Scalarer kradser af.. Hvorfor?
Fra : Martin Mathiesen

Dato : 17-04-02 09:39

Hejsa

Jeg har et 250 liters akvarium, hvori der går nogle scalarer. Til at starte
med var der både de almindelige sølv farvede og nogle gule. Men de gule døde
bare en efter en. Der er ikke rigtig noget at se på dem. De lå bare stille
på bunden og sov ind. Jeg troede først at det var fordi de gule var mere
sarte, men nu er det også begyndt at ske for de sølv farvede!

Jeg har gennem de sidste 2 måneder jævnligt skiftet halvdelen af vandet da
det i nogle perioder havde tendens til at skumme! Men der er en del planter
i akvariet og jeg bruger et udvendigt eheim filter!

Har i nogen idé om hvad der er galt?

MVH
Martin Mathiesen

Fra : ole larsen

Dato : 17-04-02 17:48

Martin Mathiesen skrev i meddelelsen
<3cbd3491$0$58756$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
>det i nogle perioder havde tendens til at skumme! Men der er en del planter
>i akvariet og jeg bruger et udvendigt eheim filter!

Hvordan får du det til at skumme ? Rent ferskvand er ikke så let at få til
at skumme.
D.v.s. flere oplysninger kunne måske hjælpe.

Ole

Fra : Martin Mathiesen

Dato : 18-04-02 08:28

Jamen det er bare ganske almindeligt rent saltvand. Og skummet dannes bare
ved den cirkulation der sker ved hjælp af spande pumpen!

Fra : scn

Dato : 18-04-02 09:38

"Martin Mathiesen" <martin@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen det er bare ganske almindeligt rent saltvand. Og skummet dannes
> bare ved den cirkulation der sker ved hjælp af spande pumpen!

Du mener vel ferskvand!
Scalarer lever i ferskvand

Søren
http://www.soeren-nielsen.dk/akvarie/

Fra : ole larsen

Dato : 18-04-02 17:15

> [...]
>Jamen det er bare ganske almindeligt rent saltvand. Og skummet dannes bare
>ved den cirkulation der sker ved hjælp af spande pumpen!

Det er den 18. april, ikke den 1.

Ole

Fra : Martin Mathiesen

Dato : 18-04-02 22:54

"Martin Mathiesen" <martin@esenet.dk> wrote in message
> Jamen det er bare ganske almindeligt rent saltvand. Og skummet dannes bare
> ved den cirkulation der sker ved hjælp af spande pumpen!

HOV...

Jo det er en tænkefejl.. Det var fordi jeg lige havde fået mig en
saltvandssnak! Det er selvfølgelig FERSKvand vi snakker om!!!!!!

SORRY!

Men der har nu i de sidste par uger ikke været noget skum at se. Men der er
lige død en scalar mere. Der er ingen synlige sygdomme at se på fisken!

MVH
Martin

Fra : Madsen

Dato : 18-04-02 17:28

ole larsen skrev:

> Det er den 18. april, ikke den 1.

Ja, lad os håbe at det er en joke.

Madsen.

Fra : bonden11

Dato : 22-04-02 05:23

hej martin

prøv at lade være med at skifte skifte vandet så tit.
hvad foder du med????.
husk at de også spiser kød.
har selv haft scalare og fået unger med dem med de gik også i et 800l

m.v.h. jim

http://www.kandu.dk/