MS Windows
briani 27239
Hjælp til netværk ønskes
Fra : Sven

Dato : 16-04-02 18:51

Hej.
2 PC'ere, PC-a med winXP og PC-b med winME, begge er danske. PC-a er
forbundet til internettet og har 2 netkort. PC-a og PC-b er forbundet vha et
krydset RJ45 kabel.
Begge windows er nyinstallerede, ingen firewalls på nogen af dem (endnu),
ingen 3.parts fildeling eller lign.
Har sat internet op på PC-a og det ene netkort, har kørt guiden til
hjemmenetværk med delt internetforbindelse, og ladet winXP lave en
floppy-disk med netsetup. På PC-b har denne floppy fået lov til at bestemme
hele netværksopsætningen, incl installation af fil- og udskriftsdeling. Det
hele kører med TCP/IP som protokol, altså ingen IPX eller NetBeui.
Deling af internet virker 100% på begge PC'ere. I netværksforbindelser kan
begge PC'ere se hinanden i samme arbejdsgruppe. Jeg kan få vist de delte
mapper / drev, men så knækker filmen. Hvis jeg sidder ved PC-a, åbner
netværksforbindelser, åbner arbejdsgruppe MShome, dobbeltklikker på PC-a
(altså min egen PC), så kan jeg se min printer samt den delte
standard-mappe. Hvis jeg så dobbeltklikker på den delte mappe, så virker den
i ca 4 sekunder, hvorefter denne går i stå. Dvs jeg som regel når at se
indholdet af den delte mappe inden den "fryser". Hvis jeg trykker
CTRL-ALT-DEL og afbryder processen, så stopper explorer også, dvs alle
ikoner og proceslinien forsvinder, og en reset er nødvendig. Det samme gør
sig gældende hvis jeg forsøger at se indholdet af et delt drev på PC-b. Jeg
kan godt se de delte drev/mapper på PC-b, men ikke indholdet.
Da den delte internetforbindelse virker perfekt, går jeg ud fra, at TCP/IP
og netkort virker fint sammen, men hvorfor kan jeg så ikke kopi'ere filer
mellem de 2 PC'ere?
TCP/IP mellem de 2 PC'ere virker også fint i spil. Quake 3 kan godt se den
anden PC, og vi kan spille "online" mod hinanden. Er der en fejl i WinXP's
guide, så der mangler noget, eller en indstilling der er forkert?
På begge PC'ere er Klientprogram til MS-netværk, TCP/IP, Fil-og
udskriftsdeling installeret, og sat op vha guiden.

Efter installering af netværk, har begge PC'ere stået tændt en time for at
"lære hinanden at kende", men det giver ingen forskel.

HJÆLP.
Sven

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 16-04-02 22:33

"Sven" <sven@mail1.stofanet.dk> skrev....

Når du har tjekket www.net-faq.dk, og du evt. stadig har problemer,
så prøv at spørge i dk.edb.netvaerk.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : kj

Dato : 17-04-02 07:53

"Kent Oldhøj" skrev d. 16-04-02 22:33 dette indlæg :
> "Sven" <sven@mail1.stofanet.dk> skrev....

> [...]

fra kj

Jeg går ud fra at du har sat TC/IP adresserne rigtigt op, hver maskine
sin egen IP.
Jeg forstår ikke rigtigt den med 2 netkort i een maskine, det skulle
række med 1 kort i hver. Jeg har i princippet 6 PC'er på netværk med
hver sit kort, hver sin adresse og selvfølgelig har alle samme
undernetmaske. Jeg går på nettet med en router(ADSL) og routerens
adresse er sat op som gateway, på alle PC'er, og de er alle i stand til
at komme på internettet.
mvh. kj

http://www.kandu.dk/

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-04-02 14:42

"kj" <kj.news@kandu.dk> skrev....

> Jeg forstår ikke rigtigt den med 2 netkort i een maskine, det
> skulle række med 1 kort i hver.

Det er fordi han ikke har nogen hub/switch.

Fra : kj

Dato : 18-04-02 07:30

"Kent Oldhøj" skrev d. 17-04-02 14:42 dette indlæg :
> "kj" <kj.news@kandu.dk> skrev....

> Det er fordi han ikke har nogen hub/switch.
>

> Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
> http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra kj
Det med hub/swits kunne jeg have sig mig selv, han kan købe en 4 ports
hub af mig.
Interesseret, så kontakt kj@kj-offset.dk

http://www.kandu.dk/