MS Windows
briani 27239
Menuen start i Win XP
Fra : Brian og Charlotte

Dato : 16-04-02 21:52

Hejsa,

Jeg har lige fået en ny computer, hvor der fulgte Win XP Home med til.
Hidtil har jeg været vant til Windows 98.

Jeg har indstillet min "Menuen start" til klassisk, hvorfor den minder om
min gamle. Der er dog et problem, idet når jeg navigerer rundt i denne
oplever jeg den som værende meget langsom.

Hvis jeg holder musen over en mappe og vil flytte markører til en anden
mappe i menuen er der en ventetid på 1-2 sekunder, hvor der ikke sker noget.
Hidtil i Win98 har menuen reageret prompte, hvilket jeg helt klart
foretrækker.

Kan Xp tunes, så den ikke tager denne "tænkepause" eller er den bare så
meget tungere at danse med.

Min maskine er en p3, 850 mhz med 256 mb ram.

Håber der er nogle erfarne xp-brugere, der er stødt på lignende og har en
løsning herpå.

Med venlig hilsen
Brian R.

Fra : Madsen

Dato : 16-04-02 21:59

Brian og Charlotte skrev:

> Jeg har indstillet min "Menuen start" til klassisk, hvorfor den
> minder om min gamle. Der er dog et problem, idet når jeg navigerer
> rundt i denne oplever jeg den som værende meget langsom.

Jeg oplever det samme. Den er uhyggelig langsom sammenlignet med f.eks.
Win2000.

> Kan Xp tunes, så den ikke tager denne "tænkepause" eller er den
> bare så meget tungere at danse med.

Prøv Kontrolpanel > System > Avanceret > Indstillinger ud for Ydeevne,
som det vel hedder i den danske version, og stil den så til 'Juster til
bedste ydelse'.

Madsen.

Fra : Dann Søjberg

Dato : 16-04-02 22:48

> [...]

Win9x, WinMe og Win2K kan ihvertfald tunes med f.eks. TweakUI -> menuspeed.
Så mon ikke du kan med en ny TweakUI?

Dann Søjberg

Fra : Brian R.

Dato : 17-04-02 09:21

> Prøv Kontrolpanel > System > Avanceret > Indstillinger ud for Ydeevne,
> som det vel hedder i den danske version, og stil den så til 'Juster til
> bedste ydelse'.

Tak for rådet, men den står allerede til bedste ydelse ;-(

Mvh,
Brian R.

Fra : Madsen

Dato : 17-04-02 14:07

Madsen skrev:

> Hvor skulle jeg vide fra hvornår MS frigiver en ny Powertoys?

Undskyld mit lidt sure opstød.
Jeg skal nok sige til når de engang frigiver det, hvis jeg opdager det
på omtalte side. Jeg holder løbene øje med siden. Ikke fordi jeg
egentlig har brug for en nyere udgave af Powertoys for den jeg har
virker fint, men det er jo altid spændende at se hvad de finder på af
nye ting.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 17-04-02 18:23

Birger Holm-Jensen skrev:

> HKEY_CURRENT_USER
> \Control Panel
> \Desktop
> \MenuShowDelay

Som er nøjagtig det samme som det TweakUI gør, som nævnt andet sted i
tråden. Hvad man vælger at bruge er mere eller mindre smag og behag.
Resultatet er det samme.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 16-04-02 23:49

Dann Søjberg skrev:

> Win9x, WinMe og Win2K kan ihvertfald tunes med f.eks. TweakUI ->
> menuspeed. Så mon ikke du kan med en ny TweakUI?

Jo, den mulighed er der også, men det retter ikke op på den
langsomme startmenu alligevel. Ikke her i hvert tilfælde. Menuerne
kommer hurtigere ud, men optegningen af ikonerne i menuerne går
meget sløvt på min WinXP Pro.

Indstilligen i TweakUI (2.00.0.0) er denne:
<http://www.wol.dk/~hijklm/winxp/tweakui/menuspeed.gif>

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 17-04-02 01:16

Madsen skrev:

> Indstilligen i TweakUI (2.00.0.0)

Og nu vi snakker TweakUI så er jeg /meget/ spændt på om MS får sig
snøvlet sammen til en ny udgave af Powertoys i denne måned som lovet:
<http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp> :)

Madsen.

Fra : Ove Hansen

Dato : 17-04-02 07:12

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in
message
sl.dk...
[...klip]
> Og nu vi snakker TweakUI så er jeg /meget/
spændt på om MS får sig
> snøvlet sammen til en ny udgave af Powertoys i
> [...]
[klip...]

Gider du give os et praj, når/hvis den nye udgave
er kommet?
/Ove

Fra : Madsen

Dato : 17-04-02 12:52

Fra : Madsen

Dato : 17-04-02 12:52

Brian R. skrev:

> Tak for rådet, men den står allerede til bedste ydelse ;-(

Ja, så står det skidt til.
Hvad med menuhastigheden? Har du prøvet med TweakUI som nævnt?

Madsen.

Fra : Birger Holm-Jensen

Dato : 17-04-02 17:38

> [...]

Prøv dette, det burde løse problemet:

Start > Kør> Regedit

Find stien:

HKEY_CURRENT_USER
\Control Panel
\Desktop
\MenuShowDelay

Dobbeltklik på MenuShowDelay (værdien er 400 som standard)
Tast eks.100 som ny værdidata
Klik OK
Luk registreringsdatabasen igen
Genstart

Prøv med andre værdier end 100 hvis ikke du er tilfreds.

Mvh.
Birger Holm

Fra : Madsen

Dato : 19-04-02 15:30

Brian R. skrev:

> Så har jeg fået afprøvet tweakui, dog uden synlig effekt... ;-(

Så er du ved at nå til det punkt hvor du har det samme problem som jeg
selv lider under. Jeg kan nogle gange vente meget lang tid på at
ikonerne i min startmenu og foretrukne tegner sig op i WinXP. Det er i
virkeligheden nok ikke mere end et par sekunder højest, men det føles
som meget lang tid når man sammenligner det med Win2000 f.eks. hvor
ikonerne er tegnet i samme sekund man åbner menuerne.

Ud fra tidligere forsøg kunne det godt tyde på at være grafikkortet der
er flaskehalsen hos mig.

Madsen.