Har været hos dyrlægen
Fra : Janus & Lone

Dato : 16-04-02 18:48

Hej!
Jeg har tidligere spurgt efter, om nogen havde problemer med dårlig ånde.
Idag har jeg været hos dyrlægen og der var en smule tandsten, samt hævet
tandkød, som han har fået noget pencilin for. Han er også blevet kastereret
idag, og han er meget syg, kaster op. Men jeg synes også at det bløder lidt
fra såret, er det normalt? Han har også tisset ud over det hele, men det er
der ikke noget at gøre ved, jeg har bare så ondt af ham.

MVH. Lone.

Fra : Camilla Scharff

Dato : 16-04-02 19:05

Æv - stakkels mus
Men bare rolig, han skal såmænd hurtigt komme i "omdrejninger" igen!

Det er helt normalt, at der kan komme lidt blødning fra såret - det er ikke
syet sammen eller noget, for det er faktisk bare et eller to små bitte bitte
snit, som det næsten vil være mere besværligt at sy, end blot at lade vokse
sammen af sig selv.
Opkastningerne osv. er typisk reaktion efter bedøvelsen, og det vil relativt
hurtigt holde op i takt med, at bedøvelsen kommer ud af kroppen (det kan dog
tage op til et døgn, før han er 100% frisk igen, men som regel går det
hurtigere!).

God bedring til det lille pus, som lige nu trænger allermest til en god, lun
soveplads - sikkert helst på skødet af sin mor

Mvh. Camilla

"Janus & Lone" <lonepoulsen@12move.dk> skrev...

Fra : Janus & Lone

Dato : 16-04-02 20:11

Tak for de trøstene ord.
Jeg er glad for at høre, at det er helt normalt at det bløder lidt. Han er
også ved at blive meget mere frisk nu, så jeg er lidt mere rolig.

Mvh. Lone.

Fra : Kate

Dato : 16-04-02 21:47

Hej Lone

Nu er det godt nok mange år siden jeg sidst har haft en kat til
kastration, men jeg har haft de to gamle bedøvet for nyligt og de
reagerede helt forskelligt. De to er næsten 12 år gamle. Johan, kunne
slet ikke finde hvile og var meget utilfreds med ikke at kunne gøre som
han var vant til, hvorimod Sofie bare lagde sig i sengen til hun var
frisk. Hende hørte jeg stort set intet til i næsten et døgn. Begge
kastede op en enkelt gang, eller forsøgte for de havde jo ikke noget i
maven at kaste op af.
Hvis katten bliver urolig er det nok en god idé at blive i nærheden af
ham. Johan ville ikke ligge på skødet eller noget, men jeg satte mig i
nærheden af ham og hvergang han blev _for_ urolig, så nussede jeg ham
til ro. Hele dagen efter var negge katte godt skvattede, men det var så
også det.
God bedring med skattebassen

Kate