Liste over forbindelser til computeren.
Fra : Heine Laursen

Dato : 17-04-02 08:23

Findes der et program der popper op og fortæller når der bliver oprettet
forbindelse til min computer, og hvilke porte der bliver brugt. Det skal
ikke gå ind og spære på nogen måde!

Jeg sider bag både firewall og proxy. Så der burte ikke være nogen
sikkerheds risiko.

Mvh
Heine Laursem

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 17-04-02 09:01

Heine Laursen wrote:
> Findes der et program der popper op og fortæller når der bliver oprettet
> forbindelse til min computer, og hvilke porte der bliver brugt. Det skal
> ikke gå ind og spære på nogen måde!

'netstat -an' eller 'lsof -i' (sidstnaevnte skal koeres som root) viser
hvilke netvaerksforbindelser der er aabne.

> Jeg sider bag både firewall og proxy. Så der burte ikke være nogen
> sikkerheds risiko.

Hvis ovenstaaende programmer crasher din maskine, sletter alle dine
filer, eller i virkeligheden er trojaner for et distribueret
denial-of-service angreb mod andre maskiner hjaelper din firewall og
proxy intet (egress-filtrering ikke medregnet).

--
Ole Michaelsen, Darmstadt, Germany
http://www.fys.ku.dk/~omic

Fra : Heine Laursen

Dato : 17-04-02 09:32

Ole Michaelsen <omic+usenet4@fys.ku.dk> wrote in

> 'netstat -an' eller 'lsof -i' (sidstnaevnte skal koeres som root)
> viser hvilke netvaerksforbindelser der er aabne.

Det ville kunde gøre det. Men så kunde jeg ikke lave andet. Vil helst
have noget, der poper op, eller loger til en fil.

Mon ikke en bat fil skulde kunde gøre det!

> [...]
> denial-of-service angreb mod andre maskiner hjaelper din firewall og
> proxy intet (egress-filtrering ikke medregnet).

Det vil jeg nu sige jo til. Hvis jeg skal ud på internettet, skal jeg
først indtaste min brugernavn og password igen. Hvis programmet ikke, kan
finde ud af det, så kommer det ikke langt!

Hvis firewall eller proxy går ned, tja så er der ikke adgang til noget
som helst på internettet. har prøvet at indtaste ip adresser istædet for
dns adresser i div programmer, men det virkede ikke.

Jeg vil hermed ikke påstå det er 100% sikkert, Jeg ved godt det kun er et
spørgesmål om tid før det bliver brudt.

Jeg er ikke ekspert på internet sikkerhed så jeg kan selvføldig tage
fejl.

egress-filtrering ved jeg ikke hvad er.

Og så lige et ænkelt pspørgesmål.
Hvad er ip 0.0.0.0 ? Broadcast?