Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Compact Flash kort
Fra : Jan Peterson

Dato : 17-04-02 08:38

Davs
Kan nogen hjælpe med det her:
I manualen til mit nye digi-kamera står der at jeg skal bruge CF-kort type
1.
Hvad er forskellen på type 1 og 2?
Hvis jeg vil købe kort på Internettet, hvordan kan jeg så afgøre hvilke der
er type 1 og hvilke type 2?
vh Jan Peterson

Fra : Stageway

Dato : 17-04-02 13:29

Alle kort over 128MB er mig bekendt type II, så hvis du bare holder dig
derunder, er der ingen problemer.

Stageway

Fra : Jan Peterson

Dato : 17-04-02 14:43

"Stageway" <stageway@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Alle kort over 128MB er mig bekendt type II, så hvis du bare holder dig
> derunder, er der ingen problemer.

Er det så enkelt Altså lagertætheden. Er der også en fysisk forskel i
stil med gamle dages forskel på 5 1/4" og 3½" disketter?
vh Jan Peterson

Fra : Per F Andersen

Dato : 17-04-02 15:16

> Alle kort over 128MB er mig bekendt type II, så hvis du bare holder dig
> derunder, er der ingen problemer.

Det er ikke rigtigt!
Du kan få i hvert fald op til 512 Mb på type I - langt de fleste kort der
sælges er type I. I almindelighed kan man gå ud fra at hvis der ikke er
nævnt noget om type er det type I.
SE http://www.edbpriser.dk/hardware/flashram-show.asp

mvh Per

Se mine Indiensbilleder på
http://home.worldonline.dk/~perfa
Per F Andersen
eksamineret grafolog
http://www.grafolog.dk

Fra : MOA

Dato : 17-04-02 15:39

"Hvis jeg vil købe kort på Internettet, hvordan kan jeg så afgøre hvilke der
er type 1 og hvilke type 2?"

Du kan jo starte med at bladre en lille smule tilbage i gruppen, så kan du
se at der allerede er en tråd kørende om CF kort.....

Når du snakker CF kort er det altid (med mindre andet er nævnt) type 1 kort.
Type 2 kort er f.eks. ibm microdrive.

Ellers kan du kigge på:

http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/

"Stageway" <stageway@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Alle kort over 128MB er mig bekendt type II, så hvis du bare holder dig
> derunder, er der ingen problemer.
>
> Stageway

Det passer ikke, du kan sagtens få type 1 kort op til min. 512 mb. Desuden
kan det slet ikke betale sig at købe kort under 128mb i dag, med mindre du
kun vil tage billeder i dårlig opløsning, eller løbe tør for hukommelse hele
tiden. Se evnt. www.edbpriser.dk for de billigste priser (din normale
fotohandler er i de fleste tilfælde langt dyrere end netbutikker)

MOA
Try out my Unreal Tournament server on 62.79.52.61 [UTpure, Mapvote, 110%
gamespeed]

Fra : Jan Peterson

Dato : 18-04-02 09:06

"MOA" <fup@ogsnyd.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Du kan jo starte med at bladre en lille smule tilbage i gruppen, så kan du
> se at der allerede er en tråd kørende om CF kort.....

Naturligvis. Havde jeg da også gjort. Men fandt ikke svar på mit spørgsmål.

> Når du snakker CF kort er det altid (med mindre andet er nævnt) type 1
kort.
> Type 2 kort er f.eks. ibm microdrive.

Præcis hvad jeg havde brug for at vide. Mange tak for det
vh Jan Peterson