Er det her den amerikanske udgave af kid A
Fra : Troels

Dato : 02-02-01 19:34

Jeg sad lige og surfede lidt rundt på nettet og fandt denne her address
http://www.jazzsteps.com/browse/album.asp?a_id=R___500567&partner=23057&sc=t
rue er der nogen ved om dette er en amerikansk udgave af coveret, og i så
fald, hvorfor er det anderledes en det europæiske?

Hilsen Troels

Fra : N/A

Dato : 03-02-01 09:54

Fra : Troels

Dato : 03-02-01 09:54

> Ingen anelse.

> Det er afaik forholdsvist hypppigt - jeg har set masser af plader, hvor
> coveret til det amerikanske marked var forskelligt fra det europæiske.
> Grunden skal jeg ikke helt kunne udtale mig om. Måske for at være smart.
Måske
> for at samlere skal købe begge eksemplarer (selv om jeg fænomenet også
> forekommer hos kunstnere, der næppe er ret mange, der samler på),
Jeg synes bare ikke det harmonerer særligt godt med radioheads tanke, om
ikke at lave nogle singler eller videoer, men det var måske ikke for at
spare samlerne for nogle penge, at de undlod det, men bare fordi de ikke
gad?
Efterhånden er der vel udkommet 4 udgave af Kid A, hvis ikke flere. (Den
originale, den limited med blairbogen, en med en større bog, også den her
amerikanske), så lidt er de vel hoppet på pengeræset...

Troels