Her er ver. 3.3 af , ja hvad pokker skal j~
Fra : Arne Eckmann

Dato : 16-04-02 15:01

For hvem der måtte være interesseret deri, er den
nye KSTableau ver. 3.3 frigivet og kan gratis
hentes her:

http://www.home.zonnet.nl/KStableau/KStableau.zip

Iht. til Michael Hedemans netetikette, skal jeg så
samtidig beklage overfor alle der føler sig stødt
derover, at jeg her har været så uforskammet at
nævne programmets navn, og i det hele taget
at skrive et indlæg.

Fra : Claus Sørensen

Dato : 16-04-02 20:49

Jeg funderer lige nu over, om du - Arne Eckmann - er i stand til at skrive
eller besvare indlæg uden at være sarkastisk eller angribe folk.
Udgydelserne overskygger fuldstændig nyhedsgruppens formål, og det er godt
gammeldags træls at skulle være vidne til, at enkelte synes mere optaget af
personfnidder end af slægtsforskning.

Claus Sørensen

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 17-04-02 01:25

"Claus Sørensen" <cs-press@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg funderer lige nu over, ....
Hvad vedrører dine funderinger slægtsfoskningsgruppen.?

> og det er godt gammeldags træls at skulle være vidne til,
> at enkelte synes mere optaget af personfnidder end af
> slægtsforskning.

Hvor mange gange skal det dog gentages: Ignorer dog det der er så træls for
dig.!
Det er en langt bedre løsning end at bringe ved på bålet til en fortsættelse
af det der altså er så træls, så træls.
--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
genealogi@kulturel.dk [2100]

Fra : Arne Eckmann

Dato : 17-04-02 06:19

"Poul Erik Jensen" <jep@image.dk> skrev:

> Hvor mange gange skal det dog gentages: Ignorer dog det der er så træls
for
> dig.!

Nåh for søren, var der et forsøg på at yppe kiv
der, fra en af de sædvanlige. Jeg så det ikke.

Han er i mit killfilter, fordi jeg ikke gider hans
fnidder, og derfor dukker han kun undtagelsesvis
op i citater, når andre enten kører med på, eller
går imod hans kiv.

> Det er en langt bedre løsning end at bringe ved
> på bålet til en fortsættelse af det der altså er så
> træls, så træls.

Han ønsker ikke fred, men krig, kiv og strid. Hvilket
ses af, at han gør noget så uhørt, som at ligge og
flame mig privat.

mvh
Arne

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 17-04-02 17:21

> Han ønsker ikke fred, men krig, kiv og strid. Hvilket
> ses af, at han gør noget så uhørt, som at ligge og
> flame mig privat.
Ak, ja, Arne - der bliver desværre flere og flere af slagsen - måske skulle
man overveje killfiltrering ... nhæ, jeg kan godt sortere manuelt og lader
mig ikke ophidse af tåbelige argumenter.

Ps. Jeg lader denne passerer som eksempel på unødigt og forkert brug af NG,
fordi jeg grundlæggende af den mening, at min meddelelse er en personlig
bemærkning stilet til Arne Eckmann og Claus Sørensen, uinteressant for NG,
der allerede for længst er oplyst om både Claus Sørensen, Arne Eckmann og
min holdning til emnet, hvorfor den burde være sendt direkte.
EOD eller FUT: dk.snak.off-topic, dk.snak.mudderkastning efter eget valg

Fra : Claus Sørensen

Dato : 17-04-02 16:24

Jamen dog, jamen dog.

Med venlig hilsen
Claus Sørensen

Fra : U.Jantzen

Dato : 17-04-02 14:30

> [...]
> For hvem der måtte være interesseret deri, er den
> nye KSTableau ver. 3.3 frigivet og kan gratis

Det har jeg gjort, men hos mig er startbilledet desværre totalt kokset (ver.
3.3.1). Er det kun hos mig?

Mvh. Ulrik J., Charl.

Fra : Arne Eckmann

Dato : 17-04-02 14:48

"U.Jantzen" <uja@it.dk> skrev i en meddelelse:

> Det har jeg gjort, men hos mig er startbilledet desværre totalt kokset
(ver.
> 3.3.1). Er det kun hos mig?

Af hensyn til at kunne placere bokse og streger præcist,
har Tom valgt at satse på en teknik, som lidt ældre
browsere ikke kan håndtere.

Bortset fra at punktere bokse ikke vises som punkteret
skulle IE 5.0 være OK.
IE 5.5 og IE 6.0 er OK.
NN 4.xx kokser og kan ikke håndtere det.
NN 6.2 er OK.
Opera: 5.x kan ikke håndtere det
men Opera v. 6 og bedre er OK.

Derudover kan jeg fortælle, at jeg her til formiddag
fandt en masse html fejl på de producerede sider,
som den officielle W3C's online evaluator ikke var
istand til at afsløre, og derfor knokler Tom nu med,
at fjerne disse fundne fejl.

med venlig hilsen
Arne

Fra : U.Jantzen

Dato : 17-04-02 17:07

> Af hensyn til at kunne placere bokse og streger præcist,
> har Tom valgt at satse på en teknik, som lidt ældre
> browsere ikke kan håndtere.

Javel, men jeg taler imidlertid om selve programmets startbillede på
skærmen. Elementerne tegnes oveni hinanden, så man ikke kan betjene
indstillingerne. Problemet findes ikke i ver. 3.1.6.

Mvh. Ulrik J., Charl.

Fra : Arne Eckmann

Dato : 17-04-02 17:51

> [...]

> skærmen. Elementerne tegnes oveni hinanden, så man ikke kan betjene
> indstillingerne. Problemet findes ikke i ver. 3.1.6.

Okay - det havde jeg ikke forstået.

Nej, den slags problem har jeg ikke observeret
i nogen af de forskellige mellemversioner op til
releasen 3.31, og heller ikke v. 3.31.

Kan det tænkes, at der er sket et eller andet med
din kopi under download?

Jeg har lagt et billede i binærgruppen, og når
billedet engang dukker op i binærgruppen,
kan du se, hvordan det ser ud her hos mig.

mvh
Arne

ps. - jeg har kun prøvet i W98, men vil nu også
prøve i W2K i løbet af aftenen.

Fra : Arne Eckmann

Dato : 17-04-02 18:04

On Wed, 17 Apr 2002 18:51:15 +0200, "Arne Eckmann" <arne@eckmann.net>
wrote:

>ps. - jeg har kun prøvet i W98, men vil nu også
>prøve i W2K i løbet af aftenen.

Og, nu er det så konstateret, at det også fungerer i W2K.

mvh
Arne

Fra : Steen Mortensen

Dato : 18-04-02 02:14

siden tråden er navngivet som den er, vil jeg da sige at
programmet virker ganske fint med Me også

Mvh
Steen Erik

Fra : U.Jantzen

Dato : 18-04-02 00:18

> Kan det tænkes, at der er sket et eller andet med
> din kopi under download?

Nej, jeg har prøvet at hente den igen, uden at det har hjulpet. Desuden
ville WinZip formentlig have brokket sig, hvis transmissionen havde været
fejlbehæftet.

> Jeg har lagt et billede i binærgruppen,

Tak - Ja, det ser bedre ud end her hos mig. Dog "mangler" der nogle options
i forhold til tidligere, men det kan jo være med overlæg.

Jeg må nok skrive til tdeneef. Hvis han så siger, at jeg skal køre med små
bogstaver i 800x600, kan jeg desværre ikke bruge den nye version.

Det ville være ærgreligt, for det er skam et fikst program.

Mvh. Ulrik J., Charl.

Fra : Arne Eckmann

Dato : 18-04-02 00:33

> [...]

> Nej, jeg har prøvet at hente den igen, uden at det har hjulpet. Desuden
> ville WinZip formentlig have brokket sig, hvis transmissionen havde været

Ja, det har du ret i!

> Tak - Ja, det ser bedre ud end her hos mig. Dog "mangler" der nogle
options
> i forhold til tidligere, men det kan jo være med overlæg.

Ja, og billedet viser fx heller ikke de options, der
først fremkommer når man vælger efterslægtstræ
(af Tom benævnt "Genealogy").

> Jeg må nok skrive til tdeneef. Hvis han så siger, at jeg skal køre med små
> bogstaver i 800x600, kan jeg desværre ikke bruge den nye version.

Det lyder som en sandsynlig årsag

Men, hvis du har kunnet køre en tidligere version
uden sådan et problem, vil det jo være noget der
kan rettes, og i så fald tør jeg næsten garantere,
at Tom retter det meget hurtigt.

> Det ville være ærgreligt, for det er skam et fikst program.

Ja, bestemt!

mvh
Arne

Fra : Arne Eckmann

Dato : 18-04-02 12:43

"Arne Eckmann" <arne@eckmann.net> skrev:

> Det lyder som en sandsynlig årsag

Jeg har nu også prøvet at køre programmet i
andre skærmopløsninger, 640x480, 1024x768
og 1280x1024, hvor det ligeledes virker
upåklageligt her hos mig - dog således at forstå,
at programmet overskrider skærmbredden i
640x480 (dog således at alt stadigt er tilgængeligt).

mvh
Arne

Fra : U.Jantzen

Dato : 18-04-02 16:35

> Jeg har nu også prøvet at køre programmet i
> andre skærmopløsninger,

Jeg har efter henvendelse til forfatteren straks fået tilsendt en rettet
version, som placerer elementerne korrekt på skærmen her hos mig. Jeg ved
ikke, om den er almindeligt tilgængelig endnu eller om andre overhovedet har
samme problem.

Mvh. Ulrik J., Charl.

Fra : Arne Eckmann

Dato : 18-04-02 17:40

"U.Jantzen" <uja@it.dk> skrev:

> Jeg har efter henvendelse til forfatteren straks fået tilsendt en rettet
> version, som placerer elementerne korrekt på skærmen her hos mig.

Ja, jeg synes at Tom reagerer meget hurtigt.

> Jeg ved ikke, om den er almindeligt tilgængelig endnu eller om andre
> overhovedet har samme problem.

Versionen, der hedder 3.3.2 har ligget tilgængelig på hans
site det meste af dagen. Jeg har dog undladt at omtale det,
idet jeg ikke vidste, om nu også rettelsen havde klaret dit
problem. Så, det var fint, at du meddelte det her, da andre
med samme problem så ved, at problemet altså er løst.

med venlig hilsen
Arne