MS Windows
briani 27239
Hjælp med installation af winXP
Fra : Ukendt

Dato : 17-04-02 20:16

Først: Jeg har ikke prøvet med nyeste bios eller nyeste high point driver...

Jeg har et problem under installation af win xp:

Jeg booter op og den går fint ind på den blå installations skærm. Jeg
trykker "F6" for at installere min onboad raid controller. Den køre lidt
vidre. Også spørger den om jeg vil installere noget "ekstra" Det vil jeg og
den finder min raid controller. Så spørger den om der er mere. Det er der
ikke, jeg trykker "enter" Den køre lidt vidre med den blå installations
skærm. Lige pludselig bliver skærmen sort. Dog er der et lille indikat der
blinker oppe i venstre top. Men den kommer ikke vidre. Dog er der lys i
cd-rom drevet. Men jeg kan ikke høre den spinder.

Hvad gør jeg forkert? Jeg har også prøvet; at vælge win2k drivern, slet ikke
trykke F6. Men med samme resultat. Sort skærm.

System:
EP-4SDA+,Socket 478,SIS 645,IDE133 RAID
1.6A P4 NW
2x256mb pc2700 ram
Asus DVD-E616
350w PSU
Maxtor DiamondMax Plus D740X 60GBx2 (raid 0)

Win XP Home edt.

Fra : Carl Drud

Dato : 17-04-02 20:24

"peet_dk" <svar i gruppen!> wrote:

> [...]
> indikat der blinker oppe i venstre top. Men den kommer ikke
> vidre. Dog er der lys i cd-rom drevet. Men jeg kan ikke høre

Jeg havde samme problem. Jeg deaktiverede "Advanced Power
Management" i BIOS'en og det kørte. Efter endt installation
kunne jeg aktivere det igen.

Jeg håber dette hjælper.

--
Carl