netværket vil bare ikke på den lorte compu~
Fra : danni plougmann

Dato : 16-04-02 18:15

jeg har lige fået BB adsl fra teledanmark og derfor skal mig og min mors
computer nu kobles sammen så de begge kan være på internettet samtidigt.

A: min mors computer
B: min computer den jeg skriver fra nu

jeg mener næsten jeg efterhånden har prøvet alt.
A´ netværk kan jeg bare ikke få til at køre
begge maskiner og adsl modemmet er tilkoblet en unex 10/100 5 portet switch.
vi kan ikke hverken se eller pinge hianden over netværket.
begge maskiner A og B ser ud til ifølge switchen at være tilsluttet lamperne
lyser rigtigt.

jeg har prøvet med 2 forskellige netkort en 10mbit og en 100mbit duer ikke:(
win 95 98 me har jeg prøvet duer ikke:(
flytte kortene rundt i pci portene duer stadig ikke:(
forskellige netkabler duer ikke:(
hvis jeg prøver at forny ip numre i winipcfg så skriver den bare "FEJL
DHCP-serveren er ikke tilgængelig fornyr netværkskortet ***"

computer A stats
p3 500 mhz
128 mb ram
asus p2b bundkort
terratec et eller andet lydkort
6 gb harddisk
netkort RTL8029 10mbit // RTL8139 100mbit

jeg skal helst ha det til at virke inden imorgen
så jeg er desperat efter nogle gode forslag
alle forslag modtages gerne her i ngen eller evt. på telefon eller icq

telefonnr 97597270
icq 11754760

MVH danni plougmann

Fra : Peder Hansen

Dato : 16-04-02 19:40

Jeg har lige sat mine 2pc ´er op til TeleDK Bredbånd med en hub
Fra ADSL Modem => netværkskabel alm UTP RJ45 => Uplink port i hub / Fra port
1 i hub => PC1 Fra port 2 i hub til PC2
Har så sat Primær og sekundær DNS som der står i brochuren fra TDC på begge
maskiner og til automatisk at detecte proxy.
Jeg kan dog ikke endnu "tale" med den anden pc , men det er ligemeget , da
jeg ikke skal dele nogle filer imellem dem , men kun at de begge er på
nettet samtidig eller uafhængig af hinanden , det virker.

Fra : MJ

Dato : 17-04-02 07:25

> Jeg kan dog ikke endnu "tale" med den anden pc , men det er ligemeget , da
> jeg ikke skal dele nogle filer imellem dem , men kun at de begge er på
> nettet samtidig eller uafhængig af hinanden , det virker.

Prøv at installere en protokol mere, f.eks. Netbeui.

Hvis du har 2 dynamiske IP-adresser, er det ikke sikker at de ligger i samme
subnet, og derfor kan de to maskiner ikke snakke sammen over tcp/ip.

MJ