Hjælp til at lære subnetting
Fra : Pussyman

Dato : 17-04-02 18:44

Hej

Jeg synes at jeg har sværdt ved at lære at subnette er der nogle der kender
en god metode til at lærer det??

fx nogle formeler som:

Du har en ip på. 192.168.1.1 og en under maske på 255.255.255.0 hvordan
finder jeg så frem til hvad det max antal host der kan være og minimum og
hvordan man finder broadcasadressen osv.

Håber nogle vil hjælpe

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-04-02 00:03

On Wed, 17 Apr 2002 19:44:08 +0200, "Pussyman" <rsg@td.com>
wrote:

> Du har en ip på. 192.168.1.1 og en under maske på 255.255.255.0 hvordan
> finder jeg så frem til hvad det max antal host der kan være og minimum og
> hvordan man finder broadcasadressen osv.

Se http://www.hojmark.org/networking/protocols.html#ip under
Basics eller http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=tcpip

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Pussyman

Dato : 18-04-02 19:54

Jamen er der ikke en af jer der kan hjælpe mig lidt over icq eller bare mail
??

Fra : Henrik Walther

Dato : 18-04-02 20:37

On Thu, 18 Apr 2002 20:54:11 +0200, "Pussyman" <rsg@td.com> wrote:

>Jamen er der ikke en af jer der kan hjælpe mig lidt over icq eller bare mail??

Det var forhåbentlig en joke...

--
Henrik Walther