ISDN router
Fra : G&H

Dato : 02-02-01 23:30

Jeg skal have snurret et system sammen, hvortil jeg skal bruge en ISDN
router. Jeg har på et tidspunkt fundet en D-Link router, til godt 2000.--
kr. og som kunne det der skulle til, men har smidt linket til siden væk ved
en fejltagelse. Er der nogen der kan hjælpe mig ? Det var et firma i DK der
bla. handlede med dem.
Er der i øvrigt nogen der kender andre ISDN-routere, som de har gode
erfaringer med ?
Jeg har ikke nogen erfaring med at sætte et sådant system op, så hvis der
er nogen der vil dele ud af gode råd, så er de meget velkomne.
Jeg er bla. meget i tvivl omkring det rent sikkerhedsmæsige. Her tænker jeg
på, at jeg ikke vil have nogen til at side og pille i min pc "den anden vej
igennem" men hvordan sikrer man sig mod det ? Jeg vil nemlig også gerne
have, at jeg selv kan komme ind på den, fra f.eks. min pc på jobbet ! Og for
at gøre det hele kompliceret, så skal ungerne have mulighed for at surfe her
hjemme fra, på deres egen pc, når de har lyst.
Sikkert en spændende vintersyssel jeg har sat mig selv i gang med, er der
andre der har et lignende system ?

Venlig hilsen
Thomas

Fra : Frans Jensen

Dato : 02-02-01 23:42

On Fri, 2 Feb 2001 23:29:42 +0100, "G&H"
<hendeham@worldonline.dk> wrote:

> [...]
>kr. og som kunne det der skulle til, men har smidt linket til siden væk ved

http://www.dlink.dk/

mon ikke de har en forhandlerliste

>Er der i øvrigt nogen der kender andre ISDN-routere, som de har gode
>erfaringer med ?

jeg har en Zyxel Prestige 202 som jeg er udmærket tilfreds med

>Jeg er bla. meget i tvivl omkring det rent sikkerhedsmæsige. Her tænker jeg
>på, at jeg ikke vil have nogen til at side og pille i min pc "den anden vej
>igennem" men hvordan sikrer man sig mod det ?

en router er (kan være) en firewall, og hvis man ikke har nogen
services kørende på sin PC vil alle requests blive afvist, det
kan gøres ved at sætte "filtre" op i routeren

>Jeg vil nemlig også gerne
>have, at jeg selv kan komme ind på den, fra f.eks. min pc på jobbet !

her kan man bruge CLID
man kan kun komme ind fra et(eller flere) forudbestemt tlf. nr.

>Og for
>at gøre det hele kompliceret, så skal ungerne have mulighed for at surfe her
>hjemme fra, på deres egen pc, når de har lyst.

du kan evt. prøve med Zonealarm eller BlackIce til beskyttelse

--
Filter: Postings With "Sv:" In Subjectline Are Redirected To /dev/null
I demand the right to keep and arm bears

Fra : Henning

Dato : 03-02-01 11:49

>jeg har en Zyxel Prestige 202 som jeg er udmærket tilfreds med

Det samme her (nu er jeg gået over til ADSL, det er en anden snak).
P202'eren kan, som een af de få, overføre analog vis-nummer til dine
telefoner.

Henning
hsb@image.dk

Fra : Booggyman

Dato : 03-02-01 00:45

den har de i Computercity!

--
fjern tal fra email så skulle den virke

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 03-02-01 11:12

G&H <hendeham@worldonline.dk> wrote:

> Er der i øvrigt nogen der kender andre ISDN-routere, som de har gode
> erfaringer med ?

Tja jeg har en 3com, som virker udmærket. Dog kan man ikke ringe hverken
ind eller ud, hvis begge kanaler er i brug.
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.