MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Direkte i windows
Fra : Peter Ulriksen

Dato : 16-04-02 16:36

Hvordan kommer jeg direkte ind i windows, uden om den ene eller den anden
velkomstskærm? Man kan selvfølgelig bare køre uden password, men jeg gider
slet ikke trykke på noget som helst!

Venlig hilsen Peter Ulriksen

Fra : Peter Ulriksen

Dato : 16-04-02 16:44

"Peter Ulriksen" <peter.u@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> velkomstskærm? Man kan selvfølgelig bare køre uden password, men jeg gider

Jeg kører forresten XP Pro (på en 200 mhz MMX m. 98 mb RAM - det er mest
for at lære systemet at kende. Så hastighed er altså vigtig!

Fra : Pico

Dato : 16-04-02 20:58

"Peter Ulriksen" <peter.u@mail.dk> skrev i en meddelelse news:3cbc46ea$0$5215$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

> "Peter Ulriksen" <peter.u@mail.dk> skrev i en meddelelse

Jeg har da ingenting jeg skal trykke på (bortset fra strømkontakten) for at Windows XP
eller nogen af de andre OS vi betjener os af her i huset starter op. Jeg forstår ikke rigtigt
hvad du mener, hvis du ikke har angivet er password starter alle verisioner af Win da op
uden yderlige dikkedare når der kun er en profil på systemet.

> Jeg kører forresten XP Pro (på en 200 mhz MMX m. 98 mb RAM - det er mest
> for at lære systemet at kende. Så hastighed er altså vigtig!

Går det ikke vildt langsomt. Jeg har ganske vist en 233 mhz med 128 MB ram i dual
boot med Win 98 og Win 2000, men 2000 er da meget langsommere end 98. Jeg
bruger den kun til afprøvning af programmer, nok noget i retning af dig, så der er
ikke andet end OS'erne på den.
Pico

Fra : Leony

Dato : 17-04-02 10:15

> [...]

> velkomstskærm? Man kan selvfølgelig bare køre uden password, men jeg gider

Hvorfor kører du så ikke bare uden password.
Du kan installere TweakUI fra Microsoft, udover en "always log on as" (gør
at du kan indtaste brugernavn og password og så vil den automatisk starte
computeren med denne person logget på) funktion indeholder den mange andre
små finurlige ting.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Leony

Dato : 17-04-02 10:36

> [...]

> velkomstskærm? Man kan selvfølgelig bare køre uden password, men jeg gider

Du kan også vælge:
Start->Kør->Skriv control userpasswords2->Fjern fluebenet øverst (brugere
skal angive brugernavn og password).

Fra : Peter Ulriksen

Dato : 17-04-02 15:41

> [...]
>
> Du kan også vælge:
> Start->Kør->Skriv control userpasswords2->Fjern fluebenet øverst (brugere

Det var smart, tak for det! Hvordan søren finder man ud af sådanne ting...
jeg har ikke set menuen før. Jeg mener spørgsmålet; er sådan nogle genveje /
veje ind i et ukendt program kun for inviede, dygtige computerfolk???

Og til Pico: Jeg bruger XP mest for at det ser smart ud, og for at se om det
kunne bruges. Jeg er generelt tilfreds, bortset fra at den ikke kan styre
min cd-brænder. Men jo, det går skide langsomt, især når der kun er ca. 300
MB tilbage på harddisken.

Nu, efter en måneds tid med XP, synes jeg ikke længere det ser smart ud -
jeg er kommet til mig selv igen - jeg går nok tilbage til 98 (eller køber en
fed computer)

Fra : Leony

Dato : 18-04-02 10:17

> [...]
/
> veje ind i et ukendt program kun for inviede, dygtige computerfolk???

Nej, man lærer en del ved at bruge det, søge på nettet og læse i
nyhedsgrupperne.