Brothers Keeper
Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 17-04-02 15:35

Jeg har tidligere spurgt ang. BK - og er igen på Herrens mark,
så at sige.

Det ægtepar, jeg forsøger at hjælpe, har installeret BK på deres
PC'er, men når vi forsøger at komme ind, får vi en besked med,
at "Btrieve" skal åbnes først. Når vi så finder den, og forsøger at
åbne den, kommer der i stedet noget med "POP-UP program" -
og det ved jeg ikke, hvordan jeg skal håndtere.
Er der nogen her, der kan hjælpe mig videre?

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 17-04-02 15:55

Wed, 17 Apr 2002 16:35:16 +0200, in dk.videnskab.historie.genealogi,
"Bodil Grove Christensen" <grovebgcNOSPAM@post8.tele.dk> wrote:

> [...]
>og det ved jeg ikke, hvordan jeg skal håndtere.
>Er der nogen her, der kan hjælpe mig videre?

prøver dere å installere BK6 eller BK5 ?

--
Otto Jørgensen
http://home.online.no/~otjoerge/

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 17-04-02 16:49

"Otto Jørgensen" <otjoerge@online.no> wrote in message

> prøver dere å installere BK6 eller BK5 ?

Nej, den er installeret, men formodentlig en del år gammel,
der er tale om BK5. De har vist også BK6, men det virker ikke
noget af det.

Mvh.Bodil.

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 17-04-02 18:58

Wed, 17 Apr 2002 17:49:18 +0200, in dk.videnskab.historie.genealogi,
> [...]

>Nej, den er installeret, men formodentlig en del år gammel,
>der er tale om BK5. De har vist også BK6, men det virker ikke

Er det en gammel maskin de installerer på og når vi snakker om BK5 er
det DOS-versjonen eller Windows versjonen.

Jeg tror jeg ville avinstallere BK5 og evt installere Windowsversjone av
BK5 alt BK6 helt fra begynnelsen
Det synes ut fra feilmeldingen at dere prøver å installere en gammel DOS
versjon ??

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 17-04-02 19:46

> [...]
> BK5 alt BK6 helt fra begynnelsen
> Det synes ut fra feilmeldingen at dere prøver å installere en gammel DOS

Det er en gammel DOS-version, og jeg er nødt til at have lidt hjælp til
at få deres datafiler ud og gemt. Hvordan håndterer man det problem,
hvis jeg bagefter skal sætte dem ind igen i BK?

Mvh. Bodil.
P.S. Tak for hjælpen, Otto.

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 17-04-02 21:48

Wed, 17 Apr 2002 20:45:55 +0200, in dk.videnskab.historie.genealogi,
"Bodil Grove Christensen" <grovebgcNOSPAM@post8.tele.dk> wrote:
<klippet>

>Det er en gammel DOS-version, og jeg er nødt til at have lidt hjælp til
>at få deres datafiler ud og gemt. Hvordan håndterer man det problem,
>hvis jeg bagefter skal sætte dem ind igen i BK?

hvis det er en gammel dos-versjone av programmet og de kan installere
BK5 Windows, vil jeg anbefale det.

Hvis det er DOS versjonen av BK5 så vill alle filene slutte på .dt5
og med riktig versjon av BK5W vil en ogsåha dansk tekst og hjelpefil,
slik at det skulle gå å konvertere fra BK5-DOS-filer til
BK5-Windows-filer på en grei måte.

Dette avhenger dog at maskinen minst kan ta win3.11

Fra : Oddbjørn Markussen

Dato : 17-04-02 19:43

(klippe)
> at "Btrieve" skal åbnes først. Når vi så finder den, og forsøger at
> åbne den, kommer der i stedet noget med "POP-UP program" -

Jeg hadde samme problemet da jeg skulle installere BK 6. Det hang visst
sammen med for lite ressurser på min datamaskin (lite lagringsplass/ lite
internminne)

Etter å ha frigjort en del plass på min harddisk, samt reinstallert både
windows og BK 6, så fungerte det greit.

Jeg forsto aldri helt hvorfor programmet ikke lot seg kjøre fra starten av.
Det kunne vel også hatt noe å gjøre med at BK 5 hadde vært installert fra
før, og så blitt fjernet igjen.

mvh

Oddbjørn