MS Windows
briani 27239
Hvordan fjernes Messenger ?
Fra : HALLUM

Dato : 17-04-02 11:58

Hej NG

Jeg bruger ICQ og er ret irriteret over at jeg ikke kan
få fjernet Windows Messenger fra min maskine.

Den starter glad op hver gang jeg starter maskinen.

Jeg kører Windows XP pro - og i kontrolpanelet kan
jeg under fjernelse af program, heller ikke finde
Messenger programmet.

Går jeg ned i biblioteket findes der heller ingen
uninstall-fil, blandt Messenger filerne.....

Hvordan får jeg fjernet programmet helt ?

Takker for forhånd mange gange for hjælpen !

mvh. Hallum

Fra : ha

Dato : 17-04-02 12:01

Prøv at kigge i denne tråd

mvh
ha

Fra : JSH

Dato : 17-04-02 12:11

Get rid of windows messenger :
Start->Run->"gpedit.msc""
-Computer Configuration
-Administrative Templates
-Windows Components
-Windows Messenger
Here you can enable "Do not allow Windows Messenger to be run"
and "Do not automatically start Windows Messenger initially"

Uninstall unwanted components

Thanx to: Microsoft Expert Zone - Michel Bordeleau

It seems that some components in Windows XP can't be uninstalled. Well...
they can. Use this trick to uninstall MSN Messenger, MSN Explorer and
Microsoft Games.

First, make a copy of sysoc.inf (found on the hard disk at
\winnt\inf\sysoc.inf) before proceeding so that you can restore the initial
configuration if necessary. Give the copy a different name, such as
sysoc2.inf.

Open the Sysoc.inf file. Each line of text in the file represents a
component that can be displayed in the Add/Remove Windows Components dialog.

Delete the word HIDE for any component that you want to see in the dialog
(do not erase the commas).

Save the Sysoc.inf file, then close it, and reboot your computer.

Undskyld, at det er på engelsk - jeg har blot "klippet"

John Stenbak Hansen
jstenbak@tiscali.dk

Fra : HALLUM

Dato : 17-04-02 12:25

Mange tak for den utrolige hurtige og venlige
hjælp til Jer begge to !

Jeg prøvede den "engelske-model" - og det
virkede bare - så nu er messenger væk

Mange tak for hjælpen - ha det godt.

mvh. Hallum

Fra : Morten Hougs

Dato : 17-04-02 13:08

Ja, denne metode virker, men kan have en grim side-effekt hvis du bruger
Outlook Express. Af en eller anden årsag kan man risikerer at OE tager en
#*!$ tid om at starte op efter man har været igang med gpedit. (Hos mig tog
OE næsten 20 sek. om at starte)

Som alternativ har jeg bruge denne metode:
http://www.theregister.co.uk/content/4/24746.html

Det virkede ihvertfald - og nu starter OE som normalt.

/Morten

Fra : Madsen

Dato : 17-04-02 13:19

Morten Hougs skrev:

> [...]
> at OE tager en #*!$ tid om at starte op efter man har været igang
> med gpedit. (Hos mig tog OE næsten 20 sek. om at starte)

Mon ikke det er fordi at OE er stillet til at lede efter Messenger ved
opstart? Det er den nemlig som standard.
Funktioner > Generelt > Automatisk log på Messenger, eller hvad det nu
end er blevet oversat til på dansk.

Madsen.

Fra : HALLUM

Dato : 17-04-02 13:40

> Mon ikke det er fordi at OE er stillet til at lede efter Messenger ved
> opstart? Det er den nemlig som standard.
> Funktioner > Generelt > Automatisk log på Messenger, eller hvad det nu
> end er blevet oversat til på dansk.

Lyder som et godt bud - jeg har ikke sat OE til at lede efter Messenger,
og kan rapportere at OE starter helt normalt og lige så hurtig som før.
efter jeg har fjernet Messenger på den "engelske måde" - se tråden....

mvh. Hallum