Ingen linje ??
Fra : Jakob Andersen

Dato : 02-02-01 20:01

Hey

Jeg har en NT-box, en isdn tlf. og et isdn modem. Men når jeg sætter både
modem og telefon til NT boxen er der ingen af apperaterne der kan noget, de
skriver begge at der ingen linie er Hvordan kan det være og hvordan kan
jeg afhjælpe problemet ??

Det skal siges at det går først galt når jeg tænder computeren, telefonen
kan godt når computeren er slukket. Straks jeg tænder computeren går den i
ged......

Jakob

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-02-01 20:09

> [...]
> kan godt når computeren er slukket. Straks jeg tænder computeren går den i

Lyder som om du mangler jordforbindelse til din PC

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : J. Trolle.

Dato : 02-02-01 19:12

Det kunne tyde op manglende jord til din computerer.
I første omgang ville jeg prøve og vende stikproppen til computeren,
det har hjulpet mig i nogle tilfælde (spørg mig ikke hvorfor)...
Hvis det ikke hjælper, en ledning fra din computer til et "bart" sted
på radiatoren....
Håber det hjælper dig....

>Det skal siges at det går først galt når jeg tænder computeren, telefonen
>kan godt når computeren er slukket. Straks jeg tænder computeren går den i
>ged......

Tek. v. TDC.
(elsker forkortelser).

Fra : rs

Dato : 02-02-01 23:45

Hej, prøv at læse om S0-bus på denne link
http://home3.inet.tele.dk/frda/isdn.html
det er sikkert det der er galt.
Hilsen
Ronald

Fra : pinlig

Dato : 04-02-01 15:10

Kunne det have noget at gøre med at de 2 telefontråde -rød og blå- som
NTboksen er sluttet til , kunne være ombyttet?
Eller har det ingen betydning.?
Jeg spørger fordi jeg snart får leveret ISDN sådan at jeg selv skal
installere NTboksen. Og det kan godt være at rød/blå er ombyttede i
det tlfstik, som jeg agter at bruge.

Paul

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-02-01 18:21

> Kunne det have noget at gøre med at de 2 telefontråde -rød og blå- som
> NTboksen er sluttet til , kunne være ombyttet?

Det er ligegyldigt hvad der er hvad.
Farverne kan forøvrigt også variere.