVD Codec, som Media Player kan bruge?

- wolf -

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 18-04-02 12:09

"- wolf -" <wolf@blazingangles-nospam.com> wrote in message

> [...]
man
> kan finde en (gratis!) DVD Codec, som Media Player kan bruge?

Jeg ved ikke om det er inkluderet i Nimo Pack, men prøv den, der er
ihvertfald alt andet.
http://www.divx-digest.com/software/nimo_pack.html

--
Magnus

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 18-04-02 13:39

"Magnus Pedersen" <mgpeder@hotmail.com> skrev:
> Jeg ved ikke om det er inkluderet i Nimo Pack, men
> prøv den, der er ihvertfald alt andet.
> http://www.divx-digest.com/software/nimo_pack.html

Eller måske DivX 5 fra samme site.

/Mikael

Fra : Günther Pedersen

Dato : 18-04-02 14:48

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev i en meddelelse news:3cbebe4b$0$26696$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Eller måske DivX 5 fra samme site.
>
> /Mikael

prøv: http://www.doom9.org/Soft21/Filters/freedvd.zip

Den indeholder fri/gratis MPEG2/VOB codec og AC3 codec

Venlig hilsen
Günther

Fra : Günther Pedersen

Dato : 18-04-02 16:35

"Günther Pedersen" <gyntherspam@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3cbecea3$0$220$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> prøv: http://www.doom9.org/Soft21/Filters/freedvd.zip
>
> Den indeholder fri/gratis MPEG2/VOB codec og AC3 codec
>
> Venlig hilsen
> Günther

Jeg skulle måske lige tilføje at ovennævnte codec medfører man kan afspille DVD med Windows indbyggede Movie Player.
Den har selvfølgelig ikke alle de smarte ting, som en dedikeret DVD-afspiller kan byde på, men den er jo gratis!

Venlig hilsen
Günther

Fra : Birger Holm-Jensen

Dato : 18-04-02 18:02

Jeg kan ikke få dette link til at virke? Har prøvet via www.doom9.org at
finde frem til noget brugbart, men uden held. Er linket korrekt?

Birger

Fra : ha

Dato : 18-04-02 18:55

> Jeg kan ikke få dette link til at virke? Har prøvet via www.doom9.org at
> finde frem til noget brugbart, men uden held. Er linket korrekt?

Ja og nej. Du er nødt til at gå ind via ovennævnte link,
derefter klik på "download" i menuen, og scroll ned til
"Filters", klik på "frauenhofer o.s.v."

mvh
ha

Fra : Günther Pedersen

Dato : 18-04-02 19:43

"ha" <not-me@dot.com> skrev i en meddelelse news:3cbf085e$0$96090$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Ja og nej. Du er nødt til at gå ind via ovennævnte link,
> derefter klik på "download" i menuen, og scroll ned til
> [...]

Jeg ved ikke rigtigt, hvad der sker, men på min PC giver link'et direkte adgang til at hente de nævnte fil?

Venlig hilsen
Günther

Fra : ha

Dato : 18-04-02 19:49

> Jeg ved ikke rigtigt, hvad der sker, men på min PC giver link'et direkte
adgang til at hente de nævnte fil?

Det skyldes at han (vi) har installeret en firewall.
"Error-siden" forklarer bl.a. således:
3) Your browser did not send a referer. This normally happens
if you right click on a link and select save-as, or if you copy and
paste a link into a new browser window and press Enter.
It may also be that your browser is set up to not send any referer,
though I did not find any such option in the browser I'm using (IE6).
Unfortunately we must test for empty referer or we still have the
download manager problem mentioned in 2). But left clicking on
a link works just fine and has been tested in IE6, Netscape 6 and
Opera6.

Some software firewalls, for instance the Norton Personal
Firewall remove the referer from HTTP requests which will
block any downloads on any site that does a referer check.
Hence such options should always be turned off.

Software like AdSubstract also blocks the referer and makes
downloads impossible.

The latest ZoneAlarm also blocks Referers by default.
Go to Privacy -> Cookie Control -> Custom and uncheck
"remove private header information".

mvh
ha

Fra : Steen Vinbæk

Dato : 18-04-02 15:43

Hej Wolf

Jeg forstår ikke helt dit svar. Det jeg har installeret for at afspille DVD
på min computer hedder InterVideo Windvd jeg bruger ikke windows media
player
Steen Vinbæk

Fra : - wolf -

Dato : 18-04-02 21:53

> [...]
DVD
> på min computer hedder InterVideo Windvd jeg bruger ikke windows media

Windows kan ikke umiddelbart afspille DVD vha. Media Player. Det kan den
først, når man har installeret et andet program, f.eks. WinDVD. Jeg regner
med, at Birger ønskede, at Windows kunne afspille DVD'ere uden at han skulle
til at have fingrene i et tredieparts DVD program (WinDVD, m.fl.).

- wolf -

Fra : Günther Pedersen

Dato : 20-04-02 17:33

> [...]
> med, at Birger ønskede, at Windows kunne afspille DVD'ere uden at han skulle
> til at have fingrene i et tredieparts DVD program (WinDVD, m.fl.).

Det er både rigtigt og forkert. Windows media Player kan sagtens afspille DVD'er.
Den mangler bare den rigtige codec.
Det er det samme som at forsøge at afspille en Divx film uden Divx codec'en installeret, det kan Windows media player heller ikke.

Så han skal bare installere det program jeg henviste til.

Med venlig hilsen
Günther

Fra : Birger Holm-Jensen

Dato : 21-04-02 18:01

> [...]
codec'en installeret, det kan Windows media player heller ikke.

> Så han skal bare installere det program jeg henviste til.

Og det kan jeg i øvrigt ikke få til at virke. Jeg havner på deres
Unauthorized download side, hvor der står en længere snak om "referer" (hvad
er det?) og download managers. Har prøvet at afinstallere min DM (Download
Acc.), men uden held. Hvordan kommer jeg videre?

Birger

Fra : ha

Dato : 21-04-02 18:43

> [...]
> er det?) og download managers. Har prøvet at afinstallere min DM (Download
> Acc.), men uden held. Hvordan kommer jeg videre?

Ikke forstået. Har du downloaded det program der var omtalt?
og så virker det alligevel ikke? eller siger du, at du ikke kan
downloade programmet?
Har du ikke set mit indlæg fra den 18-04-2002 kl. 19:55

Fra : Birger Holm-Jensen

Dato : 22-04-02 16:05

> [...]
> downloade programmet?
> Har du ikke set mit indlæg fra den 18-04-2002 kl. 19:55

Det er endnu ikke lykkedes mig at downloade noget. Når jeg klikker på linket
http://www.doom9.org/Soft21/Filters/freedvd.zip

Havner jeg på en underside med Unauthorized download og en række
forklaringer på, hvad der kan være galt. Den fulde tekst er her:

Unauthorized download
We're sorry, but this downlod request cannot be authorized. There could be
several reasons for this:

1) You clicked on a link on a site that is not part of the Doom9 domains. In
this case the URL in your browser would not contain doom9.org or doom9.net.
We do not allow that kind of external hotlinking. This site creates a great
deal of traffic and it's hard to find a good hosting. We will not provide
the bandwith for other sites, too so that they can have a great software
archive without having to host and pay for it. Please visit Doom9.org and
you can download all the files you want.

2) You're using a download manager. Download managers usually offer to
search for alternative download locations. While this is nice for the user,
it's bad for the webmaster because it could be that a download which
originated on another site could theoretically still be downloaded from this
site, without anybody knowing. But there's a solution to this problem:

Set up your download manager to send a HTTP referer, and when you click on a
link on the Doom9 site the download will be authorized. Here's how you can
do this in Getright:

Go to Getright Configuration, under Advanced/Protocol check Send "Referer"
in HTTP Request and then select Generated from the download URL.

The setup should be similar for other download managers.

[...]

We're sorry for any inconvenience this may cause and hope you understand our
reasons for doing so. Bandwith doesn't come cheap and we have to do all we
can to keep the bandwith usage (roughly 600GB a month these days) down.

Det giver ikke den store mening for mig og jeg har lidt efter Referer i min
IE 6.0, men kan intet finde der skulle have betydning for dette (som de også
selv skriver) og har samtidig forsøgt at afinstallere min download manager
for at løse problemet, men uden forskel.

Giver det nogen mening for dig?

Hilsen

Birger

Fra : ha