ECS K7S5A/Chaintech 7AJA2/Duron1Ghz/XP1800~
Fra : Jan Hougaard

Dato : 17-04-02 17:41

Jeg kan godt tænke mig at vide, hvad I mener der kan være galt.

Det drejer sig om hhv et ECS K7S5A og Chaintech motherboards
og hhv en Duron 1Ghz og XP1800 CPU'er.

Duron'en virker uden problemer på begge motherboards.
Hvis jeg sætter XP'en i Chaintech skrives følgende meddelse straks under post:
Award BootBlock Bios
Bios ROM Checksum error.

ECS-boardet og XP vil slet ikke starte op.
Ingen beep eller noget. Kun blæseren på CPU-køleren kører.

Kan det være XP'en der er defekt, selv om den trods alt kan poste på Chaintech?
Når Duron'en sidder i Chaintech'et er der ingen Bios ROM Checksum error.

mvh Jan Hougaard

Fra : Esben

Dato : 17-04-02 21:51

"Jan Hougaard" <jan_hougaard@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Chaintech?
> Når Duron'en sidder i Chaintech'et er der ingen Bios ROM Checksum error.

Er nyeste bios installeret på begge bundkort?

--
Esben

Fra : Jan Hougaard

Dato : 18-04-02 05:37

"Esben" <sordiahp@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:a9kn88$qml$1@sunsite.dk...

> Er nyeste bios installeret på begge bundkort?

Begge boards er helt nye, men det garanterer selvfølgelig ikke, at det er nyeste bios.

mvh Jan Hougaard