MS Windows
briani 27239
aspi driver
Fra : Steen Vinbæk

Dato : 16-04-02 23:22

Hej Gruppe
Jeg er lidt forvirret.
Nogle fortæller mig at det IKKE er nødvendigt at installere en Aspidriver
( kører xp home)
men på nogle hjemmesider skrives at aspi driver er nødvendig for at bl.a.
dvd ripprogrammer kører ordentligt.
Jeg har haft aspi 4.7 inst. men med meget store problemer og fejlmeddelser,
derfor er den afinst. igen

Er der nogen der kan give mig en forklaring

Steen

Fra : Madsen

Dato : 16-04-02 23:59

Steen Vinbæk skrev:

> Jeg har haft aspi 4.7 inst. men med meget store problemer og
> fejlmeddelser, derfor er den afinst. igen

Jeg er en af dem der har haft problemer med WinXP (Pro) hvis ASPI
ikke er installeret. F.eks. havde jeg problemer med CdrWin 3.8D og
en ældre version af Nero, så jeg valgte at installere ASPI-drivere
i sin tid, og det har også hjulpet på de problemer jeg tidligere har
haft.
Den nyeste Nero skulle dog efter sigende have ASPI-drivere med i
pakken, men der er også mange andre programmer som ikke fungerer
ordentligt uden ASPI. F.eks. skal programmer som Audiograbber, EAC
og CDex også have ASPI for at fungere ordentligt her.

Version 4.7 af ASPI har jeg ikke haft andet end problemer med på
WinXP. Det hele kørte ad h...... til og jeg valgte at smide den ud
ved at overskrive den med ASPI 4.6 som virker meget bedre her hos
mig på både Win2000 og XP.

Prøv evt. at hente denne version:
<http://www.wol.dk/~hijklm/aspi/aspi4all.zip> (234 Kb.)
Kør Aspi4all.exe og brug så Aspichk.exe for at tjekke om det hele er
ASPI 4.6. Vend gerne tilbage om det løser dine problemer eller ej.

Madsen.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 17-04-02 00:04

On Wed, 17 Apr 2002 00:21:56 +0200, "Steen Vinbæk"
<vinbaek@oncable.dk> wrote:

> [...]
>derfor er den afinst. igen
>
>Er der nogen der kan give mig en forklaring

Aspi 4.70 har givet mange problemer især på xp.
Find 4.60 de kører fint.
Og ja det er en god idé at installere dem nogle rippere og
brænderprogs vil have dem.
Kan du ikke finde 4.60 så send en mail

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 17-04-02 00:08

Steen Vinbæk <vinbaek@oncable.dk> wrote:
> Hej Gruppe
> Jeg er lidt forvirret.
> Nogle fortæller mig at det IKKE er nødvendigt at installere en
> Aspidriver ( kører xp home)

Ja, for da er da vist allerede et brænderprogram i WinXP og i den
forbindelse skalASPI driverene bruges.

> men på nogle hjemmesider skrives at aspi driver er nødvendig for at
> bl.a. dvd ripprogrammer kører ordentligt.

Også på WinXP ?

> Jeg har haft aspi 4.7 inst. men med meget store problemer og
> fejlmeddelser, derfor er den afinst. igen

Jeg bruger den som Nero folkene (ahead) tilbyder gratis. Den virker
fint, opdateres jævnligt og har ikke skabt nogen problemer for mig. Den
skal bare smides i \windows\system32\ Så kan alle programmer se den.
Den (wnaspi.dll) ligger også i Neros bibliotek hvis du allerede har det
installeret.

http://www.nero.com/en/download.htm
ftp://ftp.nero.com/wnaspi32.dll

--
Lars

Få mere styr på OutlookExpress
OE-QuoteFix - http://jump.to/oe-quotefix

Fra : Steen Vinbæk

Dato : 17-04-02 16:54

Hej
Tusind tak for hjælpen

Steen Vinbæk

Fra : Madsen

Dato : 17-04-02 17:09

Steen Vinbæk skrev:

> Tusind tak for hjælpen

Gider du ikke lige at tjekke Lars Jørgensens signatur?

Madsen.

Fra : Steen Vinbæk

Dato : 17-04-02 19:47

Hej Madsen

Der må du undskylder, dit svar går hen over hovedet på mig, venligst uddyb
lidt nærmere

Steen

Fra : Madsen

Dato : 17-04-02 20:52

Steen Vinbæk skrev:

> Der må du undskylder, dit svar går hen over hovedet på mig,
> venligst uddyb lidt nærmere

Ok. Det skal du ikke undskylde. Jeg gør dig blot opmærksom på
hvordan du med fordel kan ændre din citatteknik når du skriver i
nyhedsgrupperne.

Lars Jørgensen skriver følgende i sin signatur:

Få mere styr på OutlookExpress
OE-QuoteFix - http://jump.to/oe-quotefix

Det er et lille stykke værktøj som gør at markøren automatisk springer
ned i bunden af vinduet når du svarer på et indlæg og samtidig retter
den op på en masse andre uheldige egenskaber ved OE. Værktøjet hjælper
i stor grad med til at folk der bruger OE får lavet nogle let
overskuelige indlæg i henhold til netiketten og ikke bundciterer som
det hedder når man svarer ovenover det man citerer og tager alt fra det
indlæg man svarer med i sit eget indlæg. Du kan se hvorfor det er en
dårlig idé her: <http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Madsen.

Fra : Steen Vinbæk

Dato : 18-04-02 15:46

Hej
Takker, har hentet programmet og jeg vil prøde
Steen

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 18-04-02 23:30

On Thu, 18 Apr 2002 16:45:47 +0200, "Steen Vinbæk"
<vinbaek@oncable.dk> wrote:

>Hej
>Takker, har hentet programmet og jeg vil prøde

Prød bare

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Michael Bach

Dato : 19-04-02 20:55

"Steen Vinbæk" <vinbaek@oncable.dk> wrote in message
> Hej
> Takker, har hentet programmet og jeg vil prøde
> Steen
> --------------------------------------

Som indeholder er spyware i !!!!

Mvh michael bach.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 19-04-02 21:47

On Fri, 19 Apr 2002 21:55:00 +0200, "Michael Bach"
<jasguda@hotmail.com> wrote:

>"Steen Vinbæk" <vinbaek@oncable.dk> wrote in message
>
>Som indeholder er spyware i !!!!

Hvad indeholder spyware?
Så bruger man da bare Ad-Aware

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 19-04-02 23:57

> Som indeholder er spyware i !!!!

Forklar forklar... den nyeste Ad-aware finder ikke noget men du ved
åbenbaret noget (?)

--
Lars

Fra : Madsen