Skal jeg have netkort??
Fra : Falcon

Dato : 17-04-02 16:37

Jeg har lige bestilt et adsl 256/128 med modem hos Cybercity, og så
var det en af mine bekendte sagde at jeg skulle have netkort i PC'en
for at det kan køre. Men kan det passe, jeg troede kun det var hvis
man fik router at det var nødvendigt?
BTW Cybercity skriver at der vil gå mellem 2-6 uger inden jeg får det.
Hvad er jeres erfaring? Er det nærmere 6 uger end 2 uger?

mvh Falcon

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 17-04-02 16:47

Falcon <Falcon@post5.tele.dk> wrote in

> [...]
> var det en af mine bekendte sagde at jeg skulle have netkort i PC'en
> for at det kan køre. Men kan det passe, jeg troede kun det var hvis

Du har ret og din ven tager fejl.

> BTW Cybercity skriver at der vil gå mellem 2-6 uger inden jeg får det.
> Hvad er jeres erfaring? Er det nærmere 6 uger end 2 uger?

Som regel er det inden 30 arbejdsdage.

--
Mvh. Simon Pedersen

Fra : Mark Beaumont

Dato : 17-04-02 16:43

"Falcon" <Falcon@post5.tele.dk> skrev
> [...]
> var det en af mine bekendte sagde at jeg skulle have netkort i PC'en
> for at det kan køre. Men kan det passe, jeg troede kun det var hvis

Du har ret. Det er kun ved brug af router du skal have et netkort installeret
på din pc. Modemet skal tilsluttes til en USB-port.

Vh Mark

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-04-02 17:45

Wed, 17 Apr 2002 17:37:11 +0200, skrev Falcon
<Falcon@post5.tele.dk>:

>Jeg har lige bestilt et adsl 256/128 med modem hos Cybercity, og så
>var det en af mine bekendte sagde at jeg skulle have netkort i PC'en
>for at det kan køre. Men kan det passe,

Ja, du skal have et almindeligt ti megabit ethernetkort til et
par hundrede kroner eller mindre.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 17-04-02 17:47

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote in

> Ja, du skal have et almindeligt ti megabit ethernetkort til et
> par hundrede kroner eller mindre.

Tager du pis på manden?

--
Mvh. Simon Pedersen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-04-02 18:07

"Simon H. Pedersen" <simon@SPAMNEJTAKemail.dk> wrote in message

> Tager du pis på manden?

Tror bare, at manden ikke ved at det er et modem med USB tilslutning der er
tale om

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-04-02 18:28

Wed, 17 Apr 2002 19:06:41 +0200, skrev "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk>:

>Tror bare, at manden ikke ved at det er et modem med USB tilslutning der er
>tale om

Korrekt.

Fra : Torben Esbech

Dato : 18-04-02 07:21

"Falcon" <Falcon@post5.tele.dk> wrote in message

> BTW Cybercity skriver at der vil gå mellem 2-6 uger inden jeg får det.
> Hvad er jeres erfaring? Er det nærmere 6 uger end 2 uger?

Jeg bestilte 256/128 hos Cybercity den 18-3 og var oppe at køre den 12-4

Fra : @ndersson

Dato : 18-04-02 19:21

Hej Alle
Jeg har ADSL hos TDC og den kan kun tilsluttes et netkort (10/100) som
sidder i min PC.... Modem er til alm. telefonforbindelse eller er jeg
fuldstændig forkert på den ?????????????????????

Hilsen
Andy

Fra : JH

Dato : 18-04-02 19:20

"@ndersson" <skrivtilandersson@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sidder i min PC.... Modem er til alm. telefonforbindelse eller er jeg
> fuldstændig forkert på den ?????????????????????

Du kan hos Cybercity og Tiscali få ADSL via modem.
Hos TDC kan du kun få ADSL vha netkort.

JH

Fra : Jens

Dato : 19-04-02 20:35

"JH" <bigfoot@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Hos TDC kan du kun få ADSL vha netkort.

Nej, når TDC leverer Ericsson ADSL modem'et, kan man også få ADSL vha. USB
porten, da Ericsson modem'et understøtter USB.

Jens

PS: Har selv prøvet, og ja det virkede!

Fra : JH

Dato : 19-04-02 22:12

"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> skrev i en meddelelse
> "JH" <bigfoot@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, når TDC leverer Ericsson ADSL modem'et, kan man også få ADSL vha. USB
> porten, da Ericsson modem'et understøtter USB.

OK - så blev jeg det klogere

JH

Fra : Peter T.

Dato : 18-04-02 20:24

"@ndersson" <skrivtilandersson@tdcadsl.dk> wrote in news:a9n207$26v$1
@sunsite.dk:

> Jeg har ADSL hos TDC og den kan kun tilsluttes et netkort (10/100) som
> sidder i min PC.... Modem er til alm. telefonforbindelse eller er jeg
> fuldstændig forkert på den ?

Der snakkes om adsl-modem til forskel fra alm. analoge og isdn-modemer.

De her blev til overs: ????????????????????

--
Mvh. Peter T.
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>