Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lensmate Adapter til G2
Fra : Morten Sørensen

Dato : 17-04-02 07:05

Er der nogen der ved om man kan købe disse i EU? - og om de er værd at
bruge?

http://www.lensmateonline.com/G2start.html

Mvh
Morten

Fra : Pia

Dato : 17-04-02 07:11

"Morten Sørensen" <morten@gistrupfilm.dkSPAMMENOT> wrote in message
> Er der nogen der ved om man kan købe disse i EU? - og om de er værd at
> bruge?

Du kan så vidt jeg ved kun købe dem hos firmaet direkte. Jeg har ikke prøvet
min fordi fotohandleren indtil videre har været 3 uger om at skaffe den
adapter der skal til for at skrue mine 62 mm filtre på, men den passer fint
på kameraet, og jeg har ikke hørt om nogen der har været utilfredse med den.

:Pia

Fra : J@N

Dato : 17-04-02 11:38

"Morten Sørensen" <morten@gistrupfilm.dkSPAMMENOT> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der ved om man kan købe disse i EU? - og om de er værd at
> [...]
Jeg har også søgt efter den i EU, men forgæves.
Der er vist kun den tunge vej, bestil i USA, betal afgift, told, toldgebyr
og dyr moms af det hele.

Jan

Fra : Jens Jakob Andersen

Dato : 18-04-02 09:12

Tag lige og søg på Lensmate i online forum på www.Powershot.de

JJ

Fra : J@N

Dato : 18-04-02 11:04

"Jens Jakob Andersen" <jj92@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Tag lige og søg på Lensmate i online forum på www.Powershot.de
>
> JJ

En hos søgning www.powershot.de giver ingen oplysninger om, hvor man kan
købe den 'originale' LensMate indenfor EU. Men der findes åbenbart en anden
adapter med 52 mm gevind i stedet LensMates 49 mm, og er af mærket Soligor,
den er dog ikke så elegant.
Har du set om den 'originale' kan købes i EU?

Jan

Fra : J@N

Dato : 18-04-02 11:04

Fra : J@N

Dato : 18-04-02 11:04

Fra : Thomas Christensen

Dato : 18-04-02 08:11

"Morten Sørensen" <morten@gistrupfilm.dkSPAMMENOT> wrote in message
> Er der nogen der ved om man kan købe disse i EU? - og om de er værd at
> bruge?

Jeg kan kun sige et: KØB DEN - HELLERE I DAG END I MORGEN!
Den fungerer rigtig godt - og giver en god beskyttelse af det noget
skrøbelige
objektiv på G2'eren. Desuden er adapteren med til at forbedre ergonomien
betydeligt.
Den eneste ulempe er at kameraet fylder mere, f.eks kan det være vanskeligt
at finde en god taske.
Her kan jeg anbefale Tamrac 5696 (fås bl.a hos Merlin).
Tasken kan evt. forbedres med at par stumper liggeunderlag ell. lign skåret
til i passende
stykker

PS
(jeg har også den erfaring at den kun kan købes on-line hos
www.lensmateonline.com)

Thomas

Fra : Morten Sørensen

Dato : 18-04-02 09:25

Hejsa NG

Det lader til at denne er et MUST sammen med kameraet - jeg glæder mig
allerede.

Tak skal I have

/Morten