sms til 100 kunder på en gang?
Fra : Leif Jakobsen

Dato : 17-04-02 18:02

Problem: Jeg vil sende sms-nyheder til 100 brugere på en gang.
Løsning: Findes der en service der kan bruges til det?

Jeg har hørt hos Sonofon. De foreslår en dyr løsning: klientprogram +
serverprogram = 3.000 kr. + en mobilenhed til 1995!

Det må da kunne gøres både billigere og lettere. Nogle forslag?

mvh
Leif Jakobsen

Fra : Lasse Høeg

Dato : 17-04-02 18:05

[CUT!]

> Det må da kunne gøres både billigere og lettere. Nogle forslag?

Nu når email til SMS er faldet fra, så tror jeg desværre ikke det kan
gøres helt billigt. Desværre.

Fra : B. Hansen

Dato : 17-04-02 22:35

> Det må da kunne gøres både billigere og lettere. Nogle forslag?

Nu ved jeg ikke hvornår du skal brug det, men jeg skulle gerne være
klar med noget i starten af næste måned (regner jeg med)... Der
bliver kørt test i øjeblikket, og det kan selvfølgelig bliver udskudt.

Men kort sagt bliver det noget med du får et klientprogram til afsendelse
at sms beskeder, som så sender dem til en sms gateway. Der vil bliver
mulighed for at vælge afsender nummer eller afsender navn - det er bliver
som en "rigtig" sms besked.

Priserne kan jeg ikke rigtig sige så meget med endnu, men hvis du mest gå
efter noget gratis kan jeg desværre ikke hjælpe. Det bliver nok noget med
et opstartsgebyr på 200kr og derefter en pris pr. sms besked - vil nok
starte
på 0,50kr (vil bliver billigere senere... men det bliver nok starten)

Men kan jeg ik' rigtig sige i øjeblikket...

Mvh
Brian Hansen

PS : Der tages forbehold for ændringer

Fra : Henrik

Dato : 17-04-02 23:25

Du kan muligvis bruge ICQ´s SMS sender den har en mulighed for at
sende til flere på en gang men om man kan gøre det til så mange må du
selv afprøve da jeg ikke har så mange på min ICQ liste .

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 18-04-02 12:51

> Du kan muligvis bruge ICQ´s SMS sender den har en mulighed for at
> sende til flere på en gang men om man kan gøre det til så mange må du
> selv afprøve da jeg ikke har så mange på min ICQ liste .

Den går i hvert fald ikke!

ICQ har en begrænsning der gør at man kun kan sende et vist antal
beskeder hver dag (5-10).
Jeg ved ikke helt om det virker, men på min tlf. (Ericsson A2618) og
sikkert også på de fleste andre er der en funktion der hedder GruppeSMS.
Med ClubBlahBlah/Telmore abonnement vil dette sige en pris på 24-25 øre
pr. besked.

Prøv det!! Virker det så virker det, gør det ikke, ja så er der ikke
noget at gøre ved det.....

--
Michael
http://www.lottoklubben.tk

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 19-04-02 12:31

Den Wed, 17 Apr 2002 19:02:06 +0200, skrev "Leif Jakobsen"
<leif@leifjakobsen.dk> :

>Problem: Jeg vil sende sms-nyheder til 100 brugere på en gang.
>Løsning: Findes der en service der kan bruges til det?

Ja, SMSnu.dk

Med venlig hilsen
Jørgen Thomsen

jth.net: http://jth.net/