Moulin Rouge - guide til sangene
Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 17-04-02 17:38

Er der mon nogen, der kender en nøgle/guide til sangene fra
filmen.

Altså hvilke sange er der hapset fra, og hvem skrev/sang dem
oprindeligt.

Jeg mener en komplet guide, for jeg kan selvfølgelig sagtens
genkende de mest oplagte referencer, såsom:

Roxanne/Police
Diamond Dogs/David Bowie
Children of the Revolution/T-Rex
Like a Virgin/Madonna

Osv.

Men en komplet dekodning kunne være spændende at se.

Mark
Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 17-04-02 18:10

Hej

Mark Thomas Gazel wrote:
> Jeg mener en komplet guide, for jeg kan selvfølgelig sagtens
> genkende de mest oplagte referencer, såsom:

Nu siger du mest oplagte, men du havde da 3 med jeg IKKE kendte... (nu er
jeg ikke gammel nok til at 80'erne står helt skarpt i min hukommelse ;) Så
mon ikke det er en god ide at vi allesammen tilføjer nogen, så kan vi jo få
færdiggjort listen....

> Roxanne/Police
> Diamond Dogs/David Bowie
> Children of the Revolution/T-Rex
> Like a Virgin/Madonna
Nirvana - Smells Like Teen Spirit
Beatles - All you need is love (?)

Hmm, sidder jo og bliver helt i tvivl nu........ må hellere lige smide
skiven i maskinen.......

Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk

Fra : Katsen

Dato : 17-04-02 19:31

Soundtrack listen er her:
http://us.imdb.com/Soundtracks?0203009

katsen

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 17-04-02 20:52

> Soundtrack listen er her:
> http://us.imdb.com/Soundtracks?0203009

Det ser rigtigt ud. Jeg troede kun det var sangene, men det
hele er krediteret.

Så mangler man bare at spotte, hvornår de forskellige strofer
bliver sunget.

Fra : Jørgen Carlsen

Dato : 17-04-02 21:15

Mark Thomas Gazel skriver:

> [...]
>
> --
> I de 2 originale lyd-cd'er til filmen er der et teksthefte, der

nøje gør rede for noget af det, du efterlyser.

CD'erne kan købes !!!

Hilsen jc

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 17-04-02 23:05

> nøje gør rede for noget af det, du efterlyser.
>
> CD'erne kan købes !!!

Jeg har den første og har vist ikke kikket ordentligt efter,
men den er nu ikke helt præcis nok.

Fra : Tenzel Kim

Dato : 18-04-02 11:45

Mark Thomas Gazel wrote:

> Jeg har den første og har vist ikke kikket ordentligt efter,
> men den er nu ikke helt præcis nok.

Købte lige 2'eren til 80 kroner i TP. Havde regnet med de sædvanlige 140
kroner så det var en glædelig overraskelse

Tenz.

Fra : Brian Nielsen

Dato : 18-04-02 01:45

"Mark Thomas Gazel" <mark@fjerndettegazel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> genkende de mest oplagte referencer, såsom:
>

> Men en komplet dekodning kunne være spændende at se.

Prøv at læse rulleteksterne... De skulle være der allesammen, og tro mig,
der er mange!

/Brian

Fra : Wolfgang

Dato : 18-04-02 09:01

"Mark Thomas Gazel" <mark@fjerndettegazel.dk> wrote:

> Er der mon nogen, der kender en nøgle/guide til sangene fra
> filmen.

Det er godt nok ikke det, du bad om, men et lille kuriosum er, at Ozzy
Osbourne har en voice-over til "The Green Fairy".

--
wolfgang
"Assumption is the mother of all fuck-ups" - Penn