Blade runner
Fra : Rikke & Brian

Dato : 16-04-02 16:55

Hejsa

Nu kunne jeg se at der blev snakket om Blade Runner i tråden om ID4. Jeg er
en af de store Blade Runner fans, og overvejer snart at anskaffe den på DVD.
Mit problem er bare at jeg synes den gamle version (den hvor Harrison Fords
tanker er med) er den bedste, det er den jeg har på video. Hvordan er jeg
sikker på at det er den version jeg får fat i når jeg køber DVD'en. Findes
der en DVD version, hvor begge versioner er med? DC udgaven er det ikke den
hvor tankerne er skåret væk, samt klippet noget ud i slutningen?

--
,,,,,
/`^´\

Fra : Jens Thomsen

Dato : 16-04-02 17:38

"Rikke & Brian" <brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVETHIS> skrev i en meddelelse

> [...]
den
> hvor tankerne er skåret væk, samt klippet noget ud i slutningen?

1. Du kan ikke få den originale biografudgave på DVD. Den er simpelthen ikke
udgivet og bliver det muligvis heller aldrig, eftersom VHS'en ligeledes er
trukket tilbage fra markedet for en del år siden.

2. Den såkaldte "director's cut" (hvad det faktisk ikke engang rigtigt er)
kan nemt identificeres, fordi den mangler Deckards voice over (det, du
beskriver som tanker) og den gamle udgaves påklisterede happy ending. Til
gengæld har den midtvejs inde en drøm om en enhjørning, der blev klippet ud
af den oprindelige version før biografpremieren. DC er pt. den eneste
udgave, der kan købes på DVD. Kvaliteten skulle dog ikke være noget at råbe
hurra for.

3. Der er en ny udgave på vej, der kommer til at indeholde Ridley Scotts
endegyldige version (hvilket antageligt inkluderer de fraklippede scener,
man kunne se i et dokumentarprogram på BBC sidste år). DVD'en skulle være
udgivet i år, men er desværre netop for et par dage siden blevet skubbet til
næste år. Til gengæld mumles der lidt i krogene om en mulig biografpremiere.
Filmen har trods alt 20 års jubilæum i år.

MVH
Jens

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 16-04-02 18:52

Hej!

Jens Thomsen wrote:

> man kunne se i et dokumentarprogram på BBC sidste år). DVD'en skulle være
> udgivet i år, men er desværre netop for et par dage siden blevet skubbet til
> næste år.

Pis, der forsvandt min eneste fødselsgave :,-(

Er du nu _helt_ sikker?

> Til gengæld mumles der lidt i krogene om en mulig biografpremiere.
> Filmen har trods alt 20 års jubilæum i år.

Det ville være STORT med Blade Runner DC i Imperial Kbh!

Hvornår er den præcise 20 års fødselsdag?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Mine intentioner med det ovenstående er gode!

Fra : Wolfgang

Dato : 16-04-02 21:35

"Kim Voss Schrader" <schrader@kampsax.dtu.dk> wrote in message

> Hvornår er den præcise 20 års fødselsdag?

25. juni.

/w

Fra : Jens Thomsen

Dato : 16-04-02 21:39

"Kim Voss Schrader" <schrader@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse

> Pis, der forsvandt min eneste fødselsgave :,-(
>
> Er du nu _helt_ sikker?

Næ. Men DVDFile og Digitalbits plejer at være rimeligt pålidelige:

"Video Premieres Magazine (a trade-only publication from Variety) is
reporting in their latest issue that the upcoming anniversary edition of
Blade Runner has been delayed until at least 2003 due to "pesky legal
clearances." No official word on Warner, but, as always, we'll post as soon
as we get any new info..."

Fra http://www.dvdfile.com/software/dvd-video/index.html#04122002

> Det ville være STORT med Blade Runner DC i Imperial Kbh!
>
> Hvornår er den præcise 20 års fødselsdag?

Den havde officielt premiere i USA den 25/6/82.

Hm, umiddelbart ville jeg tro, at man allerede ville have hørt om det, hvis
de planlagde at genudsende den på datoen. Der er trods alt ikke så længe
til.

MVH
Jens

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 16-04-02 21:51

Hej!

Jens Thomsen wrote:

> "Kim Voss Schrader" <schrader@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse

> Næ. Men DVDFile og Digitalbits plejer at være rimeligt pålidelige:

Oh no, legal mumbo jumbo. Mens vi også venter på Back to the Future, Indy-boksen
m.v. :,(

> Den havde officielt premiere i USA den 25/6/82.

Der var jeg hele 5 år, 1 md og 10dg gammel.

> Hm, umiddelbart ville jeg tro, at man allerede ville have hørt om det, hvis
> de planlagde at genudsende den på datoen. Der er trods alt ikke så længe
> til.

Ja, det når de ikke. Det gør nu heller ikke så meget, bare den kommer i biffen
igen...

Fra : Peter Larsen

Dato : 16-04-02 21:53

"Jens Thomsen" <ingen@ingen.dk> wrote in message

> [...]
> næste år. Til gengæld mumles der lidt i krogene om en mulig
biografpremiere.
> Filmen har trods alt 20 års jubilæum i år.

Sidst jeg hørte noget til den DVD, ville Scott ligge alle versioner af
filmen på DVD'en.
Han sagde det i et eller andet interview på norsk/svensk TV.

Hilsen

Peter

Fra : Morten Steen

Dato : 17-04-02 11:54

> [...]
> udgivet i år, men er desværre netop for et par dage siden blevet skubbet

Det bliver ovenikøbet en 3-disc udgave!!!! SO... F*****G... SWEET!
Men ja, det bliver først i 2003.
Nå, den er værd at vente på.

Morten

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 18-04-02 17:52

> [...]
> udgivet og bliver det muligvis heller aldrig, eftersom VHS'en ligeledes er
> trukket tilbage fra markedet for en del år siden.

Vhs versionen kan dog stadig findes i billigversion flere steder i DK. Købte
min (ok, nogle år siden) i Stereo Studiet i Århus, men har set for måneder
tilbage) Men føj en kvalitet!!! Og desværre ikke i WS Meget desværre
even!!!

> [...]
> af den oprindelige version før biografpremieren. DC er pt. den eneste
> udgave, der kan købes på DVD. Kvaliteten skulle dog ikke være noget at

DVD´en er skam ok, selvfølgelig ikke helt på højde med nye film, men den er
jo også 20 år gammel og ja, film kan godt være fin kval. aligevel, hvilket
den også er...Den er en fornøjelse, når man er vant til VHS!!!

Og det ser vi så frtem til med længsel

/Peter Tønnesen