MS Windows
briani 27239
CD/DVD eject
Fra : Lars Jørgensen

Dato : 16-04-02 18:44

Nu efter jeg har skiftet mit CD-ROM drev (slot-in) ud med et DVD-ROM
drev (tray), er jeg lidt irriteret over at rode efter eject knappen. Det
var dejligt bare at kunne kaste skiven i.
Er det ikke muligt at laven en genvej til "eject" på mine CD/DVD drev?
Jeg ved godt man kan højreklikke på drevene og vælge, men ét tryk vil jo
være lettere.

Nåja... jeg bruger WinXP

--
Lars

Få mere styr på OutlookExpress
OE-QuoteFix - http://jump.to/oe-quotefix

Fra : Morten

Dato : 16-04-02 19:01

> Er det ikke muligt at laven en genvej til "eject" på mine CD/DVD drev?
> Jeg ved godt man kan højreklikke på drevene og vælge, men ét tryk vil jo
> være lettere.

Måske hér: http://www.zslab.com:8101/eject-cd/
- men det koster vist penge
Til gengæld kan det lukke døren efter sig

Søg på google eller Tucows eller...

Mvh.
Morten

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 16-04-02 19:35

Morten <morten789@hotmail.com> wrote:

> Måske hér: http://www.zslab.com:8101/eject-cd/
> - men det koster vist penge
> Til gengæld kan det lukke døren efter sig

Mjae... det var da en mulighed. Jeg synes bare ikke jeg har brug for
mere i "sys-tray". Der må da være en af Windows' systemfiler der kan
klare jobbet med et par parametere hægtet på.
Det med at lukke efter sig, klarer WindoesCommander for mig

> Søg på google eller Tucows eller...

Jeg har skam været i gang. Bare uden noget brugbart resultat :-/

Fra : Leony

Dato : 17-04-02 10:12

"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.DOT.com> skrev i en meddelelse

> Mjae... det var da en mulighed. Jeg synes bare ikke jeg har brug for
> mere i "sys-tray". Der må da være en af Windows' systemfiler der kan
> klare jobbet med et par parametere hægtet på.

http://www.freelists.org/archives/computers/01-2000/msg00038.html
Prøv den der hedder cdtray:
http://utopian.freeyellow.com/my_freeware.htm

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 17-04-02 15:32

Leony <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote:
> "Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.DOT.com> skrev i en meddelelse

> http://www.freelists.org/archives/computers/01-2000/msg00038.html

Yessss! Der kunne der findes nogt brugbart. Hvis andre vil prøve så er
det direkte link http://www.cmdtools.com/eject.zip

Mange tak Leony