/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Hvem har slettet sndvol32.exe fra min XP ?
Fra : lillekurt


Dato : 17-04-02 09:56

Under kampen for at få Volumecontrol-ikonet tilbage i systray opdagede jeg
at det tilhørende program
windows\system32\sndvol32.exe var forsvundet. Selve lyden var der intet
ivejen med men jeg kunne altså ikke ændre volumen.

Lydcontrolpanelet sagde at jeg skulle koble mig til WindowsUpdate for at få
Volumecontrol igen.

Nu er jeg en enspænder type som helst vil have sit windows for sigselv. Så
istedet hentede jeg mine gamle drive-image backups og fandt sndvol32.exe
frem. Den har nu et ikon på mit skrivebord samt i startmenu så jeg kan
undvære den i systray.

Tilbage er så spørgsmålet : er det XP selv, som sletter komponenter uden at
give besked.? Det er den eneste forklaring som jeg indtil videre kan nå frem
til.



 
 
Jens Peter Karlsen (17-04-2002)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 17-04-02 15:41

Nej, det er det ikke.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Wed, 17 Apr 2002 10:55:42 +0200, "lillekurt"
<NOSPAMlillekurt@grin.dk> wrote:

>Tilbage er så spørgsmålet : er det XP selv, som sletter komponenter uden at
>give besked.? Det er den eneste forklaring som jeg indtil videre kan nå frem
>til.
>


Martin Østerberg (17-04-2002)
Kommentar
Fra : Martin Østerberg


Dato : 17-04-02 16:45

On Wed, 17 Apr 2002 16:41:00 +0200 skrev Jens Peter Karlsen
<jpkarlsen@mvps.org> ...:

>Nej, det er det ikke.
>
>Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.
>
>On Wed, 17 Apr 2002 10:55:42 +0200, "lillekurt"
><NOSPAMlillekurt@grin.dk> wrote:
>
>>Tilbage er så spørgsmålet : er det XP selv, som sletter komponenter uden at
>>give besked.? Det er den eneste forklaring som jeg indtil videre kan nå frem
>>til.

XP er kendt for at vide bedre end brugeren. Således har jeg forsøgt at
installere nogle twain drivere til noget hardware der ikke ville køre
med XP's twaindrivere. Uanset hvad jeg gjorde, fjernede XP mine
drivere og lagde sine egne ind, så når du gerne vil være 'herre i egen
PC' bør du nok overveje om XP nu også er sagen.

Martin


Madsen (17-04-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 17-04-02 17:19

Martin Østerberg skrev:

> XP er kendt for at vide bedre end brugeren. Således har jeg
> forsøgt at installere nogle twain drivere til noget hardware der
> ikke ville køre med XP's twaindrivere. Uanset hvad jeg gjorde,
> fjernede XP mine drivere og lagde sine egne ind, så når du gerne
> vil være 'herre i egen PC' bør du nok overveje om XP nu også er
> sagen.

Det er vel hele ideen bag Win2000 og WinXP. Altså det faktum at
programmer i Win9X kunne få lov til at overskrive vigtige systemfiler
med deres egen udgave af filen, hvilket resulterede i at det hele
sandede til på et tidspunkt. Win2000 og WinXP har beskyttelse af sine
systemfiler som standard og hurra for det.
Hvis en skanner f.eks. ikke kan køre med WinXP's indbyggede Twain-
driver så kyl skanneren ud. Jeg har en 5-6 år gammel SCSI-skanner som
kører uden problemer med WinXP's twain-driver så det kan sagtens lade
sig gøre. Det drejer sig vel bare om at skanner-producenten ved hvad
han har med at gøre.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Martin Østerberg (17-04-2002)
Kommentar
Fra : Martin Østerberg


Dato : 17-04-02 19:46

On Wed, 17 Apr 2002 18:18:35 +0200 skrev Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> ...:

>Det er vel hele ideen bag Win2000 og WinXP. Altså det faktum at
>programmer i Win9X kunne få lov til at overskrive vigtige systemfiler
>med deres egen udgave af filen, hvilket resulterede i at det hele
>sandede til på et tidspunkt. Win2000 og WinXP har beskyttelse af sine
>systemfiler som standard og hurra for det.

Nemlig, lige min pointe. Netop derfor gør jeg opmærksom på, at hvis
man selv vil have indflydelse, skal man vælge et andet operativ
system.

>Hvis en skanner f.eks. ikke kan køre med WinXP's indbyggede Twain-
>driver så kyl skanneren ud. Jeg har en 5-6 år gammel SCSI-skanner som
>kører uden problemer med WinXP's twain-driver så det kan sagtens lade
>sig gøre. Det drejer sig vel bare om at skanner-producenten ved hvad
>han har med at gøre.

Her skiller vandene...hvis et nyt operativ system ikke vil snakke med
en 5-6 år gammel velfungerende scanner, ville jeg smide operativ
systemet ud, men sådan er vi jo så forskellige.

Martin

Madsen (17-04-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 17-04-02 20:45

Martin Østerberg skrev:

> Her skiller vandene...hvis et nyt operativ system ikke vil snakke med
> en 5-6 år gammel velfungerende scanner, ville jeg smide operativ
> systemet ud, men sådan er vi jo så forskellige.

Ja sådan ser jeg så ikke på det.
Nu var jeg så heldig at min scanner kørte fint på WinXP trods det at
den var 5-6 år gammel, men jeg tvivler på at jeg havde droppet WinXP
hvis den ikke havde virket. Det er derfor jeg altid kører med to
styresystemer i overgangsfasen. Så er man rimelig godt dækket ind for
hvis den ikke virker i det nye, så gør den højst sandsynligt i det
gamle.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408670
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste