MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
To skærme til samme computer
Fra : JP

Dato : 16-04-02 16:32

Hej

Hvordan sætter man to skærme til samme computer, så de kører samtidigt?
Mit grafikkort understøtter denne mulighed.

På forhånd tak.

Venlig hilsen

Jes Petersen

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 16-04-02 16:38

"JP" <davinci@mail.tele.dk> wrote in message
> Hej
>
> Hvordan sætter man to skærme til samme computer, så de kører samtidigt?
> Mit grafikkort understøtter denne mulighed.

Har det to udgange?

Fra : Jens jensen

Dato : 16-04-02 17:55

> Har det to udgange?

ja det har det nok hvis det understøtter 2 skærme
men du skal vist bare koble dem til, og så garanteret slå funktionen til i
egenskaber for skærm.

dog er der vist nogle begrænsning med hensyn til forskellige typer af skærme
måske duer et tv og en CRT skræm eller en fladskærm og en crt skærm ikke
sammen.

men det burde stå i din dokumentation.

mvh jens jensen

--
Dark Helmet: How many assholes we got on this ship anyhow?
The Crew: YO!!!!

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 16-04-02 18:19

"Jens jensen" <jens_l_j@__NOSPAM__anarki.dk> wrote in message
> ja det har det nok hvis det understøtter 2 skærme ´

Nu spurgte jeg jo af en grund, og den grund er, at en af mine venner på et
tidspunkt købte et kort med netop dette mål for øje. Da han så spurgte, om
det understøttede to skærme, svarede ekspedienten ja. Men det kort havde kun
én udgang, og det, ekspedienten bagefter hævdede at have ment, var, at der
ikke var noget til hinder for at sætte et kort mere i...

Fra : Jens jensen

Dato : 16-04-02 18:34

> Nu spurgte jeg jo af en grund.

ok. min fejl. jeg kan godt se at hvis man har haft nogle uheldige oplevelser
så er man ekstra opmærksom, på hvad et kort kan eller ikke kan.
kommentaren var dog heller ikke ment så slemt jvf min
men undskyld alligevel.

mvh jens jensen.

Fra : JP

Dato : 16-04-02 20:37

> ok. min fejl. jeg kan godt se at hvis man har haft nogle uheldige
oplevelser
> så er man ekstra opmærksom, på hvad et kort kan eller ikke kan.>

Hej igen

Såvidt jeg kan se er der kun én udgang og et lille stik der ligner det til
musen.

Kortet er et NVIDIA Geforce MX/MX400 64 mb

Kan man købe et ekstra kort?

Venlig hilsen

Jes

Fra : Niels Andersen

Dato : 16-04-02 21:34

JP wrote in <3cbc7d4e$0$26564$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> Såvidt jeg kan se er der kun én udgang og et lille stik der ligner det til
> musen.

Det er nok en TV-udgang, altså S-VHS. Du kan sætte en adapter på, så du kan
bruge et helt almindeligt video-kabel, altså med phono-stik.

> Kortet er et NVIDIA Geforce MX/MX400 64 mb
> Kan man købe et ekstra kort?

Du kan altid købe flere kort. Og så længe du har stik i din computer du kan
sætte dem i, kan du også putte flere kort i maskinen ad gangen.

Du skal dog være opmærksom på, at du kun har én AGP-port, og dermed kun
plads til ét AGP-kort.

Heldigvis er der alternativer til AGP. Jeg har både PCI- og ISA-kort
liggende. Mon ikke man stadig kan købe PCI'er? Hmm... Har egentlig hverken
købt eller solgt PCI grafikkort i nogle år...

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 16-04-02 21:40

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> liggende. Mon ikke man stadig kan købe PCI'er? Hmm... Har egentlig hverken
> købt eller solgt PCI grafikkort i nogle år...

Du kan sagtens købe PCI-kort, det bliver straks vanskeligere at få dem til
at spille sammen med et AGP-kort, så alternativet til et agp-kort med to
reelle udgange er 2 PCI-kort. Dette gælder i hvert fald til og med Windows
ME.

Vh
Peter

Fra : Niels Andersen

Dato : 16-04-02 22:51

Peter Hindsgaul wrote in <3cbc8c15$0$42356$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> [...]
> reelle udgange er 2 PCI-kort. Dette gælder i hvert fald til og med Windows

Jeg har uden problemer kombineret AGP og PCI i både Windows 98 og Linux.

Jeg har faktisk ikke engang hørt om problemer før. Hvilke grafikkort har du
haft problemer med?

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 16-04-02 22:58

> Jeg har uden problemer kombineret AGP og PCI i både Windows 98 og Linux.
>
> Jeg har faktisk ikke engang hørt om problemer før. Hvilke grafikkort har
du
> haft problemer med?

Jeg læste det i en artikel i vist nok Alt om Data lige før jul, men hvis det
er en and er det da glædeligt, så er der liige nogen småting jeg skal have
prøvet ved lejlighed

Vh
Peter

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 16-04-02 21:37

"JP" <davinci@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Såvidt jeg kan se er der kun én udgang og et lille stik der ligner det til
> musen.
>
> Kortet er et NVIDIA Geforce MX/MX400 64 mb
>
> Kan man købe et ekstra kort?

"Musestikket" er givetvis et S-videostik. Muligvis er der en adaptor med så
du kan bruge et almindeligt compositestik (phono-stik). Det betyer så at
kortet rent faktisk understøtter 2 skærme, den ene er bare en almindelig
TV-skærm.

Vh
Peter

Fra : Jan Rysz

Dato : 17-04-02 16:31

"Peter Hindsgaul" <hindsgaul@tdcspaceremove.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> du kan bruge et almindeligt compositestik (phono-stik). Det betyer så at
> kortet rent faktisk understøtter 2 skærme, den ene er bare en almindelig

I nogle tilfælde kan en PC-skærm godt tage signal fra
S-vhs udgangen.....min Har et stik til dette ved siden af det normale skærm
stik!

Jan Rysz

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 17-04-02 16:40

"Jan Rysz" <rysz@mail.dk> skrev i en meddelelse

> I nogle tilfælde kan en PC-skærm godt tage signal fra
> S-vhs udgangen.....min Har et stik til dette ved siden af det normale
skærm
> stik!

Yes, det er bare de færreste skrærme der har den mulighed

Vh
Peter

Fra : Niels Andersen

Dato : 16-04-02 21:30

Christian R. Larsen wrote in
<a2Zu8.26629$567.1159459@news000.worldonline.dk>:
[to skærme]
> [...]
> kun én udgang, og det, ekspedienten bagefter hævdede at have ment, var, at
> der ikke var noget til hinder for at sætte et kort mere i...

Det er da en gang vrøvl. Jeg har aldrig hørt om et grafikkort som skulle
forhindre andre grafikkort i samme maskine i at fungere. Det giver derfor
ikke mening at svare ja til det spørgsmål, på det grundlag.

At et grafikkort understøtter to skærme kan (IMO) kun betyde, at der er to
udgange.
Man kunne jo så spørge efter dette i stedet...

--
Mvh.

Niels Andersen